eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiw jakim czasie inne banki rozliczają transakcje z bankomatów pkobp? › Re: w jakim czasie inne banki rozliczajďż˝ transakcje z bankomatďż˝w pkobp?
  • Data: 2009-09-02 06:02:50
    Temat: Re: w jakim czasie inne banki rozliczaj� transakcje z bankomat�w pkobp?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 01 Sep 2009 21:39:19 +0200, kredytywkarpaczu napisał(a):

    > i jaka może być (poza weekendem) różnica czasu obciążania rachunku?
    > Jedne bankomaty szybciej inne wolniej mimo ze to ten sam bank?

    To czasami zależy od godziny wypłaty. W PKO BP zazwyczaj trwa to od 0 do
    2 dni roboczych.

    > I co najważniejsze: jak już db rozliczy transakcję, to saldo jest
    > korygowane kilka dni w stecz czy przez kilka dni jest wyższe i dopiero
    > 2-go lub 5-go dnia jest pomniejszane?
    >
    > Innymi słowami: czy przez kilka dni utrzymuje się różnica między saldem
    > księgowym a kwotą wolnych (dostępnych) środków?

    Niemal wszystkie banki korygują saldo wstecz. I przez kilka dni utrzymuje
    się różnica między saldem i dostępnymi środkami. Różna może być tylko
    metoda rozliczeń nadmiarowych odsetek jeśli ta różnica obejmie koniec
    miesiąca i naliczą się zbyt wysokie odsetki.

    Jedyny bank, który jako zasadę przyjmuje, że data operacji dla wypłaty
    jest zawsze równa dacie księgowania to Inteligo (ale już nie marmurkowe
    PKO BP). Jeśli wypłacisz w piątek, a potwierdzenie tej wypłaty dojdzie do
    banku we wtorek, to traktują to jakby wypłaty dokonano we wtorek.

    Jeszcze ciekawiej bywa w Polbanku. W zasadzie wszystkie wpłaty i wypłaty
    w weekendy są od razu księgowane z datą poniedziałkową. Zarówno w
    bankomatach Polbanku jak i w Euronetach. Dodatkowo mam wrażenie, że
    bardzo często w godzinach wieczornych bankomaty Polbanku działaja
    całkowicie offline - po wypłacie zarówno saldo jak i ilość dostępnych
    środków jest zmieniane w systemie banku dopiero w następnym dniu
    roboczym. Teoretycznie powinno to pozwolić na zrobienie debetu przez
    wypłatę tych samych środków z kilku bankomatów Polbanku. A może nawet i z
    jednego. Tego na razie nie testowałem ;) Nie wiem także jak to działa
    wieczorami w Euronetach po ostatnim ściślejszym sprzęgnięciu tej sieci z
    Polbankiem.