  • 1. Data: 2004-01-07 14:02:10
    Temat: VE Millennium
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl>

    W związku ze zmianą TOiP podaje ostatnie rozliczenia:
    27-12-2003 Kowel - PRIVATBANK 500 UAH - 354,14 PLN + 5 PLN prowizji.

    03-01-2004 Kowel - PRIVATBANK 100 UAH - 69,71 PLN + 9 PLN prowizji.

  • 2. Data: 2004-01-07 14:07:20
    Temat: Re: VE Millennium
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:bth3h5$pd6$1@pippin.warman.nask.pl...
    > W związku ze zmianą TOiP podaje ostatnie rozliczenia:
    > 27-12-2003 Kowel - PRIVATBANK 500 UAH - 354,14 PLN + 5 PLN prowizji.
    >
    > 03-01-2004 Kowel - PRIVATBANK 100 UAH - 69,71 PLN + 9 PLN prowizji.

    Prowizja boli, a jak sie ma do tego kurs wymiany walut, bo jakos nie mam pod
    reka cen kantorowych ukrainskiej waluty?

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 3. Data: 2004-01-07 14:11:59
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl>

    > Prowizja boli, a jak sie ma do tego kurs wymiany walut, bo jakos nie mam
    pod
    > reka cen kantorowych ukrainskiej waluty?

    W tym czasie w Odessie za 1 USD płacono 5,20 UAH, zaś kupić 1 USD można było
    za 5,38 UAH

  • 4. Data: 2004-01-07 14:35:21
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:bth43j$poi$1@pippin.warman.nask.pl...

    > pod
    > >
    > W tym czasie w Odessie za 1 USD płacono 5,20 UAH, zaś kupić 1 USD można
    było
    > za 5,38 UAH

    Czyli jesli dobrze policzylem (wzialem kursy USD w kantorach w Polsce z 24
    XII i 2 I) to kupujac USD w Polsce za pierszym razem byles do przodu o
    jakies 2gr na kazdej UAH, natomiast w drugim przypadku okolo 11gr do tylu
    (uwzgledniajac prowizje). Czyli raz zyskales 10PLN (na 500UAH) a potem
    straciles 11PLN (na 500UAH byloby to juz 55PLN). Skonczyla sie atrakcyjnosc
    VE Millennium :-(

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 5. Data: 2004-01-08 06:57:50
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Lopez" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bth5eh$1et$1@news.onet.pl...

> [...]
    > (uwzgledniajac prowizje). Czyli raz zyskales 10PLN (na 500UAH) a potem
    > straciles 11PLN (na 500UAH byloby to juz 55PLN). Skonczyla sie

    To jest bez sensu liczenie!
    W jaki sposob ktos, kto wyjechal np. 20.12.3003 na Ukraine moze w praktyce
    skorzystac z kursu kantorow POLSKICH z dnia 03.01.2004 jesli nadal jest na
    Ukrainie????
    Mieszasz sprawe kosztu uzywania karty z problemem wahania kursów walut.
    W ten spsob do zadnego rozsadnego wniosku sie nie dojdzie.
    VE Mille zdrozala i tyle. O 4 zl dla malych kwot (do 360PLN) i o wiecej dla
    wyzszych bo ma prowizje procentowa. Ale sam kurs wymiany jest IMHO ciagle
    niezly.
    Pozostaje problem - co w zamian? Ktora latwo dostepna karta innego banku
    jest WYRAZNIE lepsza?
    Dla malych kwot zapewne ING Maestro Podroznik za 9zl.
    Czeka nas kolejna seria porownan publikowanych (mam nadzieje) doswiadczen
    uzytkownikow?;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 6. Data: 2004-01-08 09:30:44
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Dla malych kwot zapewne ING Maestro Podroznik za 9zl.
    > Czeka nas kolejna seria porownan publikowanych (mam nadzieje) doswiadczen

    To nie do konca tak, bo:

    1. Roznica kursow USD w kantorach w Polsce miedzy 20 XII a 3I wynosila 3gr.
    2. Chcialem uzyskac jak najbardziej zblizony kurs kantorowy do kursu dnia w
    Millennium.
    3. Wg. moich wyliczen kurs wymiany VE Millennium po Nowym Roku sie pogorszyl
    (nawet uwzgledniajac zmiane kursu kantorowego od 20XII do 3I - bo tak
    wychodzi jeszcze gorzej), a zmiany w obliczniu prowizji jeszcze poglebily
    spadek atrakcyjnosci tej karty.

    Jednym slowem tymi posunieciami funkcjonalnosc tej karty za granica zostala
    (NIESTETY) zrownana do pozostalej wiekszosci w dol :-(

    Co w zamian? Pewnie teraz bedzie City, moze Lukas z najdrozszym pakietem,
    oferty ING nie znam, ale byc moze.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia