  • Data: 2003-01-28 07:53:13
    Temat: Re: rezygnacja prezesa KB
    Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nic sie nie zaczelo... Pacukowi dawno juz sie nalezalo. Pod jego rzadami KB
    > wcale sie nie rozwijal. Na samej probie przejecia BOS stracili wiele czasu i
    > do tego musieli sie wycofac. Plany stworzenia banku hipotecznego na bazie
    > Prosper Banku [Polski Kredyt Bank] - fiasko. W produktach... Zapowiedzi o
    > wprowadzeniu dostepu prze Internet - ponad 2 lata. Wprowadzenie karty z
    > mikroprocesorem zajelo rowniez ok 2 lat [miala byc juz na przelomie
    > 1999/2002]. Informacje o karcie kredytowej od poczatku ub. roku.

> [...]
    Tak negatywnie na działalność Pacuka to bym nie patrzył. Stworzył bank od
    podstaw. Aktualnie ze względu na różne wskażniki KB okupuje miejsca od 4 do 8
    (suma bilansowa, wartość kredytów, depozytów, liczba placówek, liczba
    bankomatów, itp.). Ma w pełni wdrożony jeden z najnowocześniejszych w Polsce
    systemów bankowych; w pełni odmiejscowione rachunki. Co roku wypracowywał dość
    pokażne zyski. To tylko za rok 2002 odnotował straty (przejęcie Prospera z dużą
    liczbą straconych kredytów, afera z salezjanami, konieczność przeksięgowana
    wielu kredytów na wątpliwe lub stracone zgodnie ze znacznie zaostrzoną - w
    stosunku do polskich warunków - procedurą inwestora strategicznego oraz ogólnie
    trudna sytuacja na rynku bankowym). Wszystkie produkty o których wspominasz
    (Internet, KK) mimo opóżnień zostały jednak wprowadzone, czego nie można
    powiedzieć o wszystkich innych z pierwszej dziesiątki bankach w Polsce.
    Zgodnie z informacją poszło o strategie rozwoju. Nie wiem dokładnie o co
    chodzi. Ale domyślam się, że Belgowie chcą w ranach KB rozwijać intensywnie
    działalność ubezpieczeniową. Sami to robią u siebie. Jednak w warunkach
    polskich (bardzo ubogie społeczeństwo) skierowanie wiekszych sił na tego typu
    działalność przy określonych limitach zatrudnienia jest co najmniej dyskusyjne.
    Tensor1.