    From: kakmar <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Sklep prosi o kopię karty.
    Date: Thu, 15 Nov 2007 01:09:42 +0000 (UTC)

    Zrobiłem zakupy w sklepie online, louis.de
    Wszystko byłoby OK, ale karata nie została obciążona i dostałem maila
    dziwnej treści:

    thank you for your order.

    For verification we need a copy of your creditcard and your identity
    card.
    Would you be so kind to mail or fax us the copies.

    Wydaje mi się to bardzo dziwne i niebezpieczne, po co im kopia karty?
    Dane podałem na stronie płatności, po co im kopia dowodu?

    Wygląda to na próbę wyłudzenia kompletu danych do wygodnego posługiwania
    się kartą, ale może czegoś nie wiem. Dziwne jest to o tyle że sklep jest
    dosyć znany i raczej poważny. Zakup jest za kilkaset euro, nie jest to
    drobna suma, ale też nie jakieś specjalnie wielkie pieniądze.

    Pieniądze z karty nie zostały pobrane ani zablokowane.

    Proszę o pomysły co z tym zrobić, na zakupie trochę mi zależy, u nas
    wydam znacznie więcej na to samo. Ale obawiam się trochę że podanie im
    tych danych to proszenie się o kłopoty.

    Nie znalazłem niestety nic na temat procedury zakupów w tym sklepie.

    --
    kakmaratgmaildotcom