  • Data: 2003-04-24 12:42:02
    Temat: Re: pożyczka zabezpieczona lokatą
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Piotr Solarz" <p...@...pl> writes:

    > To nie ma sensu, bo płacisz naj mniej 10% więcej plus opłaty np. za
    > przyznanie kredytu za pieniądze, które sam już posiadasz.
    > Jaki jest sens wpłacić na lokatę pieniądze, a potem na ten poczet wziąć
    > kredyt i jeszcze dopłacić do interesu. To się kupy nie trzyma i ciekawi mnie
    > co to jest naprawdę?

    Trzyma się, trzyma. Pomyśl:
    - założyłeś dwa lata temu lokatę na trzy lata na 100.000 złotych
    oprocentowaną powiedzmy średnio 10% (dawniej parenaście, teraz
    mniej) - czyli zarobisz na niej około 30.000
    - potrzebujesz pilnie 4.000 złotych
    - jeśli zerwiesz lokatę stracisz całe albo prawie całe oprocentowanie
    od 100.000 (czyli znaczną część z tych 30.000)
    - jeśli weźmiesz pożyczkę, zapłacisz nawet 20% (odsetki+prowizje) od
    tych 4.000, to dalej jest to tylko 800 złotych.