  • 1. Data: 2004-03-30 15:04:07
    Temat: skradziona karta i odpowiedzialnosc banku
    Od: "Michał Mokosa" <m...@w...pl>

    Witam,
    przepraszam jesli bylo, przyznaje - nie googlalem, mam male urwanie glowy i
    mowiac szczerze - nie mam czasu.

    A teraz sedno. Jakis czas temu (dwa tygodnie) skradziono mi portfel z
    kompletem dokumentow i kartami platniczymi. Zorientowalem sie po ok 2
    godzinach, zastrzeglem, ale na jedna z nich (Visa Business Clessic)
    zlodzieje zdazyli juz co nieco kupic. Pani w centrum zastrzegania
    powiedziala mi, ze karta byla ubezpieczona, poza tym w zeszlym roku (podobno
    w pazdzierniku) weszla w zycie jakas ustawa, ktora przerzuca na bank
    odpowiedzialnosc za transakcje dokonane przed zastrzezeniem w pelnej ich
    wysokosci, wiec nie mam sie co martwic. W banku (BZWBK) powiedziano mi, ze
    to nie do konca jest tak, ze bank odpowiada do pewnej kwoty, a klient ponosi
    dodatkowo koszt wlasny w wysokosci 150 euro. Wczytalem sie w warunki
    ubezpieczenia (w AIG) i wyszlo mi, ze oni odpowiadaja do 150 euro. Tu sprawa
    jest prosta - ubezpieczenie do d..., wiec odszkodowanie symboliczne. Ale
    zalezy mi na wygranej z bankiem - i stad ten post.
    Czy ktos moze wie co to za ustawa i gdzie mozna znalezc jej tresc?
    Ewentualnie moze ktos przechodzil caly ten mlyn i potrafi pomoc?
    Z gory dziekuje.

    Michal Mokosa

    PS. Bardzo prosze o kontakt na priv.

  • 2. Data: 2004-03-30 15:35:49
    Temat: Re: skradziona karta i odpowiedzialnosc banku
    Od: "poilkj" <u...@d...invalid>

    "Michał Mokosa" <m...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > Czy ktos moze wie co to za ustawa i gdzie mozna znalezc jej tresc?
    > Ewentualnie moze ktos przechodzil caly ten mlyn i potrafi pomoc?

    To by się zgadzało.
    do 150 euro pokryje ubezpieczenie, a powyżej tej kwoty i tak odpowiada bank.
    Na ciebie wypadło zero.

  • 3. Data: 2004-03-30 15:47:00
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    poilkj <u...@d...invalid> wrote:
    > To by się zgadzało.
    > do 150 euro pokryje ubezpieczenie, a powyżej tej kwoty i tak
    > odpowiada bank. Na ciebie wypadło zero.

    A pytanie - czy to ubezpieczenie juz dzialalo na te karte?
    Bo "przymusowe" jest od 1 maja.
    Wiec jesli sam nie wykupil - to bedzie placil rownowartosc 150 euro.

    http://www.PRnews.pl

  • 4. Data: 2004-03-30 16:25:24
    Od: "danny__p" <d...@n...poczta.onet.pl>

    Miałem ostatnio podobną sytuację.Złóż normalną , najnormalniejszą w
    świecie reklamację z karty. Zaznacz w niej te operacje, które nie są
    Twoje i że nie Ty je wykonywałeś. Jeśli będzie trzeba opisz całą
    sytuację. W moim przypadku Bank zwrócił całą kwotę.

  • 5. Data: 2004-03-30 17:02:19
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    danny__p <d...@n...poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    > Twoje i że nie Ty je wykonywałeś. Jeśli będzie trzeba opisz całą
    > sytuację. W moim przypadku Bank zwrócił całą kwotę.

    Wazne pytanie - czy w BZ WBK?

  • 6. Data: 2004-03-30 18:26:57
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    > przepraszam jesli bylo, przyznaje - nie googlalem, mam male urwanie glowy
    > mowiac szczerze - nie mam czasu.

    jesli nie masz czasu - to jedz na mazury
    albo zaplac komus - kto robi to za forse

  • 7. Data: 2004-03-31 05:39:17
    Od: Azazell <j...@g...pl>

    Michał Mokosa wrote:
> [...]
    > kompletem dokumentow i kartami platniczymi. Zorientowalem sie po ok 2
    > godzinach, zastrzeglem, ale na jedna z nich (Visa Business Clessic)

    z ciekawosci - kiedy BZ WBK przejmuje odpowiedzialność za kartę? od
    chwili zastrzeżenia czy też wcześniej?
    --
    z pozdrowieniami
    Azazell

    - Na litość boską, królowo - zachrypiał - czyż ośmieliłbym się nalać
    damie wódki? To czysty spirytus.

  • 8. Data: 2004-03-31 05:40:13
    Od: Azazell <j...@g...pl>

    Azazell wrote:

    aj! założyłem że chodzi o BZ WBK.
    to był ten bank czy nie?

  • 9. Data: 2004-03-31 08:07:50
    Od: "Michał Mokosa" <m...@w...pl>

    napisał w wiadomości news:c4c55b$bri$1@news.onet.pl...

    > A pytanie - czy to ubezpieczenie juz dzialalo na te karte?
    > Bo "przymusowe" jest od 1 maja.
    > Wiec jesli sam nie wykupil - to bedzie placil rownowartosc 150 euro.

    Dzialalo - akurat ta karta ma to 'w standardzie', zreszta juz mam
    potwierdzenie przyjecia szkody z AIG.
    pzdr
    M.

  • 10. Data: 2004-03-31 08:13:05
    Od: "Michał Mokosa" <m...@w...pl>

    Użytkownik "danny__p" <d...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Twoje i że nie Ty je wykonywałeś. Jeśli będzie trzeba opisz całą
    > sytuację. W moim przypadku Bank zwrócił całą kwotę.

    Tak tez zrobilem, jedyna roznica jest taka, ze nie wymienialem kwot, a
    podalem, ze chodzi o wszystkie transakcje z danego dnia. Dolaczylem opis
    zajscia, kwity z policji. I wlasnie dostalem z banku przelew na konto
    zatytulowany 'warunkowe uznanie reklamacji' na kwote ok 15% transakcji. No i
    musze tam isc i wyjasnic o co chodzi i wolalbym byc dobrze do tej rozmowy
    przygotowany...
    pzdr
    m.