  • 1. Data: 2003-01-23 13:01:01
    Temat: Stawka odliczeń w Kasie Mieszkaniowej w 2003 ?
    Od: Rom <r...@o...pl>

    Witam grupę.

    Mam pytanie - czy wiecie może jaka jest stawka maksymalnych odliczeń w
    KM na ten rok ? A bardziej ogólnie - na podstawie jakiego wskaźnika
    (czyjej decyzji) jest ona zmieniana ?

    Pozdrawiam
    Romek

  • 2. Data: 2003-01-23 16:29:59
    Temat: Re: Stawka odliczeń w Kasie Mieszkaniowej w 2003 ?
    Od: m...@p...onet.pl

    > Mam pytanie - czy wiecie może jaka jest stawka maksymalnych odliczeń w
    > KM na ten rok ? A bardziej ogólnie - na podstawie jakiego wskaźnika
    > (czyjej decyzji) jest ona zmieniana ?

    Stawka odliczeń w KM zależy od ceny jednego metra kwadratowego obliczanego
    chyba za trzy pierwsze kwartały roku poprzedniego. W roku 2003 cena m2 spadła w
    stosunku do roku 2002 w którym wynosiła 2700 zł i wynosi obecnie 2484 zł. Limit
    dużej ulgi mieszkaniowej będzie w związku z tym również niższy (70m2*2484zł) i
    wyniesie 173880 zł. Zwrot podatku będzie więc równy 19%*173880 i wyniesie 33037
    zł (w roku 2002 wynosił 35910 zł). Przy czym w roku 2002 można maksymalnie
    odliczyć 6% z 173880 zł czyli 10432,80 zł co odpowiada ulokowaniu w kasie w
    2003 roku kwoty 34776 zł.

    Maciej Kowalkowski

  • 3. Data: 2003-01-24 08:36:09
    Od: "syju" <s...@o...pl>

    > Stawka odliczeń w KM zależy od ceny jednego metra kwadratowego obliczanego
    > chyba za trzy pierwsze kwartały roku poprzedniego. W roku 2003 cena m2
    spadła w
    > stosunku do roku 2002

    Limity odliczeń nie mogą się zmniejszyć więc jeśli cena spadła to obowiązują
    takie jak w 2002 roku.
    Limit odliczeń w kasie mieszkaniowej to 11340 czyli do kasy trzeba wpłacić
    37800

    Żródło :
    http://arch.rp.pl/a/rz/2003/01/20030104/200301040069
    .html