  • 1. Data: 2006-12-10 13:50:25
    Temat: potrzebny kredyt - ale klopot ze zdolnoscia...
    Od: "Emikaa" <e...@g...pl>

    Witam,
    prowadze od maja dzialalnosc gospodarcza - ksiazka przychodow i rozchodow,
    chce kupic w tym miesiacu uzywane auto na firme - mam 50tys - brakuje mi 10,
    w styczniu koncze 28 lat - teraz mam jeszcze 27, nieuregulowany stosunek do
    sluzby wojskowej.

    Zaden bank, w ktorym bylem nie chce mi dac kredytu...albo ze od 28 roku
    zycia moge, albo ze 12 miesiecy musi byc dzialalnosc.
    Co najsmieszniejsze to nigdy nie bralem zandnych kredytow - raczej bylem
    przeciwnikiem kredytowania i co sie dowiedzialem - np w Eurobanku - jak bym
    juz kiedys bral jakis kredyt -to jestem dla nich bardziej wiarygodny...
    i nigdy wiecej Pekao SA - mam u nich rachunek prywatny od ok 6 lat, nigdy
    zadnego debetu, regularne wplywy - i nawet karty kredytowej mi nie chca
    wydac - musi byc 12 m-cy dzialalnosc,

    Prosze o porade - czy gdzies mam szanse dostac kredyt, czy dac sobie
    spokoj....
    PS: probowalem na zone , ale ona pracuje w obecnym zakladzie pracy - szkole
    panstwowej - od miesiaca (umowa na czas nieokreslony),zarabia 750 zl - ale
    tez wszedzie odmowa...

  • 2. Data: 2006-12-10 14:41:42
    Temat: Re: potrzebny kredyt - ale klopot ze zdolnoscia...
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <e...@g...pl> napisal(a):
    > Prosze o porade - czy gdzies mam szanse dostac kredyt, czy dac sobie
    > spokoj....

    Daj sobie spokój. DG, prowadzona od niedawna, a na dodatek
    nieuregulowany stosunek == brak kredytu. Może za rok ktoś Ci da
    jakąś kartę kredytową albo 1000 zł limitu debetowego. Ja prowadzę DG
    od ponad trzech lat i ze względu na tę formę zarabiania mam z głowy
    większość kredytów konsumpcyjnych i odnawialnych, a resztę kredytów
    mam z głowy ze względu na nieuregulowany stosunek do służby wojskowej.
    Mało gdzie zdarzyło mi się, żeby w ogole ktoś przyjął wniosek do
    rozpatrzenia - w różnych wnioskach internetowych z góry mi mówią, że
    nie da rady, a w oddziałach, jak wypełniam papiery, to pracownik banku
    kiedy widzi, że zaznaczam "DG" albo nie mam załatwionego woja, to mi na
    ogół ukradkiem mówi, żebym sobie odpuścił ;)

    W pewnym momencie przestałem się po prostu szarpać. Żyj za gotówkę,
    pożyczaj od rodziny, a auto weź w leasing. Albo policz, ile ten
    leasing z Ciebie zedrze i kup auto dwa razy starsze za gotówkę.
    Kredyty i leasing nie są dla ludzi biednych, one są dla ludzi, którzy
    rzecz mogliby sobie kupić za gotówkę i na dodatek stać ich, żeby
    dopłacić koszta kredytu w zamian za możliwość obracania tymi pieniędzmi.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2006-12-10 17:30:42
    Od: "Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl>

    Użytkownik "Emikaa" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Zaden bank, w ktorym bylem nie chce mi dac kredytu...albo ze od 28 roku
    > zycia moge, albo ze 12 miesiecy musi byc dzialalnosc.
    [...]

    Ja, zeby sfinansować DG (prowadzoną od dawna), wziąłem kredyt odnawialny w
    rachunku PRYWATNYM na podstawie historii rachunku. Było trudno ale mBank się
    ulitował. O kredycie na DG zapomnij. Generalnie wymogi są takie, ze jeśli je
    spełniasz, to tak naprawdę ten kredyt nie jest ci potrzebny.
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-12-10 17:31:10
    Od: "Piotrek." <p...@t...pl>

> [...]
    > rzecz mogliby sobie kupić za gotówkę i na dodatek stać ich, żeby
    > dopłacić koszta kredytu w zamian za możliwość obracania tymi pieniędzmi.

    eee bez przesady, mam 26 lat i prowadze DG od 23 miesiecy i nie mialem
    problemu aby pol roku temu wziac kredyt na samochod (na firme), a teraz
    kredytu na mieszkanie (jako osob. fizyczna).
    Teraz to daja kredyty osobom na umowy o dzielo.
    No ale ja pracowalem na swoja zdolnosc kredytowa - mam karty kredytowe.
    Wojsko tez uregulowane. A propos wojska, to dziwie sie ze banki jeszcze nie
    zmienily
    swoich formularzy i zasad, przeciez teraz nie ma juz granicy 28 lat.

    pzdr
    piotrek

  • 5. Data: 2006-12-10 17:45:48
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

> [...]
    > zmienily
    > swoich formularzy i zasad, przeciez teraz nie ma juz granicy 28 lat.

