  • Data: 2005-05-20 16:09:44
    Temat: Re: [press] "Rzeczpospolita" - ranking kart kredytowych
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Do zaciagania kredytu.
    > Wyboraz sobie ze na Zachodzie kredytu w koncie raczej nie uswiadczysz -
    > najwyzej debet (splacasz po miesiacu).

    Bo nikt tego nie potrzebuje.
    Po prostu bierze się kredyt, a nie kredyt w koncie. Usługa mało
    popularna. U nas to jest popularne, bo ludzie nie mają kasy i każde
    obniżenie dołka finansowego traktują jako przypływ gotówki.
    A banki się cieszą, bo to ich zysk.

    > Natomiast kredyt zaciaga sie na
    > KK. W teoim rozumieniu ludzie nie powinni na przyklad brac w ogole
    > pozyczek konsumpcyjnych. A tak - majac KK - idziesz do sklepu i juz -
    > zadnych papierow ani nic - i jeszcze taniej.

    Limit na karcie kredytowej jest dobrym zaświadczenie o twojej kondycji
    finansowej.
    Towar bierze się na raty, a nie na kartę kredytową.
    Masz wysoki limit karty kredytowej, to nikt nie będzie bez sensu żądał
    od ciebie papierków o zarobkach, skoro dawno to już zrobił bank.

    > Dlatego wez juz przestan swoje teorie przedstawiac, bo nie masz racji.
    > Pamietaj, ze KK nie dostaje kazdy z ulicy, a jesli juz to z niskim
    > limitem. Banki tez dbaja o swoj porfel kredytowy..

    I bardzo dobrze, że dbają. Inaczej mielibyśmy tu tysiące rozpaczliwych
    postów co zrobić bo bank chce spłaty karty, a ja nie mam.
    A potem by było, co mi grozi, bo bank oddał sprawę do sądu.

    W ogóle nie rozumiem, po co ten szał za kartami kredytowymi.
    Zwykła debetowa karta ma dokładnie taką samą funkcjonalność, bo za
    prestiżem, że bank dał mi kartę kredytową, bo uważa, że dobrze zarabiam.