    From: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: zabezpieczenia w bankowosci elektronicznej
    Date: 16 Jul 2002 19:13:22 +0200

    "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl> writes:

    > Roznie z tym bywa. Ja się krecilem wokol zespolu ktory wdrazal pierwsze
    > tokeny w Polsce (w innej sprawie). Z tego co pamietam i wiem, kierownictwo
    > banku zazadal tokeny z kryptografii asymetryczna. Producent tokenu
    > zapewnial, ze dostarczane tokeny beda takie. Mi sie smiac chcialo i
    > tlumaczylem ze wykluczone, by moglo takie cos miec zasilanie bateryjkowe i
    > to dzialajace bez wymiany baterii przez dwa lata (znajac pobor mocy kart z
    > kryptografia asymetryczna). Czas naglil. Okazalo sie, że tokeny zawieraja
    > pojedynczy DES i to bodajze DES okrojony ze wzgledu na ograniczenia
> [...]

    To akurat bylo to, czego nalezalo sie spodziewac.
    Ale moc nie powinna tu byc jakims wyznacznikiem - w koncu mozna zrobic
    tak, ze token bedzie pracowal tylko wtedy, gdy jest cos do zrobienia.
    Zreszta sa takie tokeny, nie wyswietlaja normalnie nic, dopiero po
    nacisnieciu klawisza. Naturalnie jakis tam RTC pracuje caly czas,
    ale to nie problem dla baterii litowej.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator