  • 1. Data: 2002-11-05 18:58:23
    Temat: Transfer gotówki do Stanów
    Od: n...@d...kei.pl (Ninik)

    Hej.

    Witam wszystkich i przepraszam za to, że tak od razu głupio pytam ale nie
    za bardzo orientuję się w temacie, a nie mam czasu na dokłądne
    przeszukiwanie archiwum, może problem był niejednokrotnie już wałkowany,
    ale na prawdę proszę o wyrozumiałość i o ewentualne wskazanie tego gdzie
    mogę dowiedzieć się coś na ten temat..

    Sprawa jest taka - mam kolegę (FIlip) który jest teraz w Stanach
    zjednoczonych, dokładniej miejscowość El-Dorado w stanie Kansas...
    Chciałbym mu jakimś sposobem przekazać pieniądze.

    Sprawę utrudnia mi coś takiego, Filip nie ma żadnego konta, jest
    oczywiście pełnoletni i ma dowód osobisty i w ogóle ale jak wspominałem
    sam nie ma konta bankowego. Mam kilka pomysłów - co do tego, ale nie znam
    się na tym w ogóle i nie wiem na ile są one dobre i sprawdzone.

    1. Zapłacić jakoś czekiem.. Tak mi poradziła jedna osoba, która zna sie
    troszku na biznesie i przedsiębiorczości (właściwie wykłądowca tego
    ostatniego)... Tylko na jakich to jest zasadach? Jakie są prowizje? Jakie
    jest bezpieczeństwo tego? Mam dwa wyjścia - albo wysłać taki czek (na
    okaziciela czy jakoś tak się pisze) albo dać jednej osobie, która jedzie
    do stanów i tam ona wyśle ten czek też pocztą. Tylko na ile to jest
    bezpieczne? Jakie są prowizje? Czy jest szanasa na zrealizowanie takiego
    czeku? No i czy jeśli jestem klientem mBanku, czyli pewnie mamsie zgłosić
    z tym do BRE Banku? Czy BRE Bank ma tam gdzieś swoje przedstawicielstwa?
    Ile i jakie prowizje płacę w takim wypadku? No i czy nie będzie problemów
    związanych z tym, że karta kredytowa byłaby na mnie, a nie na kolegę..

    2. Mógłbym przesłąć temu koledze swoją kartę kredytową - visa electron, na
    ile to jest bezpieczne? Czy będzie możliwe tam zapłata taką kartą? NA
    stronie mBanku znalazłem coś takiego, że wypłata gotówki poza polską równa
    się 2% od wartości wypłaty, ale min. 10zł. Czy będzie jakiś problem z tym
    związany? Pin podałbym przez internet...

    3. Jakieś formy przelewu, nie znam się w sumie na tym ale słyszałem coś o
    tym... Nie wiem też na ile to jest prawda i czy funkcjonuje poza Polską..

    4. Mogę w ostateczności dać tej osobie któa się tam wybiera gotówkę i
    wysłać ją w kopercie na miejscu przez tą osobę. Tylko to chyba jest
    najbardziej ryzykowne a znając zwyczaje polskie to czytnik ultrafioletowy
    mógłby łątwo wykryć taki list... Tak więc tego boję się najbardziej :(

    5. Jeszcze nie wiem na ile by się to mogło udać ale może u ludzi u których
    mieszka Filip dałoby się im przelać na konto, tylko na razie nie wiem nic
    na ten temat, poza tym to bardzo nieeleganckie rozwiązanie byłoby...

    Co polecacie? W jakim wypadku jest najbezpieczniej i najlepiej? Kiedy
    zapłaciłbym najmniej prowizji od tego? Co polecacie, proszę o w miarę
    szybkie odpowiedzi, możliwie najbardziej zrozumiałym językiem, bardzo mi
    na tym zależy, na czasie i w ogóle...
    Bardzo serdecznie wszystkim z góry dziękuję za odpowiedzi i wszelką pomoc!

    --
    Dominik Chmaj _| _ o o |_ ICQ: 101929211
    www.dominik.kei.pl (_| (_) (\/) | (\) | |\ GG: 919564

    Rzeszów - łączmy się: nntp://news.tpi.net.pl/free.pl.rzeszow

  • 2. Data: 2002-11-05 19:09:26
    Temat: Re: Transfer gotówki do Stanów
    Od: "MIJO.PL" <m...@m...pl>

    1. MONEY GRAM w Banku PEKAO SA - transfer w ciagu kilku minut . Nie
    musisz miec konta bankowego

    2. Western Union w BZWBK - tez szybki transfer

    MIREK
    - - - - - - - - - - -
    www.mijo.pl
    - Logosy
    - SMSy Graficzne i Animowane

  • 3. Data: 2002-11-05 19:10:41
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:do04eDFlnhrl-pn2-xmx89ox8M9Em@ninik, n...@d...kei.pl wrote:

    > 1. Zapłacić jakoś czekiem.
    To nie w Twojej sytuacji.

