  • 1. Data: 2004-02-10 19:20:16
    Temat: W bankach będzie drożej...?
    Od: "Franz " <f...@g...pl>

    Kosztowniej w banku
    Niestety, więcej będziemy musieli także oddać bankom. Wzrosną opłaty za
    prowadzenie rachunków, droższe staną się przelewy. To efekt dostosowania
    ofert naszych banków do standardów Unii.

    to ostatni akapit artykułu
    http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/20040210/5
    7459/?p=newsl

    Czyżby na tym polegał "wolny rynek" którym kierują Komisarze Ludowi z
    Brukseli...?

    --
    Franz

  • 2. Data: 2004-02-10 20:18:15
    Temat: Re: W bankach będzie drożej...?
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Franz " <f...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    7459/?p=newsl

    > Czyżby na tym polegał "wolny rynek" którym kierują Komisarze Ludowi z

    W UE jest różnie. Jakiś czas temu na pl.b.b słyszałem, że niemieckie banki
    są drogie (pod tym względem podobne do polskich) a brytyjskie znacznie
    tańsze. Słyszałem też, że przelewy międzynarodowe są w tych bankach b.
    drogie (nawet do 20 EUR za przelew). BTW z moich informacji wynika, że
    przelewy wewnątrz wspólnoty mają być darmowe lub b. tanie (podobno tak
    zaleca Komisja Europejska). Może ktoś ma więcej info na ten temat.

  • 3. Data: 2004-02-10 21:21:53
    Od: "Henryk Wramba" <h...@w...de>

    Witam,
    przelewy w ramach Unii kosztuja: 0:00 Eu
    do innych krajow: 8,50 Eu
    przy wyplacie czekiem. 8,50
    Dane: Postbank i inne.
    Dop 12000 - IBAN i BIC
    powyrzej: BEN, albo SHARE no i oswiadczenie, ze nie pierzwmy pieniedzy.
    Pozdrowienia

  • 4. Data: 2004-02-10 23:16:51
    Od: devnull <d...@n...net>

    On Tue, 10 Feb 2004 19:20:16 +0000 (UTC), "Franz "
    <f...@g...pl> wrote:

> [...]
    >prowadzenie rachunków, droższe staną się przelewy. To efekt dostosowania
    >ofert naszych banków do standardów Unii.

    "Nie daj sie zrobic w balona", w unii uslugi bankowe sa tansze:
    http://www.wprost.pl/ar/?O=54722
    W UK w praktycznie we wszystkich bankach wszystkie podstawowe uslugi i karty sa
    za darmo.

    A i w Polsce nie zawsze sie pogarsza:
    http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
    e_id=1019939&type_id=1&order=time

  • 5. Data: 2004-02-10 23:46:36
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    devnull <d...@n...net> wrote:
    > W UK w praktycznie we wszystkich bankach wszystkie podstawowe uslugi
    > i karty sa
    > za darmo.

    Nie skomentowales tekstu z Expandera. Dlaczego?

  • 6. Data: 2004-02-11 00:01:16
    Od: devnull <d...@n...net>

    On Wed, 11 Feb 2004 00:46:36 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

    >Nie skomentowales tekstu z Expandera. Dlaczego?

    Ktory? Nie czytam wszystkich watkow, glownie te z mbank i vwbd w naglowku.
    Przypominam, ze nie odpowiedziales na wiele moich pytan i na cale niektore moje
    posty.

  • 7. Data: 2004-02-11 00:48:50
    Od: devnull <d...@n...net>

    On Wed, 11 Feb 2004 01:01:16 +0100, devnull <d...@n...net> wrote:

    >Ktory? Nie czytam wszystkich watkow, glownie te z mbank i vwbd w naglowku.
    >Przypominam, ze nie odpowiedziales na wiele moich pytan i na cale niektore moje
    >posty.

    Przeszukalem wszystkie Twoje ostatnie posty, mam nadzieje, ze znalazlem to co
    trzeba, ciekawe czy odpowiesz na moje...

    dn

  • 8. Data: 2004-02-11 01:18:26
    Od: Artur Gawryszczak <g...@c...edu.pl._!_!_!_>

    Franz wrote:

> [...]
    > prowadzenie rachunków, droższe staną się przelewy. To efekt dostosowania
    > ofert naszych banków do standardów Unii.

    Jejku, nie ma to jak treściwa, ociekająca wręcz gęstą informacją notatka.
    Się normalnie poczułem, że już wszystko wiem, prawie jak po obejrzeniu
    dziennika w siakimś TVP1 (Wiadomości, czy jak to się nazywa).

    --
    Pozdrówka,
    Artur

  • 9. Data: 2004-02-11 10:29:54
    Od: "KK" <n...@n...com>

    "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    drogie (nawet do 20 EUR za przelew). BTW z moich informacji wynika, że
    > przelewy wewnątrz wspólnoty mają być darmowe lub b. tanie (podobno tak
    > zaleca Komisja Europejska). Może ktoś ma więcej info na ten temat.

    Nie darmowe lub bardzo tanie - ale zgodnie z odpowiednią dyrektywą przelewy
    transgraniczne w Unii i krajowe mają być w tej samej cenie (dla tej samej
    waluty!). Nie pamiętam od kiedy to ma wejść - rozwiazania będą dwa - można
    albo obniżyć ceny przelewów zagranicznych albo podwyższych ceny przelewów
    krajowych (tak AFAIR zrobią Grecy). Nas to nie dotyczy bo przelewy krajowe
    mamy w PLN a transgranicznych w PLN nie wykonujemy.

    Pzdr
    KK

  • 10. Data: 2004-02-11 10:45:44
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    devnull <d...@n...net> wrote:
    > Przeszukalem wszystkie Twoje ostatnie posty, mam nadzieje, ze
    > znalazlem to co trzeba, ciekawe czy odpowiesz na moje...

    Ty wiesz i tak lepiej, wiec nie widze sensu dyskusji z Tob.
    Wybacz, ale nie chce mi sie traci czasu. Dorwalem kilka ciekawych ksiazek i
    wole je przeczytac niz dyskutowac z kims kto i tak ma swoja teze.
    Aczkolwiek - mam kilka danych dotyczacych np. utrzymania call-center w USA
    itp. ;) Ale to moze na kiedy indziej.
    A tekst o ktorym mowa widze ze juz skomentowales.