  • 1. Data: 2003-03-26 11:51:20
    Temat: Stopy w dol
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    http://www1.gazeta.pl/wyborcza/1,34513,1391929.html

    RPP obniżyła wszystkie stopy procentowe o 25 pkt bazowych

    Zgodnie z oczekiwaniem rynku Rada Polityki Pieniężnej obniżyła w środę
    wszystkie stopy procentowe o 25 pkt bazowych, referencyjną do nie
    mniej niż 6 proc.

    NBP podał w komunikacie, że stopa 14-dniowych interwencji od czwartku
    będzie wynosić nie mniej niż 6 proc., stopa lombardowa 7,75 proc.,
    redyskontowa 6,50 proc., a depozytowa 4,25 proc. Rada utrzymała
    neutralne nastawienie w polityce pieniężnej. RPP poda uzasadnienie do
    swojej decyzji na konferencji prasowej o 16 w środę.

    P.S. Tensor - wiemy, wiemy :)

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 2. Data: 2003-03-26 12:03:06
    Temat: Re: Stopy w dol
    Od: k...@o...pl

> [...]
    > neutralne nastawienie w polityce pieniężnej. RPP poda uzasadnienie do
    > swojej decyzji na konferencji prasowej o 16 w środę.

    Wszystko fajnie - cieszę się. Ale kiedy u licha kredyty zaczną spadać?!?!!!

  • 3. Data: 2003-03-26 12:16:44
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Wszystko fajnie - cieszę się. Ale kiedy u licha kredyty zaczną
    spadać?!?!!!

    Jak bedzie mniej chetnych na ich branie.

    --

    Kazimierz
    b. zast. red. nacz. NN ( www.nnmag.net )

  • 4. Data: 2003-03-26 12:21:07
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

    Użytkownik "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net> napisał w wiadomości
    > Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > spadać?!?!!!
    >
    > Jak bedzie mniej chetnych na ich branie.

    wczoraj kolotko gadal ze nie zebral tyle kasy co zakladal
    z restrukturyzacji dlugow i ze trzeba bedzie zwiekszyc podaz
    obligacji ......

  • 5. Data: 2003-03-26 12:21:44
    Od: "Marek " <m...@N...gazeta.pl>

    ciekawe jak szybko zareaguja banki ( oczywiscie jesli chodzi o oprocentownie
    lokat - bo kredytow pewnie nie rusza :)))

    *
    m...@g...pl
    http://www.bankier.pl/sp/moosw3 ---- kredyty
    *

  • 6. Data: 2003-03-26 12:26:38
    Od: t...@p...onet.pl

    > Wszystko fajnie - cieszę się. Ale kiedy u licha kredyty zaczną spadać?!?!!!

    Mimo PS Amry jednak odpowiem. Za chwilę spadnie WIBOR (akualnie WIBOR3M=6,14%)
    i oprocentowanie wszystkich kredytów długoterminowych opartych na WIBORze
    spadnie automatycznie. Ludzie, którzy wzieli kredyty np. mieszkaniowe nie
    oparte o stawki rynku międzybankowego, będą musieli liczyć na Prezesów
    poszczególnych banków.

    W przypadku kredytów krótkoterminowych banki nie opierają z reguły
    oprocentowania o stawki międzybankowe. Istnieje jakby zmowa w środowisku
    bankowym w tej sprawie. Jest to jednak częściowo uzasadnione bardzo dużą liczbą
    kredytów straconych.

    Poza tym wielu ludzi, także na tej liście, twierdzi, że rozwiązaniem optymalnym
    dla klienta jest oparcie wysokości oprocentowania o decyzje Prezesa. Szanuje
    ich pogląd, bo uważam, że w wolnym kraju każdy ma prawo do SWOJEGO zdania.
    Pozdrowienia Tensor1.

  • 7. Data: 2003-03-26 12:40:13
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    > oprocentowania o decyzje Prezesa. Szanuje ich pogląd, bo uważam, że
    > w wolnym kraju każdy ma prawo do SWOJEGO zdania. Pozdrowienia

    Optymalnym moim zdaniem jest system WIBOR + mozliwosc zmniejszenia
    przez prezesa. Jesli nie WIBOR to np. poziom oprocentowania innych
    bankow - jakis %. O to byloby fajne :)

  • 8. Data: 2003-03-26 12:49:59
    Od: premek <p...@U...TO.wp.pl>

    pewnego razu popełnił(a):

> [...]
    > oprocentowania o decyzje Prezesa. Szanuje ich pogląd, bo uważam,
    > że w wolnym kraju każdy ma prawo do SWOJEGO zdania.

    ja zrezygnowalem z tego powodu z LG
    i wlasnie wzialem w styczniu w PKO BP 'Wlasny Kat' na 20 lat w pln i
    z kazdym dniem sie utwierdzam ze dobrze zrobilem, zwlaszcza po tym jak
    waluty przez te dwa miesiace skoczyly :-).
    Nawazniejsze ze spie spokojnie i 1.04 oprocentowanie spadnie o 0,56%

    pozdro
    ---------------------------
    premek

  • 9. Data: 2003-03-26 12:59:42
    Od: t...@p...onet.pl

    > Optymalnym moim zdaniem jest system WIBOR + mozliwosc zmniejszenia
    > przez prezesa. Jesli nie WIBOR to np. poziom oprocentowania innych
    > bankow - jakis %. O to byloby fajne :)

    A ja uważam, że optymalna była by sytuacja, gdyby reguła miała postać:

    ***************** w * WIBOR *************************

    gdzie w > 1 jest pewną wagą, np. w=1,1.
    Zauważ, ze przy spadającym Wiborze reguła "WIBOR+marża", marża (nawet
    niewielka) stanie się w pewnym momencie znacząca. Tak na marginesie, tego typu
    formuły pojawiały sie już przy lokatach antypodatkowych (oczywiście wtedy
    w*WIBID oraz w < 1).
    PS. Mozliwosc zmniejszenia przez Prezesa marży zawsze potencjalnie istnieje.
    Tylko czy z niej skorzysta.

  • 10. Data: 2003-03-26 13:28:14
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net> wrote in message
    > Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > spadać?!?!!!
    >
    > Jak bedzie mniej chetnych na ich branie.

    Trafiłeś jak kulą w płot.

    Jak dla banków będą bardziej korzystne od kupowania obligacji i inwestycji
    giełdowych.
    Narazie robią wszystko, co by tych kredytów udzielić jak najmniej.