> [...]
    > gotówki poza polską równa się 2% od wartości wypłaty, ale min. 10zł.
    > Czy będzie jakiś problem z tym związany? Pin podałbym przez

    To jest mozliwe. (Ale to nie jest karta kredytowa - źle ją nazywasz.)
    Dla zwiekszenia bezpieczenstwa na koncie zwiazanym z karta trzymaj 0 zl do
    czasu dotarcia karty. Jesli jej nie podpiszesz, kolega bedzie mogl placic
    (sam sobie podpisze), choc nie jest to zgodne z regulaminem uzywania karty.

    > 3. Jakieś formy przelewu, nie znam się w sumie na tym ale słyszałem
    > coś o tym... Nie wiem też na ile to jest prawda i czy funkcjonuje
    > poza Polską..
    Western Union Money Transfer - idz do duzego oddzialu PBK lub BZWBK.

> [...]
    > najbardziej ryzykowne a znając zwyczaje polskie to czytnik
    > ultrafioletowy mógłby łątwo wykryć taki list... Tak więc tego boję
    To moze byc dobre rozwiazanie, tylko zalezy, ile tego ma byc. Co sie
    przejmujesz czytnikiem? Przeciez gotowke wolno wywozic (w pewnych
    granicach).

> [...]
    > których mieszka Filip dałoby się im przelać na konto, tylko na razie
    > nie wiem nic na ten temat, poza tym to bardzo nieeleganckie
    Raczej nie, bo przelewy sa w USA malo popularne.

  • 4. Data: 2002-11-05 20:41:08
    Od: n...@d...kei.pl (Ninik)

    "MIJO.PL" <m...@m...pl> nakombinował(a) coś takiego:
    > 1. MONEY GRAM w Banku PEKAO SA - transfer w ciagu kilku minut . Nie
    > musisz miec konta bankowego
    >
    > 2. Western Union w BZWBK - tez szybki transfer

    Dziękuję za odpowiedź, gdzie mogę się dowiedzieć więcej na ten temat?
    Najlepiej jakąs stronę o tym? Albo numer infolinii?

    ps. moi rodzice mają konto w PEKAO SA :)

  • 5. Data: 2002-11-05 20:45:35
    Od: n...@d...kei.pl (Ninik)

    "Robert" <m...@w...pl> nakombinował(a) coś takiego:
    > To nie w Twojej sytuacji.

    Czyli czeki poza granicą tracą ważność... hmmm.. no dobrze..

    Takie plastikowe ustrojstwo - visa electron pisze na niej :)

> [...]
    > (sam sobie podpisze), choc nie jest to zgodne z regulaminem uzywania karty.

    Ale czy to jest sprawdzane jakoś i w ogóle? Przecież miałby pin i
    wiedziałby wszystko to co ja... A kontroluje się to wszystko? Kartę mam
    podpisaną... Poza tym czy jest możliwe jakoś wybranie pieniędzy bez pin'u?

    > Western Union Money Transfer - idz do duzego oddzialu PBK lub BZWBK.

    Okiej, postaram się jakoś o tym dowiedzieć... Nie pisze o tym nic w
    internecie?

    > To moze byc dobre rozwiazanie, tylko zalezy, ile tego ma byc. Co sie
    > przejmujesz czytnikiem? Przeciez gotowke wolno wywozic (w pewnych
    > granicach).

    Maiło by być około 2kzł ale mi chodzi o to że bopję się przesyłać gotówki
    w kopercie bo mogła by być otwarta i pieniądze zabrane. A czytnik miałby
    pokazać w jakiej kopercie są pieniądze ;)

    > Raczej nie, bo przelewy sa w USA malo popularne.

    Aha, rozumię... Dzięki za odpowiedź... :)

  • 6. Data: 2002-11-05 21:06:12
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:do04eDFlnhrl-pn2-YX0BxBTqNTEl@ninik, n...@d...kei.pl wrote:

    > Czyli czeki poza granicą tracą ważność... hmmm.. no dobrze..
    Nie wiem, jak z polskimi, ale z mBanku czeku nie dostaniesz i tak.
    Czek z Hameryki w Polsce trzeba dawać do inkasa, realizacja trwa miesiąc - w
    drugą stronę na pewno nie będzie łatwiej, a raczej gorzej.

