  • Data: 2002-04-26 16:21:40
    Temat: Re: zgubiona karta bankomatowa Maestro....
    Od: "Layer" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wprost przeciwnie, zapisy tej umowy mają istotny wplyw na "stosunki na lini
    bank-użytkownik karty" z tego wzgledu, że bank jest zobowiązany do
    zapewnienia bezpieczeństwa transakcjom przy użyciu kart.
    Nie ma tu istotnego znaczenia przez jakie centrum rozliczeniowe jest
    obsługiwany sklep. Bank jako wystawca karty ma obowiązek rozpatrzyć
    reklamację - poprzez współpracę z centrum rozliczeniowym, które jest
    zobowiązane w takim przypadku do udzielenia wszelkich informacji na temat
    danej transakcji. Sklep ma obowiązek przechowywać dowody sprzedaży (w
    przypadku PolCardu jest to 5 lat, w przypadku CKC nie pamiętam, w przypadku
    BZWBK nie wiem) i udostępniać je na każde żądanie centrum rozliczeniowego.
    Niedopełnienie tego, skutkuje automatycznym obciążeniem sklepu kwotą
    transakcji. Mimo, iż użytkownik karty nie jest bezpośrednio stroną umowy, to
    transakcja nieprawidłowa z punktu widzenia "umowy" (np. niezgodny podpis)
    nie może obciążać klienta, który tę kartę stracił...

    L.

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Polcardzie
    ;-[