    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: stopy % w góre ?
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Thu, 26 Dec 2019 15:08:09 +0100

    Dnia Thu, 26 Dec 2019 09:56:56 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "J.F." t...@4...net
    >
    > Dostają podwyżki -- ale tylko na papierze.
    >
    > Lidl czy Biedronka płacą wyższe niż najniższa i mają wakaty,
    > choć na innych ,,frontach robót'' (nierzadko cięższych
    > robót niż w sklepie) ludzkość oficjalnie zarabia minimalną...
    >
    > Zdradzam powierzone mi tajemnice? -- Ależ nie!
    > Zauważam, że nawet ZUS sugeruje wstawianie najniższej. ;)

    Ale przeciez nie oficjalnie :-)

    Jakos tak, ale czy wszedzie juz zarabiaja wiecej ?

    > Podwyżka minimalnej daje podwyżkę podatków, przez co
    > płatnicy muszą ograniczyć rzeczywiste wynagrodzenia.

> [...]

    Mowisz, ze to tak ? A nie - "na umowie 2000, do reki 4000" ?
    Ale w duzym sklepie z.o.o tak sie nie da ... chyba, ze pokombinuja ze
    spolkami ...

    > Minimalna płaca jest wskaźnikiem tylko!
    > Płacę prawdziwą zawsze kształtuje rynek...

    IMO - byly czasy, gdy ta minimalna ksztaltowala rynek.

    > Tak -- i więcej wywalę starego...
    > (po co mam jeść stary, może nawet lekko ;) spleśniały)

    Coraz mniejsze bochenki robia - tez z powodu inflacji :-)

    > Z tym mam problem -- ale gdyby tak potaniały meble... ;)
    > Lub choćby szafki na buty...

    Jeszcze mieszkanie musisz kupic wieksze :-)

    > Mam kilkanaście SIMek...
    > Zgadnij, dlaczego tylko ;) tyle...

    Nie wiem po co ci to :-)

    > Ależ skąd!!! Wolę F-S z WXP i 4 GiBkami...
    >
    > J-F -- mając szmal na zbyciu, kupiłbym przede wszystkim komputery i telefony!

    No to kupisz komputer i telefon ...a potem co - drugi komputer,
    bo tani ?

    > Raczej nie ;) -- po co mi inny samochód do kościoła, inny do lasu,
    > inny do Wieńca, inny nad morze, inny do miasta/Auchan/Carrefour...

    A to akurat jasne po co - inne cele, inne samochody.
    Tylko parkingu brak :-)

    P.S. Przechodze sobie obok gieldy, stoi polonez w dobrym stanie,
    1000zl. Taniocha. Juz mi reka powedrowala do kieszeni ... ale sobie
    przypomnialem 11-te: nie bedziesz kupowal auta bez klimy.

    > Dobry samochód to samochód rodzinny -- z szoferem wożącym
    > tę rodzinę wszędzie, gdzie każdy z tej rodziny zapragnie...

    Ja tam lubie sam, ale kierowca tez ma zalety.
    Tylko ze to trzeba kilku kierowcow :-(

    > Nie musi wzrastać proporcjonalnie. Ogólnie
    > tańsza_produkcja-->większy_obrót-->tańsza_produkcja.
    ..
    > Równolegle do powyższego --> większy dobrobyt...

    Ale czy wieksze PKB, czy wieksze bezrobocie ? :-)

    > Fakt -- szafy też muszą tanieć... I mieszkania... I utrzymanie mieszkań...
    > Kupię sobie dom (domek) nad jeziorem i zostawię tam trochę ubrań (nikt
    > nie ukradnie, bo w Auchan tanio kupi nowe) więc będę tam mógł jeździć
    > rowerem...

    A nie samochodem z kierowca ?

    > W mieszkaniu przydałaby się pralko-suszarka, ale pralka nadal
    [...]
    > Dlaczego spadnie? Wzrośnie popyt na pralki, ale podaż przez to nie spadnie.

    Zeby prac koszule po 3 zl ? :-)

    > Na szczęście ;) rząd zaciąga kredyty opłacane naszymi pieniędzmi -- nie swoimi!

    Bo to przeciez dla naszego dobra zaciaga :-)

    > Ołszeł! Skasowany (dziś, jutro czy wczoraj) samochód odkupi (może nawet

    Pewnie miala AC.

    > taki sam i w tym samym kolorze -- by sąsiadom wmawiać, że to była drobna
    > stłuczka) za równowartość kilkunastu dni jej ,,ciężkiej pracy''....

    lepiej sasiadow nie denerwowac :-)

    > Na helikopter pewnie nie zarobi -- nawet na pchełkę, ale
    > na mały samolocik -- czemu nie... [a może i na pchełkę...]

    Ciagle dosc kosztowne cacko - w calosci.
    A sama przeciez latac nie bedzie.

    Swoja droga ... dziwne, ze jeszcze nie wpadli na to, ze im sie nalezy
    rzadowy samolot.

    > Co ma gra giełdowa do PKB? ;)

    Nie mialem na mysli gry gieldowej, tylko inwestowanie w
    przedsiebiorstwa. Ale fakt - to powinny byc nowe emisje.

    > JF -- kupiłbym, gdybym miaU szmal:
    > - komputery (by żyć spokojniej)
    > - telefony (by mieć GalileoGalilei)

    Mam. Co prawda juz czas kupic lepszy.

    > - domki nad wodą (na łikendy)

    Owszem, ale do sensownej wody mam kawalek. Wiec helikopter by sie
    przydal :-)

    No i kupisz taki domek, a potem jestes skazany na to jedno jezioro ...
    Nawiasem mowiac - przyczepy niedrogie sa.

    > - samochody (do celów różnych i przeróżnych)

    mam.

    > - meble

    mam. Mozna by niektore wymenic ... ale to za duzo roboty :-)

    > - helikopter (choćby pchełkę)

    Fajna rzecz ... na pierwszy rzut oka, a potem - gdzie tu wyladowac w
    tym domku nad woda w lesie :-)

    > - jakąś łódkę... [najchętniej podwodny lotniskowiec
    > z samolotem na pokładzie i helikopterem (wewnątrz
    > tegoż samolotu) zdolnym do transportu samochodu
    > z rowerem czy inną hulTajnogą w bagażniku tegoż
    > samochodu...]

    Jesli cos, to mala zaglowke.
    Tylko znow - jestes przywiazany do jednego jeziora.

    Czyba, ze do kompletu ... prywatny odrzutowiec, zeby na Mazury czy
    Adriatyk doleciec w godzine ?

    A przeciez mozna wynajac,

    J.