  • 1. Data: 2011-06-20 08:08:20
    Temat: Uwaga na odnawialne lokaty OF i GO
    Od: "Konfabulator" <k...@N...gazeta.pl>

    Z wniosków o lokaty w OpenFinance i GetinOnline usunięto opcję zakładania
    lokat nieodnawialnych, więc wszystkie są odnawialne (można edytować je po
    opłaceniu, ale jest to mega upierdliwe przy większej ilości). Według banku
    zrobiono to dla wygody klientów :D

    Teraz chciałbym na to spojrzeć w takim kontekście. Zakładacie lokatę na 3M, z
    przymusu odnawialną lub część ludzi zrobi to nieświadomie. Taka lokata po 3M
    odnowi się jako lokata codzienna na gorszy procent.

    Pierwszy problem: dużo ludzi tego nie zauważy i zamiast 5%, będzie zarabiać 4%.

    Drugi problem: zarówno pierwsza lokata, jak i ta druga odnowiona ma zapis, że
    jej zerwanie powoduje utratę odsetek. Czy przypadkiem nie jest tak, że taka
    lokata zapętla się, a przy zerwaniu jej w dowolnym momencie, odsetki po prostu
    znikają?

  • 2. Data: 2011-06-20 08:24:10
    Temat: Re: Uwaga na odnawialne lokaty OF i GO
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Użytkownik "Konfabulator" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > odnowi się jako lokata codzienna na gorszy procent.
    >
    > Pierwszy problem: dużo ludzi tego nie zauważy i zamiast 5%, będzie zarabiać

    Polowanie na jelenie jest stosowane wszedzie - bardziej lub mniej zakamuflowane
    np. w Idea - antyniflacyjna - bardzo atrakcyjna % ... z malym ale
    - jesli kogos "przycisnie" i bedzie zmuszony ubic lokate w innym trybie niz 2dn
    /kwart
    traci odsetki naliczone od poczatku trwania lokaty,
    czyli co kolejny kwartal rosnie bat - a ból zerwania wzrasta ;)
    I to sa wlasnie takie "myki" dodatkowych premi dla bankow ;P

  • 3. Data: 2011-06-20 08:29:45
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 20 Jun 2011 08:08:20 +0000, Konfabulator napisał(a):

> [...]
    > edytować je po opłaceniu, ale jest to mega upierdliwe przy większej
    > ilości). Według banku zrobiono to dla wygody klientów :D

    No właśnie też mnie to dzisiaj zdziwiło, jak zakładałem w GO lokatę na 3
    m-c a on od razu odnawialna. Tłumaczenie całkiem przyzwoicie infantylne
    jak na możliwości banku - zawsze domyślnie była ustawiana odnawialna i
    trzeba było kliknąć i wybrać z listy nieodnawialną, więc powiadasz że
    zrobili to dla wygody klientów ;)
    Teraz tylko czekać na kolejny ruch jak trzeba będzie przy nieodnawialnej
    dokładnie wypełnić przelew zwrotny do każdej lokaty z osobna he he.

    --
    xbartx

  • 4. Data: 2011-06-20 14:39:05
    Od: Stephen Wyszy <f...@g...com>

    Czy obwiązuje gratisowa złotówka przy opłaceniu lokaty z innego konta?

  • 5. Data: 2011-06-20 21:16:19
    Od: ztomasz <z...@o...eu>

    W dniu 2011-06-20 16:39, Stephen Wyszy pisze:
    > Czy obwiązuje gratisowa złotówka przy opłaceniu lokaty z innego konta?

    Zgodnie z regulaminem nie. Doswiadczalnie rowniez mi nie zaplacili.

    --

    Tomasz

    Zarejestruj się i odbierz 2 zł na doładowanie oraz 3% zwrotu za każdą
    transakcję:-) https://www.blue.pl/?idAgent=MzI3NDc=&idBanner=LTE=