  • 51. Data: 2015-05-12 17:46:00
    Temat: Re: mbank - pożegnanie
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-05-12, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    > Znam dobrze w poprzedniej wersji.

    Ależ oczywiście.

    > Nie znam nikogo kto uzywał porpzedniego i był zadowolony z nowego.
    > Ale rozumiem, ze MS ma w dupie aktualnych klinetów, licza sie nowi...

    Ah, badania "ja i moje podwórko". Lovely. :)

    A tymczasem świat:
    http://blogs.msdn.com/b/jensenh/archive/2008/03/12/t
    able-of-contents.aspx
    http://tynerblain.com/blog/2006/04/07/office-2007-ux
    -victory/
    http://ux.stackexchange.com/questions/8238/is-micros
    ofts-ribbon-ui-really-that-great-from-a-usability-pe
    rspective

    Z tego ostatniego ciekawe:

    There are three groups of Office users:

    1. Casual, or Know-nothing Users. This is your mom trying to type a recipe in Word,
    or your dad trying to make a list in Excel. [...]

    2. Hardcore Users. These people are fine because any seriously hardcore Office user
    uses keyboard shortcuts for everything. None of the keyboard shortcuts changed,
    so these people are unaffected by the upgrade.

    3. Middle Users. People who use Office for various tasks, more than a Casual user,
    but not as much as a Hardcore user. This includes most programmers. They know just

    enough to be dangerous, but not enough to be proficient. The Ribbon UI annoys them

    most of all, just because it's different. [...]

    Zgadnij gdzie trafiłeś Panie Bardzo Dobrze Znam Excela ;p
    Mniej więcej to samo z interfejsem bankowym teraz przeżywacie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 52. Data: 2015-05-12 17:49:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-05-12, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > A co to my - akcjonariusze, badacze, autorzy ?

    Takie coś pośrodku. Ni to casual ni to ktoś zaawansowany.

    > Dostales wlasnie kilka opinii UX od uzytkownikow :-).

    Ależ ja nie jestem autorem, czy w "zespole mBanku", żeby mnie to obchodziło.
    Skrajną naiwnością jest sądzić, że oni takich badań nie zrobili.
    Myślę, że nawet mają oszacowany odsetek malkontentów. :)

    > Uzytkownikow, ktorzy w niejednym banku mieli konto, i moga powiedziec
    > co im sie w tym "znakomitym" interfejsie podoba, a co nie ... i to
    > subiektywnie i obiektywnie.

    Ależ oczywiście. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 53. Data: 2015-05-12 17:52:28
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> writes:

> [...]

    > Zgadnij gdzie trafiłeś Panie Bardzo Dobrze Znam Excela ;p
    > Mniej więcej to samo z interfejsem bankowym teraz przeżywacie.

    A gdzie jest odpowiednik "Hardcore user" w przypadku mbanku? No i w
    przypadku interfejsu mbanku _przynajmniej_ jeden skrót klawiaturowy się
    zmienił (czy raczej został zablokowany)
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    można nie mieć nawet żadnego sensownego argumentu, a dzięki odpowiedniej

  • 54. Data: 2015-05-12 18:06:14
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-05-12, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > A gdzie jest odpowiednik "Hardcore user" w przypadku mbanku?

    To osoba która w miarę się orientuje w trendach obowiązujących w ostatnich latach w
    przypadku aplikacji
    webowych i nie reagująca alergicznie na słowo "facebook".

    > No i w przypadku interfejsu mbanku _przynajmniej_ jeden skrót klawiaturowy się
    > zmienił (czy raczej został zablokowany)

    Zakładam, że mówisz o ctrl+v.
    Ale to na skutek malware, nie na skutek zmian interfejsu.
    Alior też wprowadził utrudnienia.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 55. Data: 2015-05-12 18:14:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-05-12, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    >Ależ oczywiście.

    >Ah, badania "ja i moje podwórko". Lovely. :)

    Ale co fakt to fakt.
    Znasz kogos, kto uzywal poprzedniego i jest zadowolony z obecnego ?

> [...]

    > uses keyboard shortcuts for everything. None of the keyboard
    > shortcuts changed,
    > so these people are unaffected by the upgrade.

    To nie sa Hardcore, tylko HardWorking user. 8h excela dziennie.

> [...]
    > Ribbon UI annoys them
    > most of all, just because it's different. [...]
    >Zgadnij gdzie trafiłeś Panie Bardzo Dobrze Znam Excela ;p

    Hardcore to jest znalezc obecnie tabele przestawna.
    Ale Ty, taki specjalista grupy 2, pewnie pamietasz skrot klawiaturowy.

