  • 1. Data: 2002-11-16 19:38:14
    Temat: WEKSEL - a forma zabezpieczenia w przypadku nie zaplacenia zobowiazania
    Od: "michal" <g...@i...pl>

    Witam. Dzisiaj zostalem poproszony o podpisanie weksla ktory niejako ma byc
    zabezpieczeniem dla mojego dostawcy w momencie nie regulowania zobowiazan
    handlowych.

    Na wekslu zostaly podane moje dane - tj imie i nazwisko oraz nr dowodu
    osobistego. Nie zostala wpisana zadna kwota pieniazna - jedyne co zostalo
    wpisane to slowo SOLO.

    Jesli ktos zna sie na wekslach dosc dobrze prosilbym o opisanie - jak w
    takim wypadku odbywa sie egzekucja naleznosci - oraz co oznacza slowo SOLO
    na wekslu..

    Prawdopodobnie bede zadal stworzenia jeszcze jakiejs dodatkowej umowy
    pomiedzy mna a hurtownia w ktorej kupuje jednak - chcialbym dowiedziec sie
    cos wiecej o tej formie zabezpieczenia - gdyz przyznam szczerze - troszeczke
    mnie to zdzwilo.

    Bardzo dziekuje za pomoc.
    MIchal

  • 2. Data: 2002-11-16 20:11:05
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "michal" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Na wekslu zostaly podane moje dane - tj imie i nazwisko oraz nr dowodu
    > osobistego. Nie zostala wpisana zadna kwota pieniazna - jedyne co zostalo

    IMHo jest to weksel własny (zwany też sola wekslem), którym wystawca
    zobowiązuje się do zapłacenia określonej sumy na rzecz innej osoby
    (remitenta);

    Wiecej info na temat weksli poszlo na priv

    --
    JaKi

  • 3. Data: 2002-11-20 20:24:50
    Od: "Pararobert" <p...@U...poczta.onet.pl>

    Witam.

    To chodzi nie o słowo SOLO, tylko SOLA weksel - jest to "weksel własny" -
    czyli płacisz ty, jako podpisujący "swój własny" weksel.

    Nie będę cię męczył ani grupy - tyle powinno wystarczyć.

    pozdrawiam
    Pararobert