  • 11. Data: 2003-04-12 13:19:55
    Temat: Re: ratujcie - podwojny przelew - co robic?
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl>

    Zadzwonić do głównej księgowej i wyjaśnć sprawę - zapewne jest rozsądną
    kobietą i nie będzie robic kłopotów. Zwłaszcza, jeżeli to spora firma, a nie
    "Zenio i kuzyni". Aczkolwiek - miałem nadpłatę przy umowie leasingowej i się
    troszku naszarpałem, aby odzyskać forsę - głównie z powodu tumiwisizmu
    biurewek
    T.

  • 12. Data: 2003-04-12 15:57:08
    Od: "Emvu" <e...@p...fm>

    dzieki za wszystkie rady

    ale mam watpliwosci, jak udowodnic ze ten przelew byl pomylka?
    przeciez to nie do udowodnienia, ze musialem za cos tam zaplacic i wlasnie
    to zrobilem; a moze nie - moze to oni musza udowodnic ze im sie te pieniadze
    nalezaly?
    a jak z wezwaniem do zaplaty - o co wzywac? do zaplaty czego?

    pozdrawiam wszystkich
    emvu

  • 13. Data: 2003-04-12 16:09:56
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Emvu" <e...@p...fm> napisał w wiadomości
    > ale mam watpliwosci, jak udowodnic ze ten przelew byl pomylka?

    Pokazując, że wysłało się dwa takie same. Nikt nie płaci za to samo dwa
    razy.

    > przeciez to nie do udowodnienia, ze musialem za cos tam zaplacic i wlasnie
    > to zrobilem; a moze nie - moze to oni musza udowodnic ze im sie te
    pieniadze
    > nalezaly?

    Ty musisz wykazać, że zapłaciłeś dwa razy za to samo i stwierdzić, że
    powinieneś tylko raz. Potem oni, jeśli nie będą chcieli Ci oddać kasy, będą
    musieli wykazać, że jednak powinieneś był zapłacić dwa razy.
    Jeżeli to zrobią, to przegrałeś ;]

    > a jak z wezwaniem do zaplaty - o co wzywac? do zaplaty czego?

    Wezwać do zwrotu mylnie - dwukrotnie - wysłanej kwoty. Opisać sytuację i
    podać swoje konto, na które powinni zwrócić kasę. Podać termin - najlepiej
    tygodniowy - do którego mają czas na zwrot. Podpisać się i wysłać za
    potwierdzeniem odbioru.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 14. Data: 2003-04-12 16:33:42
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Tomasz Waszczynski wrote:
    > Użytkownik "Emvu" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Pokazując, że wysłało się dwa takie same. Nikt nie płaci za to samo dwa
    > razy.

    W opisie przelewu pewnie były jakies informacje za co, nie podałeś
    szczegłów ale pewnie był tam jakiś numer faktury, czy coś podobnego.
    [...]

    KJ

    --
    Już nie mam PIT-a. :-(
    A w laptopie zwaloną matrycę.

  • 15. Data: 2003-04-12 19:56:48
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > przy wysylaniu pieniedzy na konto uslugodawcy pomylilem sie i poszly 2
    > przelewy - czy moge prosic bank o cofniecie dyspozycji? (konto internetowe)
    > jesli nie, to jakie mam szanse odzyskania wplaty, zakladajac ze firma ktora
    > ja otrzymala nie zechce oddac "po dobroci" (jest to niebagatelna kwota)

    W stosunkach pomiędzy normalnymi firmami, a nie "uczciwymi inaczej", taki problem
    jest rozwiązywany gładko, na telefon.
    Informujesz odpowiednią osobę (szefa, księgową) co się stało i prosisz o zwrot.
    Normalne firmy zwrócą ci całość., no może potrącą "3zł" za koszt przelewu.
    Bank nic do tego nie ma.
    Jeśli firma jest złodziejem to idziesz do sądu

  • 16. Data: 2003-04-12 20:00:49
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

> [...]
    > to zrobilem; a moze nie - moze to oni musza udowodnic ze im sie te pieniadze

    Nie szukasz ty "dziury w całym" ???
    Normalna pomyłka wygląda tak, że jest ta sama kwota, ten sam tytuł przelewu.
    Każdy "oglądacz" swojego konta to wychwyci.
    Chyba, że jest "przedsiębiorczy", to może nie zauważy:-(

  • 17. Data: 2003-04-12 20:24:45
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Emvu wrote:
> [...]

    Przede wszystkim pilnie skontaktuj sie ze swoim bankiem - moze uda sie
    zatrzymac realizacje przelewu.
    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 18. Data: 2003-04-12 20:35:05
    Od: "Dell" <b...@p...onet.pl>

    czytam te wszystkie informacje , i macie rację a może wystarczy telefon do
    banku (infolini ) i tam zgłosić ten problem w soboty banki nie realizują
    przelewów sesja jest dopiero w poniedziałek.Zadzwoń ,wyjaśnij i wycofaj
    jeden przelew i daj znać jaka jest sytuacja

  • 19. Data: 2003-04-12 20:36:51
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Nie szukasz ty "dziury w całym" ???
    > Normalna pomyłka wygląda tak, że jest ta sama kwota, ten sam tytuł przelewu.
    > Każdy "oglądacz" swojego konta to wychwyci.
    > Chyba, że jest "przedsiębiorczy", to może nie zauważy:-(

    Mnie zdarzyło się tak, że dwa razy poszedł przelew z tym samym tytułem
    (raz jako zlecenie stałe, raz jako operacja "ręczna") Nie miejsce tu, by
    wyjaśniać dlaczego tak się stało.
    Jeżeli sądzisz, że którykolwiek z banków miał zamiar zwrócić kasę, to
    jesteś w błędzie.
    Chciałbym, byś przychylił się do grzecznej prośby, abstrahując od postu
    inicjującego wątek: przyjęcie założenia, że bank jest instytucją, która
    nie różni się specjalnie od kolesi wyciągającychc radia z samochodów czy
    portfele na bazarze (róznica tkwi jedynie w stosowanych narzędziach i
    stopniu zorganizowania) - pozwala uprościć analizę rzeczywistości i
    dochodzic do wniosków, które pozwalają przewidywać z dużą dozą
    prawdopodobieństwa bieg zdarzeń.

    Pzdr: Dogbert

  • 20. Data: 2003-04-12 20:53:03
    Od: "jo44" <j...@f...onet.pl>

    Użytkownik "No Name" napisał w wiadomości ...

> [...]
    > stopniu zorganizowania) - pozwala uprościć analizę rzeczywistości i
    > dochodzic do wniosków, które pozwalają przewidywać z dużą dozą

    Ty chyba z oczami masz cos niedobrze, albo z rozumieniem tego co
    napisane. Kolega 'Berdycz' ani slowem nie wspomnial, ze bank
    posredniczacy w transakcji mialby cokolwiek zwracac. Zgodnie zreszta
    z prawda, banki bowiem wykonuja tylko dyspozycje klientow. Jesli
    dyspozycje zostaly zlozone poprawnie zadaniem bankow jest ich
    wykonanie. I nic wiecej.
    PS Mysle, ze twoje postrzeganie rzeczywistosci jest mocno
    wypaczone. Wnioski jakie z tego postrzegania wyciagasz - takze.