  • 11. Data: 2009-01-20 13:33:21
    Temat: Re: przewalutowanie, strefa EUR, wpis w KW
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:gl4jp3$p96$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Nastepujący fragment "z ogólnego poczucia jakie rzeczy w tym państwie
    > przechodzą a jakie nie mają szansy przejść" szczególnie mnie ujął.
    > Absolutnie nie odbierz tego personalnie ale ten argument jest z kosmosu.

    Ale brzmi dość fajnie, nie? :-)

    > No nic. Podzwonie i popytam. Dam znac co z tego wynikło.

    Popytaj, ale to zabawa dla zabawy. Co oni mają mówić? Zapewne będą mówić, że
    "nie wiedzą" (co będzie prawdą). A jak będziesz naciskać, powiedzą pewnie,
    że "na pewno nie będzie w naszym banku żadnych opłat, a w innych bankach to
    nie wiemy, zatem lepiej niech pan zostanie w naszym banku z kredytem".

    marekz

  • 12. Data: 2009-01-20 13:41:59
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    >A jak beda przeliczac kredyty CHF(indeksowane)?
    > Czy z autoamtu wg kursu CHF-EUR czy moze banki zechca i tu coś przyciąć?

    Chyba raczej w ogóle nie będą przeliczane... Teraz można spłacać w CHF albo
    w PLN, potem będzie można spłacać w CHF albo w EUR. Raczej czegoś takiego
    należy oczekiwać nie snując czarnych wizji na potrzeby medialne.

    marekz

  • 13. Data: 2009-01-20 13:52:18
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "MarekZ" <m...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > pewnie, że "na pewno nie będzie w naszym banku żadnych opłat, a w innych
    > bankach to nie wiemy, zatem lepiej niech pan zostanie w naszym banku z

    W tym kraju i szczegolnie bankom nie ufam. Wole miec czarno na białym co
    mnie spotka z ich strony, a byc moze
    zdołam sie jakoś uchronić od zbędnego frycowego.

    Jak narazie...
    NPB : dział prasowy kieruje do działu prawnego NBP który sie tym nie
    zajmuje.
    NBP : dział prasowy kieruje do BISE który sie tym nie zajmuje
    NBP : dzial prawny kieruje do KNF
    KNF : nadzór bankowy tym sie nie zajmuje. kieruje do działu licencji
    bankowych ktory narazie nie "podnosi słuchawki".

    a tak btw.. jestem szarym obywatelem.

  • 14. Data: 2009-01-20 13:53:05
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    >A jak beda przeliczac kredyty CHF(indeksowane)?
    > Czy z autoamtu wg kursu CHF-EUR czy moze banki zechca i tu coś przyciąć?
    >
    > --
    > Pozdrawiam

    Nie ma czego przeliczac. CHF nadal bedzie walutą... no chyba ze Szwajcaria
    tez przejdzie na EUR...

  • 15. Data: 2009-01-20 14:23:25
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > tez przejdzie na EUR...
    Czyli jak teraz obserwuje z drżeniem serca kurs złotego wobec franka tak po
    przejściu na euro będe liczył na mocne euro wobec franka;))?

    Krzysiek

  • 16. Data: 2009-01-20 14:46:39
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "george" <g...@v...pl> wrote in message

> [...]
    > KNF : nadzór bankowy tym sie nie zajmuje. kieruje do działu licencji
    > bankowych ktory narazie nie "podnosi słuchawki".

    kontunuje

    KNF dzial licencji -> KN dzial nadzoru bankowego
    KNF dzial nadzoru bankwoego -> Ministerstwo Sprawiedliwosci ... tu narazie
    odpuszczam :(.

    george

  • 17. Data: 2009-01-20 14:51:38
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > KNF dzial nadzoru bankwoego -> Ministerstwo Sprawiedliwosci ... tu narazie
    > odpuszczam :(.

    Łomatko! A na co tu ministerstwo sprawiedliwości? Musiałes im nieźle w
    głowie namieszać, że się aż tak ktoś zakręcił...

    marekz

  • 18. Data: 2009-01-20 14:58:39
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    george wrote:

    > Chcialem wykonac "manualne" przewalutowanie i jakaż wielka mnie
    > niespodzianka spotkała z ich strony...
    > Skoro "manualne" przewalutowanie skutkuje takimi problemami spodziewam sie
    > podobnych w przypadku "automatycznego"...

    Co jest oczywiście błędem.

    > bo niby co to za różnica.

    Diametralna. To nie będzie w żadnym wypadku zmiana umowy z bankiem -
    umowa pozostanie ta sama i o tej samej treści. To w ogóle nie będzie
    "przewalutowanie" w dzisiejszym ("manualnym" jak to określiłeś)
    rozumieniu tego słowa, a raczej "denominacja" (tudzież "renominacja").
    Sytuacja będzie dokładnie analogiczna, jak 15 lat temu, tylko że zamiast
    przelicznika 10000:1 będzie coś w rodzaju 4,3210:1 i zamiast PLZ:PLN
    będzie PLN:EUR.

    --
    MiCHA

  • 19. Data: 2009-01-20 15:01:50
    Od: "george" <g...@v...pl>

    > Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Łomatko! A na co tu ministerstwo sprawiedliwości? Musiałes im nieźle w
    > głowie namieszać, że się aż tak ktoś zakręcił...
    >
    > marekz

    pytanie było proste:

    czy wpis w KW denominowany w PLN bedzie wymagał zmiany (i osobnego wniosku o
    wpis) w związku z obligatoryjną zmianą waluty kredytu w momencie wejścia do
    strefy euro?

    może być prościej ?

  • 20. Data: 2009-01-20 15:02:45
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> wrote in message

> [...]
    > Sytuacja będzie dokładnie analogiczna, jak 15 lat temu, tylko że zamiast
    > przelicznika 10000:1 będzie coś w rodzaju 4,3210:1 i zamiast PLZ:PLN

    umowa nie moze zostać ta sama... chocby z powodu braku WIBOR3M....