  • 1. Data: 2015-10-30 20:19:17
    Temat: polskie karty
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    PiS mial oskubac banki, a tymczasem zwieksza prowizje

    http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-a
    rtykuly/duda-zwi%c4%99kszy%c5%82-prowizj%c4%99-za-tr
    ansakcje-kartami/ar-BBmwTv6

    "Obecnie w praktyce zmiany będą dotyczyły jedynie systemów American
    Express i Diners Club. Nie obejmie one gigantów takich jak Visa i
    Mastercard.

    Zmiany te wprowadzono po to, by ułatwić, a właściwie umożliwić
    pojawienie się na rynku nowego systemu płatności kartowej np.
    polskiego. - Żeby powstał nowy system płatności kartowej, trzeba
    przełamać duopol na polskim rynku dwóch wielkich firm zagranicznych,
    które mają 99 proc. rynku. Chcemy ochronić ten kawałek rynku, żeby
    mógł powstać polski system płatniczy. Potrzebujemy na to, i na tyle
    pozwala UE, trzech lat - tłumaczyła w sejmie wiceminister finansów
    Izabela Leszczyna."

    Oj, cos mi sie widzi, ze to pobozne zyczenia.
    Ale ... BLIK to chyba polskie rozwiazanie ? Kto to promuje ?

    J.

  • 2. Data: 2015-10-30 20:55:37
    Temat: Re: polskie karty
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 30 Oct 2015 20:19:17 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Oj, cos mi sie widzi, ze to pobozne zyczenia.
    >Ale ... BLIK to chyba polskie rozwiazanie ? Kto to promuje ?
    "Nowa ustawa zwalania jednak niektórych wystawców kart z limitów
    wartości tej opłaty, czyli teoretycznie pozwala im podnosić ją według
    woli."

    Kto będzie chciał akceptować karty za które będzie musiał płacić
    większą prowizję?

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 3. Data: 2015-10-30 22:43:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WAM" napisał w wiadomości grup
    com...
> [...]
    >woli."

    >Kto będzie chciał akceptować karty za które będzie musiał płacić

    A kto chce akceptowac karty, skoro moze przyjac gotowka bez prowizji ?
    :-)

    Kwestia wielkosci, akceptowali 3%, to teraz moze 0.2% wiecej przelkna.
    Co prawda nie bardzo wiem w imie czego mieliby przelykac, skoro klient
    moze zaplacic dwoma najpopularniejszymi rodzajami kart taniej.

    No ale moze rzad i prezydent wiedza co robia.
    W koncu jakos akceptuja te wyzsza prowizje od kredytowych, a mogliby
    tylko debetowki przyjmowac :-)

    J.

  • 4. Data: 2015-11-01 20:26:44
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 30 Oct 2015 22:43:28 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A kto chce akceptowac karty, skoro moze przyjac gotowka bez prowizji ?
    Ten kto chce zyskać mnie jako klienta :)

    >Co prawda nie bardzo wiem w imie czego mieliby przelykac, skoro klient
    >moze zaplacic dwoma najpopularniejszymi rodzajami kart taniej.
    O to to właśnie miałem na myśli. Po co płacić większą prowizję za
    obsługę niszowego klienta? No chyba że te niszowe karty będą tylko dla
    klientów bogatych którzy dadzą lepiej zarobić :)

    >No ale moze rzad i prezydent wiedza co robia.
    NTG :)

    WAM

  • 5. Data: 2015-11-02 00:39:14
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Fri, 30 Oct 2015 20:19:17 +0100, J.F. napisał(a):

    > PiS mial oskubac banki, a tymczasem zwieksza prowizje

    Byłem przekonany, że tę ustawę przygotowała wciąż jeszcze rządzącą
    Platforma, ale widocznie przegapiłem zmianę rządu ;)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 6. Data: 2015-11-02 08:26:53
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu poniedziałek, 2 listopada 2015 00:40:02 UTC+1 użytkownik Chris94 napisał:

    > Byłem przekonany, że tę ustawę przygotowała wciąż jeszcze rządzącą
    > Platforma, ale widocznie przegapiłem zmianę rządu ;)

    No wlasnie.
    Ustawe przygotowala PO.
    Prezydent (oficjalnie juz nie z PiS) tylko podpisal.

    Rozumiem ze zaczynamy nowy cyrk z kategorii "wszystkiemu winny PiS"... :/

    a gdyby prezydent nie podpisal to bylyby krzyki, ze nie podpisal bo ustawe stworzylo
    PO.

  • 7. Data: 2015-11-02 11:51:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    Chris94 napisał:

    >No wlasnie. Ustawe przygotowala PO.
    >Prezydent (oficjalnie juz nie z PiS) tylko podpisal.

    Ale podpisal.

    >Rozumiem ze zaczynamy nowy cyrk z kategorii "wszystkiemu winny
    >PiS"... :/
    >a gdyby prezydent nie podpisal to bylyby krzyki, ze nie podpisal bo
    >ustawe stworzylo PO.

    A teraz bedziemy krzyczec, ze najpierw da im wiecej zarobic, zeby
    potem je bardziej oskubac :-)
    I moze nawet by sie wyborcy ucieszyli, gdyby nie to, ze w koncu to oni
    placa :-)

    J.

  • 8. Data: 2015-11-02 11:56:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WAM" napisał w wiadomości grup
    com...
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    >dla
    >klientów bogatych którzy dadzą lepiej zarobić :)

    Zobaczymy. One moga byc na tyle niszowe, ze przedsiebiorcy to lykna.
    Od debetowek 0.2%, od kredytowych 0.3%, a od Amex 0.4% - dostaniesz
    taka propozycje umowy, to moze i podpiszesz.
    Szczegolnie jak Amex ufunduje jakies nagrody :-)

    >NTG :)

    No tak w ogolnosci to NTG, mnie jednak zainteresowalo kto wpadl na
    pomysl "polskich kart". Pismaki, poslowie, rzad i prezydent ? IMO -
    nierealne.

    Bo chwilowa promocja dla Amexa moze i na zdrowie wyjdzie.

    J.

  • 9. Data: 2015-11-02 13:57:15
    Od: " 666" <...@...6>

    Kiedyś imho były (Bank Gdański?).

    ------

  • 10. Data: 2015-11-02 21:52:15
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Mon, 2 Nov 2015 11:51:16 +0100, J.F. napisał(a):

    > Ale podpisal.

    Ale gdy PO tę ustawę przegłosowało w Sejmie, to wtedy jakoś Ci to nie
    przeszkadzało?

    > A teraz bedziemy krzyczec, ze najpierw da im wiecej zarobic, zeby
    > potem je bardziej oskubac :-)

    Kto będzie krzyczał, to można przewidzieć :)

    > I moze nawet by sie wyborcy ucieszyli, gdyby nie to, ze w koncu to oni
    > placa :-)

    Sugerujesz, że klienci są tak niedorozwinięci, że nie będą potrafili
    wybrać tańszej oferty?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof