  • Data: 2006-08-05 07:19:57
    Temat: Re: po co karta kredytowa?
    Od: Catbert <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    jimmij napisał(a):

    > OK, trochę doczytałem i już rozumiem jakie są zalety tej wypukłości
    > (żelazko + ewentualnie świadomość mieszczan).

    Pozostaje jeszcze druga strona medalu - tzn. bank, który ma nieco inne
    zdanie co do tego, po co jest karta kredytowa.

    Bank chciałby, żebyś nie wyłączał żadnych opłat dodatkowych, zapominał o
    terminie spłaty i spłacał mniej niż 100%.

    Można się o tym łatwo przekonać w czasie relacji z pracownikiem - np. na
    pytanie, czy ubezpieczenie jest obowiązkowe odpowiada: będzie pan/pani
    mógł z niego zrezygnować po wydaniu karty.

    Po polsku znaczy to tyle, że trzeba się będzie przejechać do odddziału i
    coś podpisać, bo akurat tej opcji w wypasionym serwisie internetowym
    "przypadkowo" nie ma.

    Podobnie, dla przykładu, w serwisie internetowym Multibanku nie da się
    via www ustawić 100% automatycznej spłaty - bo wymaga to jakichśtam
    dodatkowych czynności.

    Nie muszę chyba pisać, że opcja domyślna to 5% - nawet gdyby kilent
    razem z wnioskiem dosłał na adres zarządu banku kategoryczne żądanie, że
    chce zawsze i wszędzie 100%.

    Wbrew pozorom - bank ma zupełnie inne zdanie niż klient co do poziomu
    akceptacji swego produktu.
    Wariant optymalny - to taki, w którym karta nie jest akceptowana
    nigdzie, bo wtedy "masz nieograniczony dostęp całą dobę do gotówki na
    całym świecie" - i to tygrysy lubią najbardziej.

    Oczywiście - tak być nie może, bo klienci połapaliby się, że są waleni
    w rogi, więc ustaliła się jakaś równowaga, kto bierze gotowiznę, kto nie.

    Pzdr: Witek