  • Data: 2003-06-19 17:05:10
    Temat: Re: pozyczka hipoteczna - w CHF czy EUR?
    Od: r...@r...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Wi?c, aby na taki
    > kredycie "zyska?", nale?y ci?gle analizwa? rynek, aby przed kolejn? zwy?k?
    > kursu przewalutowa? - tylko jak to przewidzie? :-)).

    Moim zdaniem w ten sposob to mozna tylko nabawic sie wrzodow.
    Analizowanie rynku i przewidywanie skokow kursow to jak granie w totka.
    Nawet jesli cos przewidzisz, to przewalutowanie trwa zbyt dlugo, zeby
    to mialo sens. Jak sie bedzie palic, to zapewne calkiem przypadkiem
    bank procedure wydluzy ;-) ktos sie rozchoruje, ktos cos zapomni itd.
    Kredyt dlugoterminowy trzeba traktowac wlasnie jako dlugoterminowy.
    Nie dzialac pochopnie ani gwaltownie.
    Ze spokojem patrzec na kursy, ktore raz rosnal, raz spadaja, nie dziwic
    sie ze jedna rata ,,rowna'' rozni sie od drugiej o np. 15%.
    Trzeba wierzyc w jakies tredy dlugoterinowe i trzymac sie tej wiary.

    ale na niekorzysc kredytow dlugich w walutach przemawia to, ze
    zdarzaja sie od czasu do czasu jakies 11 wrzesnia, albo wojny
    w Iraku, ktore potrafia zdrowo zamieszac w koszyku walut ;-).
    Tego nikt i nijak nie przewidzi, wiec przy dzisiejszym zroznicowaniu
    oprocentowania PLN vs CHF | EUR to gra dla lubiacych sporty
    extremalne. Nie nalezy zapominac, ze dlugie kredyty sa dlugie
    - a prawdopodobnie bardzo niedlugo oprocentowanie PLNowych bedzie jeszcze
    nizsze, a na obnizke % walutowych raczej nie mozna liczyc.

    Czy ewentualna oszczednosc na odsetkach rzedu np. 100 PLN na racie
    przez ROK z wielu lat jest warta ryzyka?
    To zalezy od tego w co dlugoterminowo sie wierzy.
    Ja wierze, ze kurs EURo bedzie nizszy niz dzis. Ale to moje zmartwienie ;-)
    No i ja nie jestem nawet analityczkiem :-)

    pozdrawiam

    romekk
    --
    Serwery wirtualne - http://www.komrel.net - fachowa samoobsluga!