  • 1. Data: 2002-07-15 08:59:57
    Temat: WWJ (nie tylko)- raz jeszcze i zapewne nie ostatni.
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    Witam
    W tym planie konieczne jest ustanowienie hipoteki na nieruchomości- od tego zależy
    jak
    długo będziemy płacić frycowe (ubezpieczenie ;-) kredytowe.
    Mam pytanie- czy ktoś wie czy chodzi tylko o wpis na hipotece działki, czy
    ustanowienie
    osobnej kw na dom i wpis na hipotece kredytowanego domu (w budowie oczywiście) ?
    Różnica jest drobna ;-) - dom powstaje jakieś dwa lata (wariant optymistyczny), a
    najczęściej budowany metodą gospodarczą lat 5, 6. Pytam, bo tak naprawdę to nikt w
    banku
    nie chce mi konkretnie powiedzieć jak to jest (multilinia jest do dupy pod tym
    względem).
    Nie ukrywam, że najlepiej by było gdyby wpis do kw był na działkę której przyszły
    budynek
    będzie integralną częścią ;-)- to jestem w stanie załatwić w jakieś pół roku i taką
    opłatę
    ubezpieczeniową przełknę, ale płacenie ubezpieczenia przez kilka lat, po to, zeby
    ustanowić wpis na wybudowany budynek, to mi się nie uśmiecha.
    Ponieważ pytanie może dotyczyć i innych kredytobiorców, więc pytam wszystkich- jak to
    jest/było u Was Szanowni Grupowicze?
    Pozdarwiam
    Grzegorz

  • 2. Data: 2002-07-15 09:10:27
    Temat: Re: WWJ (nie tylko)- raz jeszcze i zapewne nie ostatni.
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    Chyba znalazłem:

    "Budowa domu

    dokonujesz wpis hipoteki do Księgi Wieczystej prowadzonej dla działki gruntu.
    Czynność tę

    ~~~~~~~~~~~~
    możesz wykonać samodzielnie w Sądzie Rejonowym, w Wydziale Ksiąg Wieczystych lub
    zlecić
    notariuszowi wpisanie odpowiedniego wniosku do aktu notarialnego. "

    Ale i tak jestem ciekawy Waszych doświadczeń :-)
    Grzegorz

  • 3. Data: 2002-07-15 11:33:16
    Od: <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > ustanowić wpis na wybudowany budynek, to mi się nie uśmiecha.
    > Ponieważ pytanie może dotyczyć i innych kredytobiorców, więc pytam wszystkich-

    Księga wieczysta jest tworzona dla nieruchomości. Nieruchomością jest grunt i
    to co z nim trwale związane (nie wnikam w przypadki praw rzeczowych lub prawa
    wieczystej dzierżawy). Nie możesz mieć oddzielnej księgi dla działki i domu.
    Tak ogólnie sformułowanie "wpis na hipotece" też nic nie znaczy. Możesz dokonać
    wpisu hipoteki do księgi wieczystej (4 rozdział). Z domem czy bez jest to
    robione w tej samej księdze. Jedyna różnica to wysokość hipoteki, którą możesz
    wpisać (działka z domem jest warta więcej niż bez domu).

    TM

  • 4. Data: 2002-07-17 08:04:37
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

> [...]
    Wieczystych lub zlecić
    > notariuszowi wpisanie odpowiedniego wniosku do aktu notarialnego. "

    Zloz wniosek w SR sam -bedzie taniej. Nie wiem jak w multi, ale pamietam ze
    w innych bankach byl do tego 'specjalny' wniosek - pieczatki, podpisy
    'banku' i Twoje + dokumenty (sprawdz co chca w SR Wydz. KW) i to wszystko do
    Sadu. Jak sie 'postarasz' to w miesiac bedziesz mial wpisana hipoteke, jak
    nie to dluzej...

    Pozdrawiam,
    Witek

  • 5. Data: 2002-07-17 08:12:44
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Tak wlasnie bedzie.

> [...]
    grunt i
    > to co z nim trwale związane (nie wnikam w przypadki praw rzeczowych lub

    Potwierdzam. Hipoteka bedzie na nieruchomosci, czyli w tym wypadku gruntu, a
    pozniej gruntu wraz z budynkiem.

    Pozdrawiam,
    Witek