  • 1. Data: 2012-05-27 08:56:46
    Temat: Rumunia reformuje a my dalej w czarnej dupie....
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    Jednomandatowe okręgi wyborcze w Rumunii!
    http://jow.nowyekran.pl/post/63162,jednomandatowe-ok
    regi-wyborcze-w-rumunii

    "[...] Wczoraj, tj. w poniedziałek 21 maja 2012, Parlament Rumuński uchwalił
    nowe prawo wyborcze, likwidując 5.procentowy próg wyborczy i wprowadzając
    jednomandatowe okręgi wyborcze. Wybory będą się odbywać w jednej turze,
    mandat otrzyma kandydat uzyskujący najwięcej oddanych głosów. [...]".

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 2. Data: 2012-05-27 09:03:15
    Temat: NTG "Endriu" : Rumunia reformuje (prawo wyborcze) a my dalej w czarnej dupie....
    Od: "A. Filip" <a...@x...wp.pl>

    "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> pisze:
> [...]
    > wprowadzając jednomandatowe okręgi wyborcze. Wybory będą się odbywać w
    > jednej turze, mandat otrzyma kandydat uzyskujący najwięcej oddanych

    Ale o ile na wieść o tym skoczył indeks akcji w Rumuni i w którą stronę? :-)

  • 3. Data: 2012-05-27 10:29:17
    Temat: Re: NTG
    Od: " kc" <k...@g...pl>

    A. Filip <a...@x...wp.pl> napisał(a):

    regi-wyborcze-w-
    rumunii

    > Ale o ile na wieść o tym skoczył indeks akcji w Rumuni i w którą stronę?
    > :-)

    Jakże nie ta. A sprawdziłeś o ile? Czy tylko chcesz dowieść swojego bez
    sprawdzania?

    http://stooq.com/q/?s=^bet&d=20120525&c=5d&t=l&a=lg&
    b=0&r=wig20

    Podpowiem, że możesz na dole wykresu wybrać zakres do porónań i, proponuję,
    tak zrób

    pozdrawiam

    kc

  • 4. Data: 2012-05-27 10:48:22
    Od: "A. Filip" <a...@x...wp.pl>

    " kc" <k...@g...pl> pisze:

> [...]
    b=0&r=wig20

    > Podpowiem, że możesz na dole wykresu wybrać zakres do porónań i, proponuję,

    Do postów o (czystej) polityce jest grupa news:pl.soc.polityka

    Tutaj na pl.biznes.wgpw wypada postującemu wskazać związek/przełożenie
    polityki na gospodarkę jak nie chcemy zostać zaspamowani. Ja złośliwie
    wskazałem postującemu brak wskazania takiego (oczywistego) związku.

    Bo równie dobrze można argumentować że okręgi jednomandatowe "wycinając
    mniejszości" i silnie faworyzując chwilową większość _u nas_ wywołają
    długofalową destabilizacje polityczną z przełożeniem na gospodarkę.
    Szczególnie przy praktycznie pewnych (ostrych) oskarżeniach o przekręty
    przy wyznaczaniu granic okręgów jednomandatowych "pod siebie".

  • 5. Data: 2012-05-27 11:00:14
    Od: " kc" <k...@g...pl>

    A. Filip <a...@x...wp.pl> napisał(a):
> [...]
    > Szczególnie przy praktycznie pewnych (ostrych) oskarżeniach o przekręty
    > przy wyznaczaniu granic okręgów jednomandatowych "pod siebie".

    Rozumiem. Ja za to pokazałem, że Endriu ma rację, mówiąc gdzie jesteśmy :).
    Widać to najwyraźniej jeżeli wybierze się zakres max.

    kc

  • 6. Data: 2012-05-27 11:35:33
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    A. Filip wrote:

> [...]
    > Szczególnie przy praktycznie pewnych (ostrych) oskarżeniach o przekręty
    > przy wyznaczaniu granic okręgów jednomandatowych "pod siebie".

    Myślę, że powinieneś być jeszcze bardziej zasadniczy. Grupa jest o
    warszawskiej giełdzie. Czym będziesz bardziej zasadniczy tym mniej będziesz
    miał do czytania. Mimo takich ostrych reguł, które przestrzegasz to sam nie
    możesz im sprostać. Nic nie piszesz o gpw w W-wie. Robisz tylko za ciecia. Z
    policji jesteś, czy jak? Dlaczego Ty masz decydować o tym co wypada, a co
    nie wypada?