    > Takie plastikowe ustrojstwo - visa electron pisze na niej :)
    Jesli mBanku, to karta debetowa Visa Electron albo ogólniej płatnicza, ale
    nie kredytowa.

    > Ale czy to jest sprawdzane jakoś i w ogóle?
    Nie, w praktyce możesz tak zrobić.

    > Przecież miałby pin i
    > wiedziałby wszystko to co ja... A kontroluje się to wszystko? Kartę
    > mam podpisaną...

    No to z zapłaceniem będzie miał problemy, bo w sklepie będzie się musiał
    podpisać takim podpisem jak na karcie. Możesz ew. koledze wysłać świeżą
    kartę zamówioną do nowego eMaxa (możesz mieć 3 eMaxy i 1 eKonto w mBanku w
    ramach jednej umowy), i wtedy tam mu przelać te 2kPLN.

    > Poza tym czy jest możliwe jakoś wybranie pieniędzy
    > bez pin'u?
    Nie jest możliwe - z bankomatu oczywiście może wybrać nawet jak będzie Twój
    podpis, tylko zrozumiałem, że będzie wolał za to zrobić zakupy, bo wtedy nie
    zapłaci prowizji, a w bankomacie tak - jak napisałeś.

    > Okiej, postaram się jakoś o tym dowiedzieć... Nie pisze o tym nic w
    > internecie?

    Jest sporo na pewno, np. poszukaj w archiwum tej grupy
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&group=pl.bizne
    s.banki

    Niedawno ktoś porównywał koszty.

    > Maiło by być około 2kzł ale mi chodzi o to że bopję się przesyłać
    > gotówki w kopercie bo mogła by być otwarta i pieniądze zabrane. A
    > czytnik miałby pokazać w jakiej kopercie są pieniądze ;)

    Jeśli masz zaufanie do tej osoby, co jedzie, to tak będzie chyba najprościej
    i najtaniej. W USA niech wyśle to np. przez FedEx jako odpowiednio
    ubezpieczony list i nie zginie.

  • 7. Data: 2002-11-05 21:15:59
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Robert" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem, jak z polskimi, ale z mBanku czeku nie dostaniesz i tak.
    > Czek z Hameryki w Polsce trzeba dawać do inkasa, realizacja trwa miesiąc -
    > drugą stronę na pewno nie będzie łatwiej, a raczej gorzej.

    Malo wiesz o czekach ;). Np. czek bankierski najczesciej oddaje sie do skupu
    i pieniadze sa dostepne niemal natychmiast. Czeki bankierskie mozna kupic w
    wiekszosci polskich bankow. W tym przypadku najlepiej kupic czek platny
    przez jakis duzy amerynakski bank, Citibank, BoA itp. Kupujac czek w naszym
    Citibanku mozna zlecic bankowi jego przeslanie bezposrednio do beneficjenta
    [uwaga, BH sprzedaje czeki bankierskie tylko osobom posiadajacym w nim
    rachunek].
    Pod linkiem kilka slow o czekach bankierskich
    http://www.bzwbk.pl/u235/navi/193990

    Maciej

  • 8. Data: 2002-11-05 21:32:20
    Od: n...@d...kei.pl (Ninik)

> [...]
    > Czek z Hameryki w Polsce trzeba dawać do inkasa, realizacja trwa miesiąc - w
    > drugą stronę na pewno nie będzie łatwiej, a raczej gorzej.

    Nie - to w takim razie odpada... To musi być zrobione wszystko w maksimum
    miesiąc...

    > Jesli mBanku, to karta debetowa Visa Electron albo ogólniej płatnicza, ale
    > nie kredytowa.

    Tak właśnie :) Masz racje, ale tak się utarło mówić i już... Tak samo jak
    w sklepie ktoś kiedfyś walnął "poproszę adidasy nike" ;)

    > Nie, w praktyce możesz tak zrobić.

    :)

> [...]
    > kartę zamówioną do nowego eMaxa (możesz mieć 3 eMaxy i 1 eKonto w mBanku w
    > ramach jednej umowy), i wtedy tam mu przelać te 2kPLN.

    Ale zamówienie nowej karty jest strasznie czasochłonne :( Potrwa to około
    miesiąca a jak bym chciał mu podać to mam ograniczony strasznie czas :(

    > Nie jest możliwe - z bankomatu oczywiście może wybrać nawet jak będzie Twój
    > podpis, tylko zrozumiałem, że będzie wolał za to zrobić zakupy, bo wtedy nie
    > zapłaci prowizji, a w bankomacie tak - jak napisałeś.