    Hardcore to jest posluzenie sie pomoca bez internetu, np w czasie lotu
    samolotem.
    Bo tam pewnie ten skrot jest opisany.
    K*, co jest na tych GB plyt DVD i zainstalowanego pakiety, ze zabraklo
    helpa ?

    Hardcore to jest znalezienie opcji "traktuj dane wygladajace jak
    liczba jak liczbe".
    Do ambitnych zadan nalezy skorzystanie z ikonki wklej specjalnie. Itp,
    itd, etc.

    J.

  • 56. Data: 2015-05-12 18:40:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-05-12, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:

    >To osoba która w miarę się orientuje w trendach obowiązujących w
    >ostatnich latach w przypadku aplikacji
    >webowych i nie reagująca alergicznie na słowo "facebook".

    Chyba opisales jakiegos "casual programmer".
    Bo Harcore w tamtym stylu to osoba wykonujaca z setke operacji
    bankowych codziennie, cieszaca sie, ze nowy interfejs obsluguje sie
    tak samo jak stary :-P

    No i niby czemu z banku mialyby byc zadowolone tylko osoby nie
    uczulone na pejsbuka ?

    I czy to alergia zastanawiac sie co facebook bedzie wiedzial o twoim
    koncie bankowym ?
    Numery bedzie znal, czy pochwali sie stanem przed znajomymi ?

    >Zakładam, że mówisz o ctrl+v.
    >Ale to na skutek malware, nie na skutek zmian interfejsu.
    >Alior też wprowadził utrudnienia.

    Ale ctrl+v dziala, podobnie jak Shift+insert.

    No chyba, ze to kolejny zarzut do interfesju, zablokowali, ale
    nieumiejetnie :-P
    Choc cos pamietam, ze to juz cwiczylismy, raz dziala, raz nie dziala

    J.

  • 58. Data: 2015-05-12 18:44:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer p...@p...pl ...

    > Ależ ja nie jestem autorem, czy w "zespole mBanku", żeby mnie to
    > obchodziło. Skrajną naiwnością jest sądzić, że oni takich badań nie
    > zrobili. Myślę, że nawet mają oszacowany odsetek malkontentów. :)

    Pozostaje kwestia wiarygodnosci tych badan...

  • 57. Data: 2015-05-12 18:44:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer p...@p...pl ...

    > Ależ oczywiście.

    Przepraszam Wojtku, to przejaw jakiegos zartu czy moze bankowa próżnosc
    przez ciebie przemawia?
    Skoro mówie, ze znam to znam.

    > Ah, badania "ja i moje podwórko". Lovely. :)

    Wybacz, ze nie zorganizowałem badania na reprezentatywnej próbce 1000
    osób... i oparłem swoją wypowiedz na grupce powiedzmy 10-20 osób
    uzywajacych excela w moim otoczeniu.
    cóz to za grupa klientów dla MS - 10 osób - phi, mozna zlać...

> [...]
    > uses keyboard shortcuts for everything. None of the keyboard
    > shortcuts changed, so these people are unaffected by the upgrade.

    To oczywiscie jest kłamstwo.
    Sprawdz wklejanie specjalnei jako wartosci. Kiedys mozna było uzyc innego
    zestawu znaków do wykonania tego zadania...

> [...]
    >
    > Zgadnij gdzie trafiłeś Panie Bardzo Dobrze Znam Excela ;p
    > Mniej więcej to samo z interfejsem bankowym teraz przeżywacie.

    Zapewne do grupy trzeciej, rzeczywiscie skrotów klawiszowych uzywam pewnie
    maks 10-20 a nie do kazdej funkcji.
    Czego to dowodzi? MS chce mi udowodnic, ze za mało znam excela aby zmiany
    przez nich wprowadzane były w najlepszym razie mi obojetne? Hmm..
    Specyficzne traktowanie klienta, ktore bije równiez z Twoich postów.

  • 59. Data: 2015-05-12 18:47:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 12 May 2015 14:06:13 +0200, Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    wrote:
    > Jakby to było kryterium, to nadal byś siedział na MS-DOS.

    Dla mnie jest to postawowe kryterium. I nie siedze w msdos.

    --
    Marek

  • 60. Data: 2015-05-12 18:48:11
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-05-12, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

> [...]
    > uzywajacych excela w moim otoczeniu.
    > cóz to za grupa klientów dla MS - 10 osób - phi, mozna zlać...

    Ale przeczytałeś to pod linkami które wysłałem?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl