    From: "Lesio5" <I...@w...pI>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: prawo bankowe
    Date: Fri, 28 Nov 2003 11:44:27 +0100
    Sender: k...@p...onet.pl@212.76.39.225

    Użytkownik "yoan" <y...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:wDFxb.51$361.13@news.chello.at...
    > witam
    >
    > poszukuję artykułu 97 Prawa bankowego. Bardzo prosze o pomoc, gdzie mogę
    > to znaleźć lub jakiś cytat jesli ktoś ma

    Art. 97. 1. Bankowy tytuł egzekucyjny może być podstawą egzekucji
    prowadzonej według przepisów kodeksu postępowania cywilnego po nadaniu mu
    przez sąd klauzuli wykonalności wyłącznie przeciwko osobie, która
    bezpośrednio z bankiem dokonywała czynności bankowej i złożyła pisemne
    oświadczenie o poddaniu się egzekucji, oraz gdy roszczenie objęte tytułem
    wynika bezpośrednio z tej czynności bankowej.

    2. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, powinno określać kwotę, do której
    dłużnik poddaje się egzekucji, wraz z ostatecznym terminem, do którego bank
    może wystawić bankowy tytuł egzekucyjny. Dłużnik może się również poddać
    egzekucji wydania rzeczy, w przypadku gdy ustanowiono zastaw rejestrowy lub
    dokonano przeniesienia własności w celu zabezpieczenia roszczenia.

    3. Wniosek banku o nadanie klauzuli wykonalności, o której mowa w ust. 1,
    sąd rozpoznaje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 3 dni od dnia
    jego złożenia.

    --
    Leszek Grelak vel Lesio5
    Liczba osób ograniczonych jest nieograniczona - RMG