    Największy jest problem z wojskiem. No, sporo zależy też od tego,
    ile zarabiasz w tej DG. Jak masz pity na -naście czy -dziesiąt tysięcy
    miesięcznie, potwierdzone wpłatami zaliczek do US, to też jest spoko.
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2006-12-10 21:41:41
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > panstwowej - od miesiaca (umowa na czas nieokreslony),zarabia 750 zl - ale

    jezeli pracuje jako nauczyciel to dostanie kredyt w Citi, mają tam taką
    ofertę - nauczycieli nie pytamy o dochody ;-)

    Stopień awansu zawodowego Maksymalna kwota kredytu udostępniana
    bez dokumentu dochodowego (w zł)
    Nauczyciel stażysta 12 800
    Nauczyciel kontraktowy 18 000
    Nauczyciel mianowany 20 700
    Nauczyciel dyplomowany 24 300

    KREDYT
    * Prosty - bez konieczności dokumentowania dochodu
    * Szybki - decyzja kredytowa w ciągu kilku dni roboczych
    * Wygodny - bez poręczycieli i zabezpieczeń
    * Nowe, niższe oprocentowanie - już od 8,95%*
    * Tylko 1% prowizji - przy składaniu wniosku przez internet
    * Elastyczny -- na dowolny cel
    * Kwota kredytu od 1 000 zł do 120 000 zł
    * Okres kredytowania od 6 miesięcy do 5 lat

    pozdr.
    RobertS

  • 7. Data: 2006-12-11 14:14:20
    Od: "PBKR" <S...@S...pl>

    > Największy jest problem z wojskiem. No, sporo zależy też od tego,
    > ile zarabiasz w tej DG. Jak masz pity na -naście czy -dziesiąt tysięcy
    > miesięcznie, potwierdzone wpłatami zaliczek do US, to też jest spoko.

    no ale popatrz tak obiektywnie ze strony banku
    jeśli nie masz PiTa wg którego zarabiasz na swojej firmie, to znaczy że
    dokładasz lub wychodzisz na zero

    to z czego będziesz spłacał kredyt ? :-)

    ja wiem że polskie realia są czasami różne - i banki np potrafią dać dobrą
    kartę kredytową lekarzowi pomimo tego że oficjalnie na etacie zarabia 1200

    :-)

  • 8. Data: 2006-12-11 14:28:50
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > no ale popatrz tak obiektywnie ze strony banku
    > jeśli nie masz PiTa wg którego zarabiasz na swojej firmie, to znaczy że
    > dokładasz lub wychodzisz na zero
    >
    > to z czego będziesz spłacał kredyt ? :-)

    w naszym kraju jak zwykle wszyscy kombinuja, prowadzacy DG zazwyczaj
    wykazuja mnostwo kosztow tak, aby zaplacic jak najmniejszy (lub nawet
    wcale) podatek dochodowy, jednak msci sie to na nich w sytuacji, kiedy
    chca otrzymac kredyt w banku, bo...no wlasnie mieli strate chociaz
    prawdopodobnie firma ma sie dobrze ;-)

    cos za cos, albo firma zarabia, placi podatki i ma szanse na kredyt albo
    wykazuje straty - nie placi podatkow i jednoczesnie nie ma szansy na
    kredyt ;-(

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2006-12-11 14:29:26
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <S...@S...pl> napisal(a):

    > no ale popatrz tak obiektywnie ze strony banku
    > jeśli nie masz PiTa wg którego zarabiasz na swojej firmie, to znaczy że
    > dokładasz lub wychodzisz na zero
    >
    > to z czego będziesz spłacał kredyt ? :-)

    No, to przykład skrajny :)
    Problem w tym, że mam wrażenie, iż w przypadku DG są wymagane większe
    zarobki, niż w przypadku etatu. Pobaw się różnymi kalkulatorami
    produktów kredytowych w Inteligo i mBanku, to może dojdziesz do podobnych
    wniosków.

> [...]
    > kartę kredytową lekarzowi pomimo tego że oficjalnie na etacie zarabia 1200

    U przedsiębiorców bywa podobna sytuacja :)
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 10. Data: 2006-12-11 18:38:10
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Samotnik napisał(a):
    > U przedsiębiorców bywa podobna sytuacja :)

    U prawnikow takze. Nie trzeba zaswiadczen przedstawiac czasem chca
    oswiadczenie, a czasem nic :)

    --
    pozdrawiam
    Mithos