  • 11. Data: 2003-04-04 13:21:13
    Temat: Re: Wpisy w hipotecznej umowie kredytowej
    Od: l...@o...pl

    > Wyobraz sobie sytuacje. Pozyczasz od kogos pieniadze "na gebe", dajesz
    > mu weksel i umawiasz sie, ze jesli nie oddasz pieniedzy w okreslonym
    > czasie, to weksel moze zostac zrealizowany. Czyli zawarles ustna umowe
    > pozyczki oraz okresliles warunki realizacji weksla.

    w zyciu nie wystawilabym komus weksla, przy pozyczniu pieniedzy "na gebe" .

    > W zwiazku z tym pozyczkodawca nie moze tego samego dnia zarzadac od Ciebie
    splaty
    > kredytu lub zarzadac wykupienia weksla. To byloby kompletnie bez sensu.

    A jesli wystawiles komus weksel in blanco bez okreslania daty splaty ( bo
    przeciez wszystko na gebe) to jesli ten pozyczajacy nie do konca jest uczciwy-
    to weksel moze wypelnic nawet na drugi dzien po transakcji i zazadac splaty. I
    jak mu udowodnisz ze mialo byc inaczej ( zakladajac brak swiadkow) . On ma
    weksel i jest to podstawa by mogl dochodzic swoich roszczen.
    L.

  • 12. Data: 2003-04-04 13:57:38
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik l...@o...pl napisał:

    > w zyciu nie wystawilabym komus weksla, przy pozyczniu pieniedzy "na gebe" .
    [ciach]
> [...]
    > jak mu udowodnisz ze mialo byc inaczej ( zakladajac brak swiadkow) . On ma
    > weksel i jest to podstawa by mogl dochodzic swoich roszczen.

    Opisywalem pewna sytuacje hipotetyczna, potrzebna do zobrazowania pewnej
    zasady. O hipotetycznosci swiadczy to, ze jak sie z kims zalatwia cos
    "na gebe", to znaczy ze ma sie do tego kogos pelne zaufanie, wiec sila
    rzeczy weksel jest niepotrzebny (trudno sobie wyobrazic zaufanie
    jednostronne). A jak juz sie wypisuje weksel, to nic nie stoi na
    przeszkodzie, by skrobnac umowe. Ot, tak po prostu.

    Bartol

  • 13. Data: 2003-04-04 16:17:35
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Bartol Partol" <b...@p...c> napisał:

    > Jesli znasz sie lepiej, to zamiast pokazywac jezyk wyjasnij dokladnie o
    > co w tym wszystkim chodzi. Pokazac jezyk kazdy potrafi.

    Nie wiem jaki dokladnie jest dokladnie zapis w tej konkretnej umowie Multi, wiec
    takie gdybanie nie ma sensu... Nie podejrzewam jednak zeby w tej umowie bylo cos
    nietypowego. Ogólnie jednak moge powiedziec, ze umowy Multi sa dosc starannie
    przygotowane. Jesli autor watku dalej ma watpliwosci, co do tych zapisow zawsze
    moze pójść do prawnika ;-)

    > Nigdzie nie napisalem, ze sie na tym dobrze znam, ale mialem kiedys
    > podobny zapis w umowie (chodzilo o zamiane zobowiazan na akcje firmy,
    > ktore byly zastawem) i mialem odpowiedni na to zapis w KC.

    O to chodzi, ze w KC nie ma przepisow dot. weksli ;-) Zastaw jest uregulowany w
    KC, ale np. hipoteka albo weksle maja 'swoja' ustawe.

    > Teraz
    > niestety nie moge sie go dogrzebac, moze dlatego, ze wtedy znalazl mi go
    > prawnik, a ja prawnikiem nie jestem (co widac, slychac i czuc ;-))) ).

    ;-))

    EOT.

    --
    Pozdrawiam,