    A tam nie ma bankomatów EuroNetu? Czy jakoś tak? Czy poza polską zawsze
    płaci się prowizję? JEśli to będzie te 2% to chyba tak będzie i tak..

    > Jest sporo na pewno, np. poszukaj w archiwum tej grupy
    > http://groups.google.com/groups?hl=pl&group=pl.bizne
    s.banki
    > Niedawno ktoś porównywał koszty.

    Dzięki :)

    > Jeśli masz zaufanie do tej osoby, co jedzie, to tak będzie chyba najprościej
    > i najtaniej. W USA niech wyśle to np. przez FedEx jako odpowiednio
    > ubezpieczony list i nie zginie.

    Ile taka przesyłka kosztuje? Bo nie wiem czy pchać się z tą kartą jeśli
    tak byłoby taniej...?

  • 9. Data: 2002-11-05 21:47:19
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:do04eDFlnhrl-pn2-QTypWkK0hsJF@ninik, n...@d...kei.pl wrote:

    > Nie - to w takim razie odpada... To musi być zrobione wszystko w
    > maksimum miesiąc...

    Zobacz bardziej fachową odpowiedź MK o czekach bankierskich:
    Przepraszam za niekompletną informację - faktycznie jak pisze MK mało wiem o
    czekach, ale nikt inny Ci nie odpowiadał.

    > Tak właśnie :) Masz racje, ale tak się utarło mówić i już...
    Rozumiem, ale 1) to jest grupa bankowa i 2) w tym wypadku istotne bylo, jaka
    dokladnie jest ta karta, bo a) wysylanie kredytowej jest z reguly mniej
    bezpieczne i b) pobranie gotowki bywa bardziej kosztowne.

    > Ale zamówienie nowej karty jest strasznie czasochłonne :( Potrwa to
    > około miesiąca a jak bym chciał mu podać to mam ograniczony strasznie
    > czas :(
    Nie, w mBanku potrwa ok. tygodnia. Mając konto w mBanku, dodatkowy rachunek
    założysz od ręki (telefon do mLinii) i kartę do niego wkrótce otrzymasz.

    > A tam nie ma bankomatów EuroNetu? Czy jakoś tak? Czy poza polską
    > zawsze płaci się prowizję? JEśli to będzie te 2% to chyba tak będzie
    > i tak..
    Zawsze zapłaci prowizję + dodatkowo prowizję właściciela bankomatu np. parę
    dolarów, no i róznicę kursową przy wybraniu dolarów z konta złotówkowego.

    > Ile taka przesyłka kosztuje? Bo nie wiem czy pchać się z tą kartą
    > jeśli tak byłoby taniej...?

    http://www.fedex.com/ratefinder/home?cc=US&language=
    en

  • 10. Data: 2002-11-05 22:36:29
    Od: n...@d...kei.pl (Ninik)

> [...]
    > Przepraszam za niekompletną informację - faktycznie jak pisze MK mało wiem o
    > czekach, ale nikt inny Ci nie odpowiadał.

    OK :) Dzięki :)

    > Rozumiem, ale 1) to jest grupa bankowa i 2) w tym wypadku istotne bylo, jaka
    > dokladnie jest ta karta, bo a) wysylanie kredytowej jest z reguly mniej
    > bezpieczne i b) pobranie gotowki bywa bardziej kosztowne.

    Oczwyiście masz racje, jak wpsominałem małow iem o tym...

    > Nie, w mBanku potrwa ok. tygodnia. Mając konto w mBanku, dodatkowy rachunek
    > założysz od ręki (telefon do mLinii) i kartę do niego wkrótce otrzymasz.

    Powiem tak - muszę mieć to maksymalnie do wtorku... Chyba nie ma szans na
    coś takiego.. A jak bym zgłosił się do BRE Banku to by nie pospieszyło
    jakoś?

    > Zawsze zapłaci prowizję + dodatkowo prowizję właściciela bankomatu np. parę
    > dolarów, no i róznicę kursową przy wybraniu dolarów z konta złotówkowego.

    Tam nei ma bankomatów Euronetu? Nie znalazłem za cholerę ich listy... A
    jak jest z płaceniem taką kartą kredytową w stanach - przyjmą i nie będzie
    problemów...? Co wtedy z prowizją...?

    Dzięki raz jeszcze :))