    From: "BaLab" <b...@p...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: z naszymi kartami po Brukseli
    Date: Tue, 7 Jan 2003 16:27:29 +0100

    Użytkownik <d...@p...com> napisał w wiadomości
    > Będąc w Brukseli pozwoliłem sobie na poobserwowanie reakcji "Starych
    > Europejczyków" z Unii na "Nowych Europejczyków" z krajów kandydackich.
    > Szczególnie ciekaw byłem płatności polskimi kartami WBK, CITI, i BGZ
    Intergrum.
    > Tą ostatnia starałem się płacić najczęściej.

    (...)

    > Europa nas kocha, nasze karty i karty w ogóle to już troszkę mniej.
    > A my.. no cóż my mamy już pewne nawyki opanowaliśmy technologie płatnicze
    ale
    > do Europy nam daleko.

    Bo ja wiem? Z Twojego opisu wynika, że jak nie chcesz wydać kilkudziesięciu
    Euro to musisz w Brukseli płacić gotówką. W Polsce odmówiono mi tylko raz,
    gdy nie miałem przy sobie pieniędzy, a zachciało mi się czekolady za 2 zł.
    ;-). A liczba punktów honorujących VISE np. w Niemczech, czy Danii jest
    dziwnie mała. Nawet w dużych centrach handlowych tylko Maestro lub
    Mastercard. A w Danii w niektórych miejscach przyjmują wyłącznie płatności
    jakimiś ich lokalnymi kartami. Tak więc uważam, że w Polsce mamy te usługi
    na zupełnie przyzwoitym poziomie.

    Pozdrawiam,
    BaLab