  • 1. Data: 2003-07-23 09:17:39
    Temat: [tendencyjne] Jak trafić na czarną listę ... ?
    Od: "Tygrys" <t...@b...gnet.pl>

    Witam!

    Zastanawiam się od kilku dni, w jakich sytuacjach banki wpisują dłużników na
    czarną listę....

    czy w sytuacji - nie płacę pół roku i się ukrywam
    czy w sytuacji - spłata raty kilka dni po terminie

    czy ktoś ma jakieś bliższe informacje ??

    pozdr

    Tygrys

  • 2. Data: 2003-07-23 11:55:24
    Temat: Re: [tendencyjne] Jak trafić na czarną listę ... ?
    Od: RobertR <R...@h...pl>

    Tygrys wrote:
> [...]
    > czarną listę....
    > czy w sytuacji - nie płacę pół roku i się ukrywam
    > czy w sytuacji - spłata raty kilka dni po terminie

    Mam bardzo nieprzyjemną sytuację z BZWBK (wyszło bo chciałem wziąść
    kredyt w innym banku). Spłacałem od 4 lat regularnie kredyt studencki,
    ale przez ostatni rok ponieważ zmieniłem bank na który przychodziła
    wypłata zdażyły się opóźnienia w spłacie: 6 razy w sumie 13 dni, z czego
    większość to z powodu dni wolnych od pracy w których nie idą przelewy.
    A BZWBK wpisał mnie na listę BIK, ale nie że są opóźnienia do 30 dni jak
    powinien, ale że było 6 opóźnień od 31 do 90 dni!
    Przez ich błąd nie dostałem kredytu, w normalnym kraju to pewnie bym ich
    podał do sądu bo z tego powodu nie zdążę z zakończeniem budowy domu
    przed zimą.
    Oczywiście wszystko wyjaśniłem, ale zmiany w bazie BIK mogę się
    spodziewać po 2 miesiącach - jak mi powiedziano w BZWBK :-( - i dopiero
    wtedy mogę iść spokojnie po nowy kredyt.

    Z pozdrowieniami
    Robert R.

  • 3. Data: 2003-07-23 21:46:45
    Od: "SzYmOn" <szymonunion@REMOVE_ITwp.pl>

    RobertR wrote:
> [...]
    > spodziewać po 2 miesiącach - jak mi powiedziano w BZWBK :-( - i
    > dopiero
    > wtedy mogę iść spokojnie po nowy kredyt.

    Witam,

    bzdura jest z tymi 2 miesiacami. Bank wysyla korekte do BIKu i po
    sprawie w ciagu juz 24h.
    Wszystko zalezy od banku - a ze BZWBK jest jaki jest to juz szczegol...

    Pozdrawiam,

  • 4. Data: 2003-07-24 07:21:14
    Od: "Ryszard" <r...@p...com.pl.a.to.powinienes.wyciac>

> [...]
    > A BZWBK wpisał mnie na listę BIK, ale nie że są opóźnienia do 30 dni jak
    > powinien, ale że było 6 opóźnień od 31 do 90 dni!

    to moga sami wpisac goscia bez poinformowania go?

    mi nie chca wydac karty kredytowowej (mam inna vise clascic innego banku)
    i nie wiem czemu....jak cos sprawdzaja w komputerze..to przychodzi odmowa!

    z czym to moze byc zwiazan?

    ps. mam tez kilka kont bankowych ...czy to ma znaczenie!?

  • 5. Data: 2003-07-24 08:39:10
    Od: RobertR <R...@h...pl>

    > to moga sami wpisac goscia bez poinformowania go?

    Mogą

> [...]
    >
    > z czym to moze byc zwiazan?
    >
    > ps. mam tez kilka kont bankowych ...czy to ma znaczenie!?

    W BIKu są tylko informacje o kredytach (kartach kredytowych również),
    tych spłaconych, tych spłacanych (lub nie), i nawet o tych, o które się
    dopiero starasz (wnioski kredytowe też tam trafiają)