  • From: "K.K." <z...@h...oraz.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ubezpieczenie samochodowe w mbanku
    Date: Tue, 25 Apr 2006 12:38:50 +0200

    > Chcialbym poznac opinie osob, ktore kupily ubezpieczenie samochodowe w
    > mbanku.
    > 1. Jak szybko trwa procedura zakupu (od wypelnienia wnisoku do
    > otrzymania polisy)?

    Tylko OC. Umowę dostarczyli priorytetem (poczta) drugiego dnia roboczego
    (28.12.2005) po złożeniu wniosku (23.12.2005).

    > 2.Czy data zawarcia ubezpieczenia to data zlozenia
    > wnisoku/platnosci czy jakas inna?

    Datę sam wyznaczyłem wypełniając internetowy wniosek. Data rozpoczęcia
    obowiązywania umowy to minimum data wypełnienia wniosku + 7 dni i formularz
    sam pilnuje nie pozwalając wyznaczyć wcześniejszej. Oczywiście odnosi się to
    do OC. Nie interesowałem się AC, ale dużo możesz się dowiedzieć wypełniając
    formularz aż do momentu podania swoich danych.

    > 3. Na co nalezy zwracac uwage? Jakies kruczki, probelmy itp?
    > Z gory dziekuje za informacje.

    Z OC poszło jak z płatka dzięki podpowiedziom i instrukcjom pod niebieskimi
    'dymkami', ale wniosek warto wypełnić przynajmniej dwa razy przed końcowym
    zatwierdzeniem, by choćby przez porównanie składki upewnić się co do
    poprawności, bo łatwo wstawić jakąś niewłaściwą datę . Jedyny napotkany
    'problem' to konieczność wyrażenia zgody (zaptaszkowanie) na przekazywanie
    danych osobowych
    "Zgodnie z art. 23 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie
    danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) wyrażam
    zgodę na przekazywanie przez Towarzystwo moich danych osobowych, takich jak
    imiona, nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania, adres do
    korespondencji i numer telefonu innym podmiotom prawa polskiego powiązanym z
    Towarzystwem, z którymi Towarzystwo współpracuje w ramach prowadzonej
    działalności ubezpieczeniowej, <<<<___w szczególności w celu oferowania
    przez te podmioty produktów i usług__>>>>"
    Może od tego czasu coś się zmieniło, ale wtedy bez tej zgody wniosek nie był
    akceptowany. Zgodę dałem, ale nie 'molestują'.
    Po kilku dniach przenosiłem OC z innego samochodu korzystając już z
    przedstawiciela Compensy. W końcu udało się to, ale sprostowaniom błędów
    umowy nie było widać końca. Chyba jednak lepiej liczyć na siebie przy
    wypełnianiu umowy i dlatego wolę wniosek internetowy i jego pomoc przy
    wypełnianiu od pewnego siebie, ale mało kompetentnego przedstawiciela
    ubezpieczyciela, który po ostatnich zmianach prawnych nie był nawet
    zorientowany jakie obowiązki ma nabywca pojazdu, bo chyba powinien doradzić,
    a było odwrotnie ;-))