  • 41. Data: 2003-07-16 20:04:18
    Temat: Re: Napiwek i karty ogolnie. Bylo: napiwek i karty elektroniczne
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Bartek wrote:

    > Wiem bo instaluje terminale.............

    No i co z tego? To nie jest żaden argument.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 42. Data: 2003-07-16 20:19:20
    Temat: Re: napiwek i karty elektroniczne
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Miernik wrote:

    > O, to pewnie bedziesz wiedzial ile czasu expiruje sie blokada w LG?
    >
    > W Inteligo 7 dob.

    Też siedem dni

    pzdr

    Tomek

  • 43. Data: 2003-07-16 20:20:32
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Wojciech Nawara wrote:

    > Autoryzowałeś PINem, czy podpisem? Jeśli pierwsze - także jest pole na
    > napiwek dopisywany ręcznie na slipie ?

    Podpisem, POS to był taki stary Tranz, który drukuje od razu w dwóch
    kopiach, do takich to nikt PINpadów pewnie nie widział:-)

    pzdr

    Tomek

  • 44. Data: 2003-07-16 20:42:17
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Podpisem, POS to był taki stary Tranz, który drukuje od razu w dwóch
    > kopiach, do takich to nikt PINpadów pewnie nie widział:-)

    No właśnie chyba u mnie na Shellu jest taki. :-) Przyjrzę się.

    Ciekawe, jak to wygląda przy akceptacji PINem...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@o...pl; 0501950782

  • 45. Data: 2003-07-16 20:46:12
    Od: "Michał Witkowski" <m...@t...pl>

    > No właśnie chyba u mnie na Shellu jest taki. :-) Przyjrzę się.
    >
    > Ciekawe, jak to wygląda przy akceptacji PINem...
    >
    > --
    > Pozdrawiam,

    U mnie na statoil jest taki i maja do niego pinapada, jednak zawsze place
    tam kartami, ktore nie wymagaja pin`u, bede musial zrobic test z maestro.

    Pozdr. Michal

  • 46. Data: 2003-07-16 20:55:05
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Michał Witkowski" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    > U mnie na statoil jest taki i maja do niego pinapada, jednak zawsze place
    > tam kartami, ktore nie wymagaja pin`u, bede musial zrobic test z maestro.

    No właśnie na tym Shellu, gdy płacisz Maestro, wołają o PIN.

    A w drugim zdaniu raczej chodziło mi o to, jak będzie wyglądać slip z
    transakcji PINowanej z możliwością dopisania napiwku... Normalnie, tak jak
    przy potwierdzeniu podpisem ?

    I drugie pytanie. Czy podczas wpisywania PINu na PINpadzie jest aktywne
    połączenie? Czy może łączenie następuje dopiero po wprowadzeniu PINu?

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@o...pl; 0501950782

  • 47. Data: 2003-07-16 21:00:27
    Od: "Michał Witkowski" <m...@t...pl>

    > I drugie pytanie. Czy podczas wpisywania PINu na PINpadzie jest aktywne
    > połączenie? Czy może łączenie następuje dopiero po wprowadzeniu PINu?
    >
    > --

    PIN wstukujesz przed wybraniem polaczenia przez POS. Dopiero pozniej dzwoni
    po autoryzacje.

    Pozdr. Michal

  • 48. Data: 2003-07-16 21:24:13
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    > PIN wstukujesz przed wybraniem polaczenia przez POS. Dopiero pozniej
    dzwoni
    > po autoryzacje.

    Aha. W sumie nie płacę nigdy takimi kartami, więc nie wiem. :-)

    Więc może ktoś wie jak to z tym napiwkiem przy PINowanej transakcji? :-)
    Bo w sumie lepiej byłoby wprowadzić taki napiwek jeszcze przed autoryzacją,
    tzn. podczas wybierania PINu. A jak jest naprawdę ?

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@o...pl; 0501950782

  • 49. Data: 2003-07-16 23:35:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> writes:

    > Ale nie zgodzę się z tym, co piszesz w dowodzie, bo ja mam zawsze blokadę na
    > kwotę dokonania transakcji, a nie maksymalną zadeklarowaną po zakupie paliwa
    > na Neste...

    Widocznie teraz jest inaczej - podobno kiedys bylo odwrotnie. Innym
    dowodem moze byc mozliwosc placenia za granica, kursy sie zmieniaja.
    Tak czy owak, rozliczyc transakcje mozna tez w ogole bez blokady.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 50. Data: 2003-07-16 23:39:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> writes:

    > Kobitka już po konsultacjach z działem kart, stwierdziła, że napiwek jednak
    > działa w przypadku kart online'owych typu Visa Electron, czy Maestro. Ale są
    > ograniczenia kwotowe, sięgające około 10%.

    Dziwne, skad mieliby to wiedziec? A jesli klient chce dac wiecej? To nic
    nadzwyczajnego jednak.

    > Jednocześne zasugerowała, aby kwotę napiwku doliczać do rachunku jeszcze
    > przed autoryzacją [tutaj wątpliwość - czy napiek może być wyszczególniony na
    > paragonie?

    Nie, jesli masz na mysli "paragon fiskalny" - to jest darowizna na rzecz
    pracownika (kelnera), nie jest opodatkowany (zakladam, ze wysokosc jest
    sensowna) itd.

    > jeśli nie - czy kwota transakcji kartą może być inna, niż kwota
    > na jaką jest wystawiony paragon do tej transakcji?]

    Naturalnie, dlaczego nie? W koncu mozna np. zaplacic czesc czyms innym,
    albo wciac reszte w gotowce (teoretycznie przynajmniej).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator