  • 1. Data: 2011-07-05 18:52:27
    Temat: [mbąk] sfi mbanku opinie
    Od: "marcin" <m...@m...ru>

    dzień dobry,

    Czy ktoś mógłby przedstawić wady i zalety korzystania z sfi mbanku ? Nie -
    nie pytam "ile idzie zarobić" - bo o funduszach coś niecoś wiem. W sieci nie
    znalazłem miarodajnych opinii - albo bełkot "że oszukujom" albo faryzejskie
    zachwyty...

    Jak się tym pracuje ? Jakie _realne_ koszty zakupu i zbycia jednostek
    uczestnictwa ? Takie jak w "normalnych" TFI czy inne ? Jakie TFI warte uwagi
    tam występują ?

    pozdr

  • 2. Data: 2011-07-05 19:33:53
    Temat: Re: [mbąk] sfi mbanku opinie
    Od: "Smok Wawelski" <k...@c...o2.pl>

    Użytkownik "marcin" <m...@m...ru> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jak się tym pracuje ? Jakie _realne_ koszty zakupu i zbycia jednostek
    > uczestnictwa ? Takie jak w "normalnych" TFI czy inne ? Jakie TFI warte

    A otworzyles chociaz strone SFI mBanku ?

  • 3. Data: 2011-07-05 20:06:39
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

> [...]
    >
    > Jak się tym pracuje ? Jakie _realne_ koszty zakupu i zbycia jednostek
    > uczestnictwa ? Takie jak w "normalnych" TFI czy inne ? Jakie TFI warte

    zdaje ci się coś niecoś wiesz o funduszach.

    a poważnie, wszystko jest na stronie mbanku, wystarczy poczytać tak, jak ci
    już ktoś doradził.

  • 4. Data: 2011-07-05 21:03:19
    Od: "marcin" <m...@m...ru>

    Użytkownik "vvvvvv" <w...@p...de> napisał w wiadomości

    > a poważnie, wszystko jest na stronie mbanku, wystarczy poczytać tak, jak
    > ci już ktoś doradził.

    Wszystko ? Mi chodzi o wrażenia użytkowników, zalety i wady, z naciskiem na
    te drugie, a nie FAQ. Ale trudno - nie wiecie, sam zobaczę :)

    pozdr

  • 5. Data: 2011-07-05 21:18:36
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2011-07-05 20:52, marcin pisze:

    > Jak się tym pracuje ?

    A o co pytasz? Zleca się zakup, odkupienie albo konwersję i czeka kilka
    dni na wykonanie - nic więcej do roboty.

    > Jakie _realne_ koszty zakupu i zbycia jednostek uczestnictwa ?

    Zerowe. Koszty konwersji z resztą też zerowe.

    > Takie jak w "normalnych" TFI czy inne ?

    TFI są "normalne". Tylko opłaty u tego dystrybutora - zerowe.

    > Jakie TFI warte uwagi tam występują ?

    Jakie TFI występują pisze tu:
    http://www.mbank.pl/indywidualny/inwestycje/sfi/noto
    wania/
    a czy są godne uwagi to każdy musi zdecydować sam.

  • 6. Data: 2011-07-05 21:50:55
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Wszystko ? Mi chodzi o wrażenia użytkowników, zalety i wady, z naciskiem na
    > te drugie, a nie FAQ. Ale trudno - nie wiecie, sam zobaczę :)
    >
    > pozdr

    wady? że wszystkie fundusze nie są pod parasolem, poza tym nie zauważyłem

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2011-07-05 22:11:15
    Od: " " <s...@g...pl>

    marcin <m...@m...ru> napisał(a):

> [...]
    > uczestnictwa ? Takie jak w "normalnych" TFI czy inne ? Jakie TFI warte uwagi

    Zalety: dużo - kupujesz, sprzedajesz, konwertujesz fundusze bez prowizji.
    Czyli już jesteś do przodu co najmniej 1-2% (lub więcej).
    Kupujesz wiele funduszy bez większych barier - pierwszy zakup często od 100
    zł (choć są i takie, że trzeba kilka tysięcy wyłożyć).
    Jest fundusz ETF na WIG40, moim zdaniem interesujący.
    Duży wybór funduszy (pieniężne, obligacyjne, akcyjne, mieszane).
    Minusów zasadniczo nie ma - chyba, że ktoś nie doczyta FAQa albo nie rozumie
    jak działają fundusze.
    SFI to chyba najbardziej udany produkt mBanku.

    _realne_ koszty zakupu i zbycia jednostek uczestnictwa są takie, jak podano
    na stronach mBanku. Jeśli dochodzi do jakiś pomyłek (sporadycznie -
    wnioskując z wpisów na forum mBanku) to składasz reklamację. I tyle.

  • 8. Data: 2011-07-06 07:02:39
    Temat: Re: sfi mbanku opinie
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 5 Lip, 23:50, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > wady? że wszystkie fundusze nie są pod parasolem, poza tym nie zauważyłem

    a fakt by nie było belki przy konwersji jest istotny dla kogoś kto
    często konwertuje

  • 9. Data: 2011-07-06 07:07:54
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.googlegroups.com...

    >a fakt by nie było belki przy konwersji jest istotny dla kogoś kto
    >często konwertuje

    jak konwertuje po stracie, to belki nie placi :D

  • 10. Data: 2011-07-06 12:51:18

    Tue, 05 Jul 2011 23:50:55 +0200, w <iv010a$22bb$1@opal.icpnet.pl>, RobertS
    <b...@x...pl> napisał(-a):

    > wady? że wszystkie fundusze nie są pod parasolem, poza tym nie zauważyłem

    Raczej chciałeś napisać -- nie wszystkie fundusze są pod parasolami.