  • 1. Data: 2004-05-16 18:40:49
    Temat: W jakiej walucie kredyt?
    Od: "Artur P." <a...@n...pl>

    Witam Grupowiczów.
    Chciałem wziąć kredyt na mieszkanie spółdzielcze w PKO BP na 10 lat. Kwota
    35 tys PLN. Jaką walutę radzicie? W PLN jest w tej chwili 7,89%, w USD
    4,3%, w EUR 5,25, a w CHF 3,72%. Orientacyjna różnica w wysokości rat
    pomiędzy kredytem w PLN i CHF wynosi 112 PLN dla rat malejących i 62 PLN
    dla rat stałych. Na pierwszy rzut oka korzystniej jest w walucie obcej,
    ale już na początek stracę, bo kredyt zostanie przeliczony po cenie
    sprzedaży, a spłacać będę po cenie kupna. Z drugiej strony waluty teraz
    stoją wysoko i może stanieją w stosunku do PLN ? Dodam, że przewalutowanie
    kosztuje 0,8%. Bardzo proszę doradźcie, bo nie zostało mi wiele czasu na
    podjęcie decyzji.

    Artur P.

  • 2. Data: 2004-05-17 05:33:32
    Temat: Re: W jakiej walucie kredyt?
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur P." <a...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kosztuje 0,8%. Bardzo proszę doradźcie, bo nie zostało mi wiele czasu na

    Jeśli nie boisz się ryzyka kursowego, to w CHF ...
    Jeśli nie boisz się wzrostu inflacji, to PLN ...
    Są dwa uda - a wybór należy do Ciebie :-))
    Przy niewielkiej różnicy, ja wybrałbym PLN.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik