  • 11. Data: 2012-11-27 13:25:42
    Temat: Re: udawane potwierdzenie przelewu z Inteligo
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 27 Nov 2012 00:10:55 -0800 (PST), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Np żeby osoba zlecająca płatność miała potwierdzenie że ją =
    > zleciła.

    Kolejny nonsens, jak z tymi potwierdzeniami z bankomatu. Po co to
    komu potrzebne?? Do czego może ono służyć? Ot taki relikt
    "okienkowo-petentowy". Aby "petentowi" mogło się wydawać, że coś
    "może" z tym zdziałać jak bank przelewu nie zrobi. Wyjątkiem jest
    oczywiście poczta, bo tu dostępu do systemu zlecający nie ma, więc
    takie potwierdzenie zlecenia jest jedyne co może mieć. W przypadku
    bankowości elektronicznej nie widzę zastosowania tego typu
    potwierdzenia.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2012-11-27 13:40:41
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Marek <f...@f...com> writes:

    [...]
    > takie potwierdzenie zlecenia jest jedyne co może mieć. W przypadku
    > bankowości elektronicznej nie widzę zastosowania tego typu
    > potwierdzenia.

    No cóż, najwyraźniej nie przeżyłeś sytuacji, kiedy przelew zleciłeś,
    bank go niezrealizował i co gorsza szedł w zaparte
    (Mi osobiście, też się to nie zdarzyło, ale znajomemu w nordei dość
    dawno temu = owszem)

    KJ

    QOTD:
    "I thought I saw a unicorn on the way over, but it was just a
    horse with one of the horns broken off."

  • 13. Data: 2012-11-27 13:50:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 listopada 2012 13:25:49 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    >W przypadku
    >
    > bankowości elektronicznej nie widzę zastosowania tego typu
    >
    > potwierdzenia.

    Tu sie z Tobą zgodze niepotrzebne mnożenie papierków ale z drugiej strony chyba można
    sobie wyobrazic sytuację że zleciłeś przelew, wydawało sie Tobie ze wszystko poszło
    ok, za kilka dni patrzysz przelew niezrealizowany.
    Mając potwierdzenie jesteś pewny że to wina "systemu", nie mając potweirdzenia Bank
    może oświadczyć Tobie że takiego zlecenia nigdy nie składałeś.
    Sytuacja oczywiście czysto teoretyczna ale myśle że możliwa.
    Zresztą chyba nie ma obowiązku drukowania takioego potwierdzenia więc niech ta
    możliwość w systemie jest- jak woda utleniona "nie zaszkodzi, nie pomoże";)

  • 14. Data: 2012-11-27 16:00:02
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 27.11.2012 13:50, Kris pisze:

> [...]
    może oświadczyć Tobie że takiego zlecenia nigdy nie składałeś.
    > Sytuacja oczywiście czysto teoretyczna ale myśle że możliwa.

    A już całkiem możliwa jest sytuacja, kiedy wydaje Ci się że zleciłeś
    przelew/wypłaciłeś gotówkę/wpłaciłeś gotówkę, ale przelewu nie
    widzisz/odbiorca nie widzi/na koncie masz mniej niż wpłaciłeś.

    Jeżeli masz tylko tyle że pamiętasz że było tak i tak - to kiepsko.
    Warto sobie choćby zanotować, ale potwierdzenie na które można spojrzeć
    po kilku dniach i powiedzieć "o rany, ja wpłaciłem nie 11tys a 10500",
    "o rany, ja przelałem nie 1000zł a 100zł" albo "przelałem nie szkole a
    szwagrowi" - jest czasem bezcenne.

    p. m.

  • 15. Data: 2012-11-27 17:53:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek wrote:
    > przelewu.
    >
    > Mało kupujesz:)
    > Przecież model "placacy dostarcza dowód zapłaty" powszechny też jest w
    > urzędach, gdzie "petent" okazuje dowód wypłaty a nie urzędniczka szuka w
    > swoich potwierdzeniach.
    > To jest tak powszechne, że pamiętam w latach 90 rekordzistka wyjechała
    > nowym samochodem z salonu dając sprzedawcy sfalszowany dowód wypłaty na
    > poczcie :).
    > Więc nie przesadzajmy, dowody dokonania płatności są dla sprzedawcy ok
    > pod warunkiem że będą jednoznaczne.

    U mnie model płacący jest taki, ze albo ktos placil karta kredytową,
    wowczas wysylke ma od razu, albo płacił przelwem i wysyłak jest po
    zaksiegowaniu na moim koncie.

    Za wszelkie potwierdzenia bardzo dziekuje, ale wysylki i tak nie bedzie
    dopoki to nie bedzie na moim koncie.

    > W moich potwierdzeniach tego nie ma.

    u mnie jest.

  • 16. Data: 2012-11-27 17:55:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek wrote:
> [...]
    >

    > No tak, ale jesli sprzedawca nigdy wcześniej nas oczy druku z inteligo
    > nie widział i srednio sie lapie w niuansach słownych użytych w tym druku
    > to może być wprowadzony w błąd. Niestety kolega wyprzedza dał się nabrać.
    >
    > Otóż to taka informacja powinna być.
    > Jak na razie to kwestia czy kupujący swiadomie to zrobił czy też nie
    > odróżnia...
    > Data wydruku pdf jest z 11.11 data operacji jest w przyszłości 13.11,
    > maila wysłał z tym pdf 12.11.Do dziś przelew nie dotarl. 11.11 była
    > niedziela więc spokojnie miał czas na anulowanie po wydruku.

    takie dokumenty powinny miec unikatowy numerek gdzies na dole. Wchodzi
    sie na strone banku, wklepuje numerek i dostaje biezacy status tej
    transakcji.

    Reszta informacji na tym dokumencie powinna byc po prostu czysto
    informacyjna i nie majaca zadnego znaczenia

  • 17. Data: 2012-11-27 22:47:58
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 26 Nov 2012 15:20:00 -0800 (PST), s...@t...pl napisał(a):
    > Dowodem dla sprzedawcy jest wyłącznie zaksięgowany na jego koncie przelew (w
    przypadku płatności przelewem) a nie żaden pdf od kupującego.

    Pomijając ekstremalne przypadki typu odrzucenie przelewu przez bank-odbiorcę
    lub totalne popierniczenie czegoś przez bank-nadawcę, to całkiem sensowne są
    potwierdzenia mailowe wysyłane z systemu mBanku. Idą z mBankowych serwerów,
    są podpisane. Wiem - teoretycznie COŚ mogłoby się stać, ale takie
    potwierdzenie jest wiarygodne :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 18. Data: 2012-11-28 09:02:14
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 27 Nov 2012 00:10:55 -0800 (PST), Kris wrote:

    > Np żeby osoba zlecająca płatność miała potwierdzenie że ją zleciła.
    > Jak robisz przelew w marmurku/na poczcie itp dostajesz mniej więcej podobny
    dokument- kopie zlecenia przelewu

    W PKO mnie juz malo co zdziwi, wiec dla pewnosci dopytam -- mozesz
    zostac z takim okienkowym potwierdzeniem i anulowac to zlecenie, w
    okienku badz internetem?

    Jesli tak, nie mam pytan, jesli nie, to jednak *jest* co innego niz
    sytuacja ktora się nie podoba Markowi...

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns