  • 1. Data: 2008-10-27 19:57:50
    Temat: [Zmiana konta] Czy ktoś mi może doradzić?
    Od: "Magieer" <f...@n...pl>

    Witam.
    Mam pytanie związane z chęcie pożegnania się z "byczym kontem", czyli
    eurokontem plus w pekao24.
    Interesuje mnie łatwa i szybka obsługa @-konta, zdroworozsądkowe koszty
    obsługi kart bankomatowych za granicą PL, wartości dodane do obsługi konta,
    dużo bankomatów (niski lub zerowy koszt obsługi euronetu)
    Mieszkam na południu Warszawy - dobrze, żeby do najbliższej filii nie musiał
    pokonywać 20km.

    Najpozytywniej wypada BZ WBK, ale szczerze się przyznam, że nie miałem czasu
    i okazji porównywac ofert innych niż Lukas, NN, PkoBP, BRE.

    Najchętniej swoje środki powierzyłbym firmie o zdecydowanie mniej
    skostniałych i sztywnych zasadach jak pekaoesa. Nie mam kredytów, ciekawe
    salda biezace a najprostsza operacja (np. duplikat karty) powoduje
    angząowanie nie wiadomo jak duzych aktywów czasu i chęci. Oczywiście
    petenta.

    Pozdrawiam

    P.S. kartę debetową, ze swoim nazwiskiem, dobre 20 lat temu dostawałem za
    darmo. Od ręki(!!). Z usmiechem na twarzy pracowników banku. Konto
    prowadziłem za darmo. A nawet jakieś duperele mi z tego tytułu
    przysługiwało. Aha. Niestety jesteśmy 20+? lat za USA. Tyle właśnie czasu
    upłynęło a u nas pozim obsługi wciąż żenujący.

  • 2. Data: 2008-10-27 20:07:15
    Temat: Re: [Zmiana konta] Czy ktoś mi może doradzić?
    Od: smE <n...@n...com>

    Albo mBank albo Multibank. Rzuć jeszcze okiem na Eurobank.

  • 3. Data: 2008-10-27 20:09:37
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

> [...]
    > przysługiwało. Aha. Niestety jesteśmy 20+? lat za USA. Tyle właśnie czasu
    > upłynęło a u nas pozim obsługi wciąż żenujący.

    Ja tylko raz tak mialem, ze karte z nazwiskiem dawali od reki. To bylo w
    Handlobanku czy jakos tam tak sie nazywalo to to, z czego potem wzial sie
    Citibank.
    A co do konta to duzo osobistych preferencji i sugerowalbym jednak poleganie
    na swoich odczuciach. Co do skostnialosci to BZ WBK elastycznoscia nie
    grzeszy, choc zmienia sie na lepsze w tym kierunku.

  • 4. Data: 2008-10-27 20:12:05
    Od: "Magieer" <f...@n...pl>

    > Albo mBank albo Multibank.
    Mam już rachunek w mbanku. Potrzebuję coś "materialnego".

    > Rzuć jeszcze okiem na Eurobank.
    Nie 'czuje' tego banku. Poza tym, czy Grecy znają się na bankowości (-;

    Może sprecyzuję - zależy mi na solidnej, międzynarodowej, choć dostosowanej
    do polskich warunków organizacji. DBP? HSBC?...

  • 5. Data: 2008-10-27 20:43:27
    Od: smE <n...@n...com>

    Dnia Mon, 27 Oct 2008 21:12:05 +0100, Magieer napisał(a):

    > Mam już rachunek w mbanku. Potrzebuję coś "materialnego".

    > Nie 'czuje' tego banku. Poza tym, czy Grecy znają się na bankowości (-;

    Hmmm, Société Generale chyba nie jest greckie :) Eurobank naprawdę jest
    przyzwoity - kartę dostajesz przy podpisaniu umowy, wszystkie bankomaty za
    1zł (swoje za darmo), przyjemny system online, przyzwoite oprocentowanie na
    RORze.

  • 6. Data: 2008-10-27 21:05:05
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Magieer wrote:

    > P.S. kartę debetową, ze swoim nazwiskiem, dobre 20 lat temu
    > dostawałem za darmo. Od ręki(!!).

    W 1988 dostaleś kartę? Jak rozumiem jest to literacka przenośnia?

  • 7. Data: 2008-10-27 21:45:12
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > przysługiwało. Aha. Niestety jesteśmy 20+? lat za USA. Tyle właśnie
    > czasu upłynęło a u nas pozim obsługi wciąż żenujący.

    a ile kosztuje wykonanie zwykłego przelewu jaki u nas w większości
    przypadków kosztuje 0 zł?

    ktoś mi ostatnio zachwalał jak to fajnie mieć konto w brytyjskim banku,
    z tym, że koszt najzwyklejszego przelewu wynosi tam 20 GBP!!!

    to się nazywa bankowość, no nie? darmowe są polecenia przelewu, ludzie
    również wysyłają sobie czeki! ewentualnie WU, PayPal itp...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2008-10-28 07:49:26
    Od: "T.F." <t...@U...wp.pl>

    "RobertS" ...

    > ktoś mi ostatnio zachwalał jak to fajnie mieć konto w brytyjskim banku, z
    > tym, że koszt najzwyklejszego przelewu wynosi tam 20 GBP!!!

    'ktos' opowiadal bzdury.
    przelewy (w obrebie UK) sa bezplatne.
    tylko ida 3 dni robocze. (ale to sie ma zmienic...)

    --
    T.F.

  • 9. Data: 2008-10-28 08:30:26
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Magieer"
> [...]
    >
    > Może sprecyzuję - zależy mi na solidnej, międzynarodowej, choć
    > dostosowanej do polskich warunków organizacji. DBP? HSBC?...

    DB-PBC ma słabe zabezpieczenie internetowe - zdrapka,
    która musi być od razu cała zdrapana (łatwo skopiować).

    polecam konto Spektrum w Nordea Banku - warto zainwestować w token
    odbezpieczany hasłem
    jak masz kilka produktów to oprocz przelewów po 0,40 zl placisz
    1,50 za kartę VE a reszta jest bez opłat. Najlepsze że również bankomaty
    *** blad ***

  • 10. Data: 2008-10-28 17:26:53
    Od: "Blue" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Magieer" <f...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Może sprecyzuję - zależy mi na solidnej, międzynarodowej, choć
    > dostosowanej do polskich warunków organizacji. DBP? HSBC?...

    A jaka jest korzyść z "solidnej, międzynarodowej organizacji" ?