  • 1. Data: 2010-12-10 14:06:23
    Temat: nietypowa sprawa - prosba o rade
    Od: "marwis" <m...@m...pl>

    Mam nietypowy problem. Jestem opiekunem prawnym osoby calkowicie
    ubezwlasnowolnionej (w szczególe - co chyba ma znaczenie - jest to moja
    mama z ch.Alzheimera). Jest pod opieka specjalnego osrodka. Mam prawomocne
    postanowienie i zgode sadu na sprzedaz mieszkania mamy (mieszkala sama,
    obecnie jest to oczywiscie niemozliwe, stad koniecznosc pozbycia sie
    nieruchomosci). Wg postanowienia sadu pieniadze uzyskane ze sprzedazy
    mieszkania nalezne mamie mam wplacic do banku na jej nazwisko i imie. Jak
    to technicznie najlepiej zrobic, majac na uwadze postanowienie sadu oraz
    bezpieczenstwo pieniedzy? Jaka bedzie sytuacja w przypadku smierci mamy?
    Co jest najlepsze? lokata? Dziekuje za ewentualne sugestie.

  • 2. Data: 2010-12-10 14:23:54
    Temat: Re: nietypowa sprawa - prosba o rade
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/10/2010 8:06 AM, marwis wrote:
> [...]
    > to technicznie najlepiej zrobic, majac na uwadze postanowienie sadu oraz

    założyć konto na jej nazwisko,
    u notariusza sprzedac mieszkanie
    akurat jako sprzedajacy mozesz sie mniej bac
    mozesz namowic notariusza aby pobawil sie depozytariusza.
    kupujacy jemu przelewa kase, a po podpisaniu aktu tobie.
    mozesz tez z ochorna wziac walizke z gotowka, tylko uwazaj, zeby
    banknoty nie byly z kolorowego ksero.

    > Jaka bedzie sytuacja w przypadku smierci mamy?

    bedzie to spadek. bank bedzie czekal no kogos kto sie pojawi z
    papierkiem pod tytulem postanowienie o nabyciu spadku.

    > Co jest najlepsze? lokata? Dziekuje za ewentualne sugestie.

    pytasz co najlepsze czy najbezpieczniejsze.

    najlepiej to byloby całą sumą zagrać w totka, albo wrzucić na giełdę.
    po drodze jakieś obligacje, ale to zalezy czy bedzie ci ta kasa
    potrzebna czy nie, a pewnie bedzie.
    najbezpieczniej zrobić jakąś lokatę.

  • 3. Data: 2010-12-10 22:18:18
    Od: "Tomasz [Bubon]" <t...@g...com>

    On 10 Gru, 15:06, "marwis" <m...@m...pl> wrote:
> [...]
    > bezpieczenstwo pieniedzy? Jaka bedzie sytuacja w przypadku smierci mamy?
    > Co jest najlepsze? lokata? Dziekuje za ewentualne sugestie.

    Nie wiem jak dużą będziesz miał swobodę w dysponowaniu pieniędzmi
    Mamy.
    Najlepiej byłoby wpłacić kwotę na oprocentowane konta oszczędzające.
    Tutaj masz przegląd takich kont http://appfunds.blogspot.com/2010/12/najlepsze-lokat
    y-i-konta-bankowe.html

  • 4. Data: 2010-12-11 00:02:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/10/2010 4:18 PM, Tomasz [Bubon] wrote:
    > Nie wiem jak dużą będziesz miał swobodę w dysponowaniu pieniędzmi
    > Mamy.

    100%
    daj komus pełnomocnictwo to się przekonasz.

    najwyzej potem postawią go w "stan oskarżenia".

  • 5. Data: 2010-12-11 08:15:12
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent marwis nadaje:
    > Wg postanowienia sadu pieniadze uzyskane ze sprzedazy mieszkania
    > nalezne mamie mam wplacic do banku na jej nazwisko i imie. [...] Jaka
    > bedzie sytuacja w przypadku smierci mamy?

    Jeśli mama posiada już konto do którego jesteś pełnomocnikiem to nie ma
    problemu. Jeśli nie posiada takiego konta to sąd popełnił błąd bo mama
    takiego sobie nie założy, raz ze względu na stan zdrowia a dwa jako
    osoba ubezwłasnowolniona. W przypadku śmierci tracą ważność wszystkie
    umowy zawarte przez zmarłego. Po przeprowadzeniu postępowania spadkowego
    możesz odzyskać część pieniędzy które znajdowały się na koncie lub
    lokacie.

  • 6. Data: 2010-12-11 15:07:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/11/2010 2:15 AM, JanKo wrote:
> [...]
    > umowy zawarte przez zmarłego. Po przeprowadzeniu postępowania spadkowego
    > możesz odzyskać część pieniędzy które znajdowały się na koncie lub

    rozrozniasz pełnomocnictwo od ustanowienia opieki nad osobą
    ubezwłasnowolnioną?

  • 7. Data: 2010-12-12 00:03:51
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

> [...]
    > kupujacy jemu przelewa kase, a po podpisaniu aktu tobie.
    > mozesz tez z ochorna wziac walizke z gotowka, tylko uwazaj, zeby banknoty

    Po co glupoty gadasz jak nie wiesz?
    Sprzedawales/kupowales kiedykolwiek cos przez notariusza? Raczej watpie.

    nikt nie musi byc depozytariuszem. Podczas spisania aktu notarialnego,
    notariusz informuje strone sprzedajaca w jakim terminie i w jakiej formie
    bedzie zaplata, jesli tego nie bedzie sprzedajacy moze wystapic natychmiast
    do komornika (gwarantowane notarialnie) lub odstapic od sprzedarzy.
    Mieszkanie przechodzi na wlasnoc kupujacego tylko po spelnieniu wszystkich
    warunkow.
    Notariusz to nie sklep z agd gdzie sie kupuje na zasadzie widzialy galy co
    braly.
    Mozna wiec otworzyc rachunek w banku z pelnymi na mame z pelnymi
    pelnomocnistwami dla siebie, bedzie to najwygodniesze, bo nie powoduje w
    razie smierci zabawy w odzyskanie kasy.

    > bedzie to spadek. bank bedzie czekal no kogos kto sie pojawi z papierkiem
    > pod tytulem postanowienie o nabyciu spadku.

    Chyba, ze jako pelnomocnik wszysko sam przeleje np. na swoje konto.