    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: stopy
    Date: Sun, 2 Feb 2020 00:39:36 +0100

    "J.F." 5e33c150$0$550$6...@n...neostrada.pl

    > Dobrze wybral target, ktory nie mogl dymu zrobic.
    > A i tak mu narod podziekowal .. przy urnie.

    Podwyższył emeryturę -- wiekowo. ;)

    > No nie, bo uciekl na inne pozycje ... i teraz bedzie mial dwie emerytury ?

    Nie wiem i nie interesuje się tym. :)
    [węże uczą mnie -- nie interesuj się sprawami ludzi]

    > I nalezaloby powiedziec, ze skonczy sie kupowanie polskich obligacji na wiele lat
    ... ale jak to z tymi OFE2 Morawieckiego ?
    > Beda chetnie kupowac, czy maja ustawowy zakaz ?

    Pojęcia nie mam.

    > Spłatą tych obligacji. EBC je kiedys kupil, potem zostaly splacone i pieniadze
    wrocily do EBC.

    ZTCW zostały umorzone -- zapewne część wykupiono a części nie...
    Hamerykańce też dodrukowują... Ponoć Japońce mają najszybsze drukarki...
    Chyba teraz wymieniają tonery ;) -- szykują się na kolejne dodruki...

    https://www.money.pl/gielda/wiadomosci/artykul/boj-d
    odruk-pieniadza-luzowanie-ilosciowe-qe,24,0,2409752.
    html
    to pierwszy lepszy link -- nawet nie czytam, co w nim zaklęte
    [masa ludzi nie czyta]

    > Tak po prostu umorzyl ? Troche dziwne ... by to bylo ...

    Tak po prostu sqpił, aby umorzyć i umorzył.
    Ale sqpil tylko ,,rentowne'', czyli Greckich nie sqpował zbyt wielu...

    https://www.money.pl/gospodarka/unia-europejska/wiad
    omosci/artykul/dodruk-pieniadza,53,0,2424117.html

    Ale może rzeczywiście czegoś nie qmam... Tęgie umysły paracowały nad
    zagadnieniem -- co EBC otrzymał w zamian za umorzenie miliardów?...

    https://www.pb.pl/szef-ebc-niezaleznosc-bankow-centr
    alnych-jest-zagrozona-942524
    Dwie partie rządzące we Włoszech rozważały wiosną br.,
    w czasie rozmów o koalicji, złożenie do EBC wniosku
    o umorzenie 250 mld euro włoskiego długu. Ostatecznie
    jednak zrezygnowały z tego pomysłu - przypomina agencja Reutera.

    https://niewygodne.info.pl/artykul7/03519-EBC-przezn
    aczy-780-mld-euro-na-wykup-dlugu.htm
    EBC drukuje (kreuje) setki miliardów euro, za które skupuje obligacje skarbowe
    wyemitowane
    przez kraj należący do strefy euro. Skutek tej księgowej operacji jest taki, że
    skupowane
    papiery dłużne przestają generować odsetki. Można powiedzieć, że są one de facto
    umarzane,
    a poszczególne gospodarki eurolandu otrzymują w zamian potężną dawką pieniędzy.

    --