  • Data: 2003-04-14 14:45:41
    Temat: Re: wymóg banku do kredytu hipotecznego
    Od: "Rafal" <rafalp_pl@WON_SPAM_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > dokumenty należy przechowywać przez 5 lat
    > ciekawe co zrobisz, jeśli US zakwestionuje twój PIT ? jak odszukasz
    fakturki
    > i dokumenty skoro nie masz kopii PITa ??

    ... to się będzie martwiła jak ją wezwą, a nie każdego wzywają... ale
    faktycznie lepiej trzymać kopie, albo przynajmniej wiedzieć co tam było.

    A jeśli chodzi o obecną sytuację - nie ma innego wyjścia jak wystapić do US
    z prośbą o kopie, ale ponieważ S traz ma akurat "gorący okres", spodziewam
    sie że raczej bez załacznika w postaci kawy czy koniaku to szybko się tego
    nie załatwi.
    Może jednak jesteś w stanie odtworzyć te pity tyle że bez poświadczenia - i
    wtedy zaoferować bankowi np napisanie oświadczenia że są one zgodne ze
    stanem faktycznym - takie oświadczenie ma również moc prawną i podejrzewam
    że bank to przyjmie.

    A poza tym - co to za bank że takich cudów wymaga? U mnie było to tylko
    zaświadczenie o zarobkach i okresie zatrudnienia od pracodawcy. Chcieli też
    historii ROR za ostatni rok, ale powiedziałem że rachunki mam w kilku
    bankach (co jest zgodne z prawdą) i nie będę latal po wszystkich żeby
    pozbierać papiery... "łyknęli" to i nie wołali już historii :)... może
    warto poszperać w innym banku bo ofert jest sporo, a skoro Ci wymagają tony
    papieru to pewnie generalnie masz do czynienia z dość upierdliwym bankiem