  • 1. Data: 2005-01-21 13:29:13
    Temat: Rekordzista kolekcjoner kart bankowych w Ksiedze Rekordow Guinessa
    Od: andy_k <a...@a...org>

    http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
    e_id=1245227

    Pan "plastic fantastic" w Księdze Guinessa
    Walter Cavanagh może pochwalić się imponującą kolekcją kart kredytowych,
    najdłuższym na świecie portfelem i linią kredytową opiewająca na 1,7 mln dol.
    Wyczyn pana .plastic fantastic. znalazł się w Księdze Rekordów Guinessa.

    Walter ma faktycznie bardzo długi portfel. Po rozłożeniu mierzy on 250 stóp,
    waży około 38 funtów i może pomieścić 800 kart. Mężczyzna większość kart ze
    swojej kolekcji liczącej 1,497 kart trzyma w bankowych skrzynkach
    depozytowych.

    Przygoda ze zbieraniem kart zaczęła się pod koniec lat 60-tych.
    "Poszło o zakład z kumplem: ten który do końca roku uzbiera najwięcej kart
    kredytowych wygrywa obiad" - powiedział Walter - "Do końca roku udało mi się
    zebrać 143 plastyki i wygrałem nie tylko obiad ale i nowe hobby".

    Faktycznie zbieranie kart kredytowych wciągnęło mężczyznę bez reszty. Teraz
    jego kolekcja liczy 1,497 tys. kart.

    Z 1,7 mln dol. do wzięcia w każdym momencie, trzeba wykazać się naprawdę dużą
    dyscypliną by nie popaść w kredytowe tarapaty. Cavanmagh twierdzi, że ma
    świetny wynik kredytowy, bo cały czas przestrzega jednej prostej zasady.
    .Używam tylko jednej karty i do końca miesiąca spłacam swoje zadłużenie.-
    powiedział mężczyzna.

    Walter może pochwalić się kartami kredytowymi m.in. stacji benzynowych, linii
    lotniczych ale wśród jego kolekcji znajdują się również i "antyki", które są
    dowodem na całą drogę jaką przebyliśmy od papierowych kart kredytowych do
    obecnie używanych plastików.

    J.B.

  • 2. Data: 2005-01-21 14:06:02
    Od: "ktr" <e...@n...dziala>

    > Walter Cavanagh może pochwalić się imponującą kolekcją kart kredytowych,
    > najdłuższym na świecie portfelem i linią kredytową opiewająca na 1,7 mln
    > dol

    A u nas w Polsce żeby dostać np 3 karty kredytowe w różnych bankach to
    trzeba się nieźle nakombinować.. No i mieć dość spore zarobki...

    --
    Pozdrowienia

  • 3. Data: 2005-01-21 14:54:47
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 21 Jan 2005 15:06:02 +0100, "ktr" <e...@n...dziala> wrote:

    >A u nas w Polsce żeby dostać np 3 karty kredytowe w różnych bankach to
    >trzeba się nieźle nakombinować.. No i mieć dość spore zarobki...

    eee, nie tak trudno:
    a) najpierw normalnie staramy się o kartę BZWBK
    b) po trzech miesiącach "mania" konta w Lukasie dostajemy ich KK
    c) potem bierzemy kartę Rajfiego lub BPHahaha "za trzy wyciągi" z
    BZWBK
    d) jeśli chcemy być w porządku wobec R lub B, to wypowiadamy KK w
    BZWBK i czekamy na telefon, żebyśmy jednak tego nie robili i wzięli
    ich KK z powrotem
    :-)
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 4. Data: 2005-01-21 16:20:26
    Od: "ktr" <e...@n...dziala>

> [...]
    > d) jeśli chcemy być w porządku wobec R lub B, to wypowiadamy KK w
    > BZWBK i czekamy na telefon, żebyśmy jednak tego nie robili i wzięli

    To w teorii, a w praktyce bywa gorzej... Bo wystarczy sprawdzenie w BIKu, że
    jesteś zadłużony i conajmniej 50% banków odmówi wydania KK ;-) (pomimo
    prawidłowej obsługi kredytu)

    --
    Pozdrowienia

  • 5. Data: 2005-01-21 16:25:07
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > To w teorii, a w praktyce bywa gorzej... Bo wystarczy sprawdzenie w
    > BIKu, że jesteś zadłużony i conajmniej 50% banków odmówi wydania KK
    > ;-) (pomimo prawidłowej obsługi kredytu)

    I tak szlachetne kolekcjonerstwo upada :-)

  • 6. Data: 2005-01-21 20:25:03
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    ktr napisał(a):

    > A u nas w Polsce żeby dostać np 3 karty kredytowe w różnych bankach to
    > trzeba się nieźle nakombinować.. No i mieć dość spore zarobki...

    Opowiadasz. Mam trzy karty i ani nie musiałem się nakombinować ani nie mam
    sporych zarobków

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 7. Data: 2005-01-21 21:25:48
    Od: Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl>

    Dnia 2005-01-21 17:20, Użytkownik ktr napisał:

    > To w teorii, a w praktyce bywa gorzej... Bo wystarczy sprawdzenie w BIKu, że
    > jesteś zadłużony i conajmniej 50% banków odmówi wydania KK ;-) (pomimo
    > prawidłowej obsługi kredytu)

    Pod warunkiem że karta będzie w BIK wykazana. Ale o tym już było i nie
    chcę tworzyć nowego threada ;)

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 8. Data: 2005-01-21 22:22:26
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Fri, 21 Jan 2005 22:25:48 +0100,
    osoba podpisana: Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl>
    napisała:
    > Dnia 2005-01-21 17:20, Użytkownik ktr napisał:
    [...]
    > Pod warunkiem że karta będzie w BIK wykazana. Ale o tym już było i nie
    > chcę tworzyć nowego threada ;)
    Tak wiemy, że BPH nie podaje(wg Ciebie)
    Rajfi też.
    Ale BZWBK czy m*bnaki podają, więc karta więc jest spora szansa, że
    karta _będzie_ wykazana.
    KJ (znudzony)

    kondensator - kondensatorych - kondensatoremu
    (odmiana słowa "kondensator" według MS Word 6.0)

  • 9. Data: 2005-01-22 11:54:49
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 21 Jan 2005 17:20:26 +0100, "ktr" <e...@n...dziala> wrote:

    >To w teorii, a w praktyce bywa gorzej... Bo wystarczy sprawdzenie w BIKu, że

    czysta praktyka, naprawdę. A do tego jeszcze prowadzę DG, więc dla
    banków jestem podwójnie podejrzany: nie zarabia a żyje :-) Ale fakt,
    KK WBK (jeszcze wtedy nie BZWBK) dostałem, gdy miałem etat.

    >jesteś zadłużony i conajmniej 50% banków odmówi wydania KK ;-) (pomimo
    >prawidłowej obsługi kredytu)

    widocznie Lukas i Rajfi są w tej drugiej połowie.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 10. Data: 2005-01-22 11:56:05
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 21 Jan 2005 22:22:26 +0000 (UTC), Kamil Jonca
    <k...@g...pl> wrote:

    >Tak wiemy, że BPH nie podaje(wg Ciebie)
    >Rajfi też.
    >Ale BZWBK czy m*bnaki podają, więc karta więc jest spora szansa, że
    >karta _będzie_ wykazana.

    to - jak widać - nie musi być przeszkodą. Jako pierwszą dostałem KK
    BZWBK i nie przeszkodziło to w otrzymaniu Lukasowej i Rajfiego.
    --
    Jarek Andrzejewski