  • 1. Data: 2004-12-02 10:45:37
    Temat: zamykanie konta / ustawa o danych osobowych
    Od: "Laponczyk" <localadmin@__X__duet.net.pl>

    Witam wszystkich,
    czy zamykajac konto (ror) w banku mam prawo
    zadac/nakazac usuniecia wszytkich moich danych osobowych
    z akt danego banku..?
    czy moge sie powolac na ustawe o ochronie danych osobowych..?
    Pozdrawiam,
    Milego Dnia.

  • 2. Data: 2004-12-02 10:51:02
    Temat: Re: zamykanie konta / ustawa o danych osobowych
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Laponczyk wrote:
    > czy zamykajac konto (ror) w banku mam prawo
    > zadac/nakazac usuniecia wszytkich moich danych osobowych
    > z akt danego banku..?
    > czy moge sie powolac na ustawe o ochronie danych osobowych..?

    powolac sie mozesz ale cie wysmieją że jej nie znasz :-)
    prawo bankowe jest w takiej sytuacji nadrzedne - bank musi trzymac jeszcze
    przynajmniej 5 lat dane o tobie - np jak za rok poprosisz ty lub twoj Urzad
    Skarbowy o historie operacji to musza ja dac i musza wiedziec czyje to operacje
    (sam numer rachunku nie wystarczy)
    *** blad ***

  • 3. Data: 2004-12-02 11:49:26
    Od: "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl>

> [...]
    > z akt danego banku..?
    > czy moge sie powolac na ustawe o ochronie danych osobowych..?

    Nie nie mozesz. Bank ma obowiazek przechowywac je przez 5 lat.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 4. Data: 2004-12-02 12:04:32
    Od: "Kula" <k...@K...pl>

    > czy moge sie powolac na ustawe o ochronie danych osobowych..?

    Oczywiscie że tak. I powinieneś tak zrobić. Bank ma obowiązek usunąć Twoje
    dane z bazy klentów w systemie bankowym (dostępnym np z każdego odziału).

    Będzie natomiast dalej przechowywał ( a nie przetwarzał) dane o Twoich
    operacjach przez okres 5 lat.

  • 5. Data: 2004-12-02 12:44:57
    Od: nod <n...@o...pl>

    Użytkownik blad napisał:

    >powolac sie mozesz ale cie wysmieją że jej nie znasz :-)

    ale nie mówimy o przechowywaniu historii rachunku z danymi do niego
    tylko o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych,
    a do usunięcia danych w tym zakresie ma prawo

    pozdr
    nod

  • 6. Data: 2004-12-02 13:00:03
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-12-02 13:44 nod said the following:

> [...]
    > a do usunięcia danych w tym zakresie ma prawo

    "zadac/nakazac usuniecia wszytkich moich danych osobowych"
    Gdzie tu mowa o przetwarzaniu w celach marketingowych ?
    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 7. Data: 2004-12-02 13:27:07
    Od: nod <n...@o...pl>

    Użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > "zadac/nakazac usuniecia wszytkich moich danych osobowych"
    > Gdzie tu mowa o przetwarzaniu w celach marketingowych ?
    > KJ

    no dobra :) pobieżnie przeczytałem inicjatora wątku, ale jak wyżej
    napisałem dla celów marketingowych usunąć można, reszty nie...

    pozdr
    nod

  • 8. Data: 2004-12-02 13:39:46
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Kula wrote:
    > Będzie natomiast dalej przechowywał ( a nie przetwarzał) dane o Twoich
    > operacjach przez okres 5 lat.

    poczytaj ustawe - "przechowywanie danych" to wg tej ustawy tez jest
    przetwarzanie :-)
    *** blad ***

  • 9. Data: 2004-12-02 14:00:30
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Laponczyk wrote:
> [...]
    > z akt danego banku..?
    > czy moge sie powolac na ustawe o ochronie danych osobowych..?

    Ustawa o ochronie danych oosbowych nie mowi o usuwaniu danych tylko o
    zaprzestaniu ich przetwarzania.
    Możesz żądać zaprzestania przetwarzania twoich danych, natomiast zostaną
    tam one na wieki wieków amen jak nakazuje prawo bankowe.

  • 10. Data: 2004-12-02 14:05:37
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    witek wrote:

> [...]
    > Możesz żądać zaprzestania przetwarzania twoich danych, natomiast
    > zostaną tam one na wieki wieków amen jak nakazuje prawo bankowe.

    Nie masz racji. Jak ktoś w tym wątku już pisał, według ustawy
    przechowywanie danych też jest ich przetwarzaniem. Więc zaprzestanie
    przetwarzania oznacza ich skasowanie.