    Kompletnie nie mogę pojąć co to może przeszkadzać gdy ktoś popisze co mu w
    duszy gra. Typowo etatystyczne podejście. Ja wiem lepiej, zakazać, nakazać,
    zabronić, ścigać. Ustawę napisać.

    Załóż sobie jakieś prywatne forum i przyjmuj tylko czystych poglądowo.

    Dla mnie nie pojęte. Kiedyś było tu głosowanie nad ostracyzmem Olszewskiego.
    Większość podjęła decyzje by go wywalić z grupy. I jaki z tego jest pożytek?
    Jaki pożytek ma z tego większość. Przecież wystarczyło Olszewskiego banować
    lub nie czytać grupy i porządek w swoich urzędniczych umysłach by utrzymali.
    Dobre sprawdzone myślenie. Mnie się nie podoba to zmuszę pozostałych by im
    się też nie podobało. Najlepiej pałą. Taka wolnościowa i tolerancyjna
    postawa powszechnie obecna w polskich głowach.

  • 7. Data: 2012-05-27 12:06:09
    Od: "A. Filip" <a...@x...wp.pl>

    totus <t...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > duszy gra. Typowo etatystyczne podejście. Ja wiem lepiej, zakazać, nakazać,

    Jak komuś w duszy gra o polityce (bez wskazania powiązania z gospodarką)
    to niech se pisze na pl.soc.polityka a nie _spamuje_ pl.biznes.wgpw.
    Po coś do jasnej cholery istnieją _różne_ grupy. Istnieją one także po
    to by chcący dyskutować o giełdzie/gospodarce nie usieli odsiewać
    polityki (tracić swojego czasu).

    Mnie przykładowo do ostrej kurwicy doprowadza gość któremu się
    "pomyliła" pl.soc.polityka z pl.soc.religia

> [...]
    > się też nie podobało. Najlepiej pałą. Taka wolnościowa i tolerancyjna
    > postawa powszechnie obecna w polskich głowach.

    Lepiej zapobiegać niż leczyć. Ja zalew trolli ostro skaczących po
    ksywkach i adresach nadawcy na innych grupach już widziałem.

  • 8. Data: 2012-05-27 12:22:13
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    A. Filip wrote:

    > Lepiej zapobiegać niż leczyć. Ja zalew trolli ostro skaczących po
    > ksywkach i adresach nadawcy na innych grupach już widziałem.

    To zamiast się leczyć, zapobiegaj. Nie używaj. U ciebie czytanie wolnych
    wypowiedzi powoduje bałagan w głowie, u mnie nie. Przestań czytać tę grupę.
    Napisz sobie ustawę o zakazie czytania tej grupy. Zostań jej nadzorcą. To
    przywróci Ci spokój.

  • 9. Data: 2012-05-28 07:46:41
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > grupę.
    > Napisz sobie ustawę o zakazie czytania tej grupy. Zostań jej nadzorcą. To

    Jak od czasu do czasu trochę polityki znajdzie sie też na tej grupie - to
    sie przecież nic nie dzieje. Dzieje sie wtedy gdy do dyskusji wtrącają sie
    trole i wtedy nie ma ona końca. Tak więc trochę spokoju od poniedziałku bo
    WIG20 spadnie poniżej 2000pkt.:)

    pozdr

  • 10. Data: 2012-05-28 07:56:53
    Od: "A. Filip" <a...@x...wp.pl>

    "Emeryt" <w...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    > trole i wtedy nie ma ona końca. Tak więc trochę spokoju od poniedziałku bo

    Czy wolicie poczekać z prewencją aż do naprawdę nawiedzonego trolla w
    stylu "abc" z pl.soc.polityka z jego ponad 200 postem (każdy z kolejnym
    numerkiem w temacie) "Módlmy się za beatyfikacje papieża Piusa XII" :-)
    [Treść jest zgodna z tematem, a potem leci "odpowiedź" "abc" na post "abc"]

    Dla mnie _minimum_ przyzwoitości to _jakieś_ powiązanie poruszanej
    polityki z przełożeniem na gospodarkę. Rzadko się nie da :-)
    [Dyskusja o przełożeniu regulacji aborcji na gospodarkę byłaby "trudna" :-) ]