  • 11. Data: 2015-06-16 00:55:57
    Temat: Re: redundancja w autoryzacji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Jun 2015 21:15:22 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > To teraz ja się spytam: skąd ta wiedza? (do Ciebie i do Krzysztofa).

    Z ustawy.
    A posrednio np z komisji sejmowych.

    J.

  • 12. Data: 2015-06-16 01:03:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Jun 2015 19:15:09 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Trudno ustalić wyczerpującą listę. Np. "służby" (zgodnie z literą prawa
    > lub nie),

    Hm, chyba ceduja to operatorow ewentualnie wybrane numery.
    Bo gdyby tak mialy archiwizowac wszystkie ... gdzies musialyby sie
    wciac ...

    > ale także np. osoby fizyczne (pracownicy), które niekoniecznie
    > muszą realizować politykę operatora.

    Ale pracownicy profilaktycznie nagrywajacy wszystkie sms na prywatne
    dyski ? Czy wynoszacy nosniki przewidziane do zniszczenia ?

    > Ponadto, bezpieczeństwo transferu treści SMSów w sieciach także nie jest
    > specjalnie dobrze gwarantowane.

    Ale gdzie sie wpiac, aby wszystko rejestrowac ?
    Najlepiej by bylo w SMSC, ale to u operatora stoi ...

    J.

  • 13. Data: 2015-06-16 08:33:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-06-16 o 00:55, J.F. pisze:

    > Z ustawy.
    > A posrednio np z komisji sejmowych.

    Ale konkretnie - która ustawa nakazuje archiwizować treść smsów?

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2015-06-16 08:34:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-06-15 o 22:23, Krzysztof Halasa pisze:
    > Wiedza, taka że wiele osób ma potencjalnie dostęp do SMSów?

    Że ma dostęp "online", to wierzę. Szukam wiedzy na archiwizowanie treści.
    Operatorzy temu zaprzeczają.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2015-06-16 09:04:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 16 Jun 2015 08:34:32 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Że ma dostęp "online", to wierzę. Szukam wiedzy na archiwizowanie
    treści.
    > Operatorzy temu zaprzeczają.

    Rzadko się Liwiuszem zgadzam, ale tutaj muszę przyznać rację. Nie
    spotkałem się z sytuacją aby (poza wyjątkami o których później)
    operatorzy archiwizowali smsy (wszystkie). W znanych mi przypadkach
    spraw w sądzie treści smsów byływl wyciągane z telefonów (jeśli to
    było jeszcze możliwe). Wyjątkami są sytuacje, gdy ktoś już ma
    założony"namiar", ale to już trzeba sobie zasłużyć grubszą sprawą
    (wcześniej). Inna możliwość wyciągnięcia smsa od operatora to gdy
    wysłany sms nie został jeszcze dostarczony bo adrestat ma wyłączony
    tel.

    --
    Marek

  • 16. Data: 2015-06-16 10:36:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Arek wrote:

    > Przecież o ile klient siedzi przy kompie to chyba widzi
    > co przed kilkoma sekundami wklepał.

    To co wklepał jest niekoniecznie tym co dotarło do banku.

  • 17. Data: 2015-06-16 11:40:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ale konkretnie - która ustawa nakazuje archiwizować treść smsów?

    Wydawalo mi sie ze Prawo Telekomunikacyjne, ale faktycznie nie widze.
    Jest obowiazek przechowywania przez rok informacji _o_ polaczeniach
    (PiS chciac wydluzyc do 2-4 lat).
    SMS chyba w to wchodza (tzn fakt przeslania), choc wprost to nie jest
    napisane.

    Co do tresci jest wyrazny zakaz przechowywania.

    Ale skads prokuratura tresci zna, czasem moze to byc efekt legalnego
    podsluchu, ale zeby tak wszystkich wysokopostawionych podsluchiwali to
    watpie.
    Odczyt z telefonu niearesztowanego polityka ?

    J.

  • 18. Data: 2015-06-17 02:24:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Arek" 557d952f$0$27513$6...@n...neostrada.pl

    Ja kasuję niemal wszystkie SMSy z kodami niemal
    bezzwłocznie -- aby nie gromadzić śmieci.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2015-06-22 00:23:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Hm, chyba ceduja to operatorow ewentualnie wybrane numery.
    > Bo gdyby tak mialy archiwizowac wszystkie ... gdzies musialyby sie
    > wciac ...

    Tego nie wiem. Ale technicznie - nie ma przeszkód.

    > Ale pracownicy profilaktycznie nagrywajacy wszystkie sms na prywatne
    > dyski ? Czy wynoszacy nosniki przewidziane do zniszczenia ?

    A kto to może wiedzieć?
    Jeśli nie wiemy, że na pewno nie jest to robione, to jedyne bezpieczne
    założenie jest takie, że jest to robione.

    Mogą także rejestrować nie wszystko.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 20. Data: 2015-06-22 00:24:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marek <f...@f...com> writes:

    > Rzadko się Liwiuszem zgadzam, ale tutaj muszę przyznać rację. Nie
    > spotkałem się z sytuacją aby (poza wyjątkami o których później)
    > operatorzy archiwizowali smsy (wszystkie).

    Problem w tym, że to dokładnie niczego nie dowodzi.
    --
    Krzysztof Hałasa