  • Data: 2010-05-04 09:46:37
    Temat: Re: openonline.pl - cóż za piękna porażka :)
    Od: krzysiek <a...@m...net> szukaj wiadomości tego autora

    Kamil Jońca pisze:
    > A jeśli ja chcę zapisać hasła tylko do podglądu lokat, czy konta z
    > <1KPLN do wypłat z bankomatów?

    Fakt, w przypadku open finance i lokat u nich założonych nie można
    zrealizować przelewu w inne miejsce.

    W przypadku większości banków do wykonania przelewów trzeba podać kod z
    smsa.

    Wyjątek to ING, gdzie obca osoba może zrobić przelew teoretycznie bez
    potwierdzenia kodem. W praktyce ich algorytm jest dość skomplikowany,
    który bazuje na cookies, ip, okresów logowań, czynnościach wykonywanych
    na podstronach, itp.

    tylko, że tu jeszcze dodatkowo dochodzi problem przy ewentualnej
    kradzieży sprzętu, już nie wspomnę o oddaniu go do jakiegoś serwisu.

    > Jak również zainstalować keyloggera. Wtedy wręcz _bezpieczniej_ jest te
    > hasła mieć zapamiętane w przeglądarce. Co so KeePass się nie wypowiadam,
    > bo nie wiem czy on nie symuluje klawiatury.

    tak, tylko że w przypadku keyloggera, to w większości przypadków osoba
    zainteresowana takim hasłem musiałaby sama sobie napisać takiego
    keyloggera (co w zasadzie nie jest takie trudne ale jednak nie każdy
    umie) - antywirusy dość często są aktualizowane.

    > Po co?

    :)
    To zależy od ważności danych.
    W przypadku naprawdę ważnych danych osobiście uważam że nie powinno się
    przechowywać haseł.

    Krzysiek
    www.cashbook.pl