  • 1. Data: 2005-11-09 17:10:17
    Temat: przelew z zagranicy (za aukcje) jak to wygląda?
    Od: krupex <k...@W...pl>

    Witam!
    Dziś po raz pierwszy sprzdałem komuś z zagranicy przedmiot z aukcji.
    Jak otrzymam od niego pieniądze?
    Posiadam konto w mBanku: czy podając mu
    ? pełny 26-cyfrowy numer rachunku odbiorcy przelewu i "PL" przed numerem
    rachunku /IBAN/
    ? imię i nazwisko odbiorcy przelewu (imię i nazwisko odbiorcy musi być
    zgodne z numerem rachunku, w przeciwnym wypadku przelew będzie
    wstrzymywany do czasu wprowadzenia przez bank nadawcy korekty danych
    odbiorcy)
    ? adres odbiorcy przelewu
    ? tytuł przelewu
    ? nazwę i adres banku odbiorcy przelewu: BRE Bank S.A. Retail Banking,
    al. Mickiewicza 10, 90-050 Łódź
    ? kod BIC/SWIFT BRE Banku: BREXPLPWMUL
    ? SORT CODE/numer rozliczeniowy - 11402004

    to załatwi sprawe?

    pozdr i proszę o odp
    Krzysztof

  • 2. Data: 2005-11-09 17:13:52
    Temat: Re: przelew z zagranicy (za aukcje) jak to wyglÄ?da?
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    krupex wrote:
> [...]
    > Banking, al. Mickiewicza 10, 90-050 Łódź
    > ¡ kod BIC/SWIFT BRE Banku: BREXPLPWMUL
    > ¡ SORT CODE/numer rozliczeniowy - 11402004

    Jeżeli jako sposób zapłaty za aukcję podałeś przelew to to załatwi sprawę.
    Dopilnuj tylko żeby kontrahent pokrył koszty przelewu bo nie dostaniesz
    wszystkich pieniędzy :-) Przy okazji - dopiero teraz zainteresowałeś się
    sposobem rozliczenia? Cokolwiek to dziwne.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 3. Data: 2005-11-09 17:30:10
    Temat: Re: przelew z zagranicy (za aukcje) jak to wygląda?
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 11/9/2005 6:10 PM, krupex wrote:
> [...]
    > al. Mickiewicza 10, 90-050 Łódź
    > ? kod BIC/SWIFT BRE Banku: BREXPLPWMUL
    > ? SORT CODE/numer rozliczeniowy - 11402004

    W Europie tak - są natomiast kraje np. Australia, w których IBAN jest
    mało popularny - druga strona może nie rozumieć dokładnie co podajesz -
    dopiero bank bank drugiej strony będzie wiedział.

    Pzdr: Witek

  • 4. Data: 2005-11-09 17:33:29
    Od: krupex <k...@W...pl>

    Glenn napisał(a):

> [...]
    > wszystkich pieniędzy :-) Przy okazji - dopiero teraz zainteresowałeś się
    > sposobem rozliczenia? Cokolwiek to dziwne.

    W sposobie zapłaty podałem przelew i płatność przy odbiorze - To błąd
    numer jeden. Wysłałem do ludka maila że preferuje wpłate na konto.
    Poza tym nie wziąłem pod uwagę że może kupić ktoś z zagranicy:
    dotychczas sprzedawałem tylko na allegro.

    Teraz pytanko: koszty przelewu? Czy wiadomo ile wogóle mogą wynieść dla
    podanych ponizej wartosci?
    Wartość towaru 460zł (ok 78 funtów)
    Koszt wysyłki nie biorąc pod uwage pobrania 80 zł (ok 14 funtów)

    trochę sie obawiam, bo gostek jest na eBay-u raczej swiezakiem.

    pozdr
    Krzysztof

  • 5. Data: 2005-11-09 17:41:20
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    krupex wrote:

> [...]
    > dotychczas sprzedawałem tylko na allegro.
    >
    > Teraz pytanko: koszty przelewu? Czy wiadomo ile wogóle mogą wynieść

    Przy przelewach zagranicznych to jest wielka niewiadoma - zależy od kwoty i
    trasy (ilość banków pośredniczących) oraz oczywiście toip banku-nadawcy i
    banku-odbiorcy.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 6. Data: 2005-11-09 17:54:09
    Od: krupex <k...@W...pl>

    Glenn napisał(a):

    > Przy przelewach zagranicznych to jest wielka niewiadoma - zależy od kwoty i
    > trasy (ilość banków pośredniczących) oraz oczywiście toip banku-nadawcy i
    > banku-odbiorcy.

    Napisałem też to samo na forum mbanku. Ktoś tam doradził moneybookers i
    bidpay jako tańsze i wygodniejsze. Co o tym sądzisz?
    Bo przez paypal się nie da.

  • 7. Data: 2005-11-09 18:39:34
    Temat: Re: przelew z zagranicy (za aukcje) jak to wyglada?
    Od: "icoteraz" <i...@p...onet.pl>

    Jestem w Polsce.
    Mam PayPala z USA z karta, dzieki czemu w ciagu minut moge wyplacac kase.

    Za jedyne 3% moge ci przelac kase na mBank.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2005-11-09 19:05:43
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    krupex napisał:
    > Napisałem też to samo na forum mbanku. Ktoś tam doradził moneybookers i
    > bidpay jako tańsze i wygodniejsze. Co o tym sądzisz?
    > Bo przez paypal się nie da.

    No i dorbze Ci poradzili. Kolega Miernik z tej grupy często realizuje
    transakcje za pośrednictwem tych systemów i je sobie chwali.

    K.

  • 9. Data: 2005-11-09 19:31:21
    Od: K.N. <l...@o...pl>

    On Wed, 09 Nov 2005 20:05:43 +0100, Krystek
    <k...@p...space.mailbox> wrote:

    >No i dorbze Ci poradzili. Kolega Miernik z tej grupy często realizuje
    >transakcje za po?rednictwem tych systemów i je sobie chwali.

    Tak srednio chyba, bo z realizacja MO z bidpaya to raczej nie za
    rozowo (szybki i tanio) jest?

    Pzdr.
    Lack

  • 10. Data: 2005-11-09 20:15:52
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <dktcgi$qa6$1@inews.gazeta.pl>, g...@b...pl says...

    > Przy przelewach zagranicznych to jest wielka niewiadoma - zależy od kwoty i
    > trasy (ilość banków pośredniczących) oraz oczywiście toip banku-nadawcy i
    > banku-odbiorcy.

    Jezeli przelew z krajow strefu EURO w walucie euro to przelew
    zagraniczny (przynajmniej teoretycznie) powinien kosztowac tyle samo co
    krajowy (TAKZE DO POLSKI ..... od kona maja jestesmy juz w STEP2)

    AP