    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: wyjazd do USA
    Date: Sun, 24 Feb 2008 00:21:29 -0600

    rstruna wrote:
    > Hey,
    > w kwietniu wybieram sie na staz do USA.
    gdzie i na jak długo?
    Napisane poniżej z założeniem, że przynajmniej na pół roku.

    > Wyjazd ten jest opłacany przez
    > fundacje, ktora z gory przeleje mi kase na pobyt tam (4 miesiące). Bedzie to
    > dosyc ciekawa sumka (~20 tys). Fundacja moze przelac kase w PLN lub EUR.
    > Moje pytanie jest takie, czy zakładać konto walutowe w USD (np. w bzwbk), czy
    > lepiej miec konto zlotowkowe. Co sie lepiej opłaca ??.

    Żadne.
    Zabrać pieniądze ze sobą (w postaci czeku np. bankierskiego a nie
    gotówki oczywiscie) i otworzyć tam konto na miejscu i wpłacić pieniądze.
    Od ręki odstaniesz kartę debetową do konta i czeki bez których czasami
    cięzko przeżyć.

    > Kolejna kwestia to KK
    > (której jeszcze nie mam :)a wiem, ze bedzie mi potrzebna. Jaki bank
    > polecacie?? Jestem w tych kwestiach trochę zielony, dlatego z góry dzięki za
    > informacje

    Miejscową na miejscu.
    Jako kartę zapasową z Polski możesz wziąć cokolwiek wypukłego.
    Z kontem czy bez konta, w złotwókach czw USD bez znaczenia, bo to ma być
    tylko w ramach zapasu. Ja np. zawsze korzystałem z visa classic pekao
    sa. Karta wypukła (jak kredytowa) ale ma swoje konto na które wpłacasz
    pieniądze ile wpłacisz tyle możesz wydać.

    Zanim całość gdzieś wpłacisz na konto karty, to dowiedz się :
    a) co z ubezpieczeniem, czy masz juz zapłacone, czy masz miec z Polski,
    czy masz sobie sam wykupic na miejscu, czy ktoś ci za to zapłaci czy
    musisz sam i ile to kosztuje. Może się okazać, że zamiast karty będą od
    ciebie chcieli albo czek albo money order i że np. gotówki nie
    przyjmują. Żebyś się nie obudził z palcem w d..., że nie masz na to
    kasy, bo wszystko jest na karcie

    b) gdzie będziesz spał po przyjeździe i gdzie będziesz mieszkał na
    dłuższa metę i kto za to zapłaci i ile wynosi depozyt. I bądż znowu
    przygotowany, że karty ani gotówki nie będą chcieli.