  • 1. Data: 2007-08-21 19:36:55
    Temat: [W co zainwestować?] Okres inwestycji ponad 23 lata.
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Heloł grupo !

    Taka mnie naszła potrzeba zainwetowania gigantycznych pieniędzy
    na krótki okres czasu ;)

    Siostrze rok temu urodziło się potomstwo.

    Jako, że mnie pokarało być "ojcem" drugim dla dziecka,
    wymyśliłem taki oto prezent dla dziecka:

    Inwestycja kwoty X. Na kwotę X zrzucą się 3 osoby o bardzo
    małych możliwościach finansowych ;)

    Kwota inwestycji pomiędzy 3 a 5 kPLN.
    Okres minimum 23 lata. Nie wiem czy istnieje gdziekolwiek
    możliwość "warunkowania" wypłaty zysków na zasadzie:
    "Wypłata po ukończeniu 27 roku lub po uzyskaniu tytułu mgr.", bo
    takie uwarunkowanie chciałbym do umowy "wprowadzić" ... ale to
    już szczegół.

    W co na dzień dzisiejszy wg Was należałoby *takie* pieniądze
    włożyć na *taki* czas?

    Proszę o wszelkie rady, w tym odsyłanie do googli, acz z
    podpowiedzią czego pi razy drzwi szukać. W wydawaniu jestem
    mistrzem, ale w "oszczędzaniu" totalną lamą.

    Z góry dzięki za JAKIEKOLWIEK konstruktywne ukierunkowanie
    koncepcji.
    --
    Rafał "SP" Gil
    Serwis skuterów i motocykli, sprzedaż kasków:

  • 2. Data: 2007-08-21 19:46:37
    Od: "Paweł" <p...@u...to>

    lepiej zainwestuj w wykształcenie dziecka ...

  • 3. Data: 2007-08-21 19:59:00
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Paweł pisze:
    > lepiej zainwestuj w wykształcenie dziecka ...

    Dziecko ma z tego co pamiętam rok.
    Mam rozumiem dać dziecku 3-5 kPLN i wysłać je w tym momencie na
    kurs tańca, dżudo i szybkiego czytania ?

  • 4. Data: 2007-08-21 20:01:31
    Od: "Paweł" <p...@u...to>

    wystarczy, że za 2 lata będziesz mu kupował, książki
    i rozwijał jego poznanie, potem coraz mądrzejsze
    książki ( plus oczywiście czas dla dziecka ), aż samo zacznie je pochłaniać
    ( z małą ilością komputerów, telewizji i innego shitu, który nas otacza )
    Potem dziecko będzie ciebie zażywać i Panią nauczycielkę, bo będzie wiedzieć
    np. jak się wymawia i czyta
    Einstein, czy Chopin w połowie pierwszej klasy, bedzie samodzielnie czytac,
    gdy reszta klasy będzie dukać, wtedy możesz dziecko zapisać na jakieś kursy
    ( języki, instrument, sport ) w zależności jakie ma predyspozycje, po prostu
    trzeba dać impuls dziecku dla jego pasji, chyba, że chcesz mieć dzieciaka
    walącego
    w komputer klika godzin dziennie ..., który raczej nie wyrośnie na kogoś
    szczególnego, pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-08-21 20:02:35
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    > W co na dzień dzisiejszy wg Was należałoby *takie* pieniądze
    > włożyć na *taki* czas?

    Może w złoto? Wydaje się bardziej pewne niż jakiekolwiek fundusze.

    --
    Wojciech Bancer
    http://www.bancer.pl/

  • 6. Data: 2007-08-21 20:11:29
    Od: "bim-bom" <j...@g...pl>

    "Paweł" <p...@u...to> wrote in message
> [...]
    > że chcesz mieć dzieciaka walącego
    > w komputer klika godzin dziennie ..., który raczej nie wyrośnie na kogoś

    Wg. mnie bardzo mądrze napisałeś. Jeśli białoby się wsadzić pieniądze w
    jedno miejsce i czekać 20 lat, to się nie znajdzie niczego, co by dało w
    takim czasie więcej niż 80-100% względnego zysku (po odliczeniu inflacji).
    Zgadzam się, że więcej da inwestowanie "na bierząco".

  • 7. Data: 2007-08-21 20:17:22
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Paweł pisze:
    > wystarczy, że za 2 lata będziesz mu kupował, książki
    > i rozwijał jego poznanie, potem coraz mądrzejsze

    A napisałem, że nie zamierzam (ja, rodzina) tego robić ?
    Tylko jeśli chcę "zapewnić" lepszy start po studiach, to co mam
    zrobić ?

    Wytypować dziecku liczby w totka, które padną za lat dziesiąt,
    czy może dziś zainwestować jakąś "niewielką" kwotę ?

    Pytam, bo nie wiem.

  • 8. Data: 2007-08-21 20:26:18
    Od: "Paweł" <p...@u...to>

    najlepszy start daje wykształcenie, dzięki temu znajdzie
    lepszą pracę i będzie kimś, nalepiej dołóż mu na studia dzienne
    na porządnym uniwesytecie lub politechnice, bo po bylejakich
    studiach kasa mu szybko się rozejdzie ..

  • 9. Data: 2007-08-21 20:32:28
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

    > Wytypować dziecku liczby w totka, które padną za lat dziesiąt,
    > czy może dziś zainwestować jakąś "niewielką" kwotę ?
    >
    > Pytam, bo nie wiem.

    Zainteresuj się funduszami inwestycyjnymi, myślę że odpowiednie będą
    zównoważone.
    Większość TFI oferuje programy systematycznego oszczędzania dla dziecka, ale
    myślę że da się założyć zwykły rejestr dla maloletniego i dokonać
    jednorazowej wpłaty; trzeba sprawdzić w poszczególnych towarzystwach.
    Uważam że nie powinieneś kupować dla niego ubezpieczenia, polisy posagowej -
    za dużo kosztuje samo ubezpieczenie.

  • 10. Data: 2007-08-21 20:37:48
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Paweł pisze:
    > najlepszy start daje wykształcenie, dzięki temu znajdzie

    Ale to już pisałeś.

    > na porządnym uniwesytecie lub politechnice, bo po bylejakich
    > studiach kasa mu szybko się rozejdzie ..

    No a gdybym chciał zasponsorować dziś megagiga libację dla
    całego rocznika po ukończeniu studiów, to w co zainwestować ???

    P.S.

    Pomijam pobudki i cele, co zrobić, by dzieciak miał jak
    najwięcej kasy do *przep(*&^%enia* po ukończeniui studiów.

    W tym temacie pomóż ...