  • 1. Data: 2003-07-31 13:13:11
    Temat: mbank - niezgodnosci w rozliczeniach kart kredytowych
    Od: "Cyprian Prochot" <c...@N...pl>

    Witam

    pisze na tej grupie po raz pierwszy (jakkolwiek czytam od pewnego czasu),
    wiec z gory przepraszam za swoj brak wiedzy w temacie ;)

    w czym rzecz:

    od niedawna posiadam karte kredytowa m-banku.
    dzisiaj przypadkiem zauważyłem pewną rozbieżność której nie rozumiem, i
    której przez 30 minut nie byla w stanie wyjasnic konsultantka z m-banku.

    czym rozni sie wg Was pozycja:
    "szczegoly karty / do wykorzystania"
    od pozycji
    "szczegoly umowy/dostepny limit" (chodzi mi o DOSTEPNY, nie o przyznany
    zeby uniknac zbednych pytan)

    po przeliczeniu reecznym okazalo sie ze jezeli nie liczyc oplaty za
    przyznanie karty to wlasnie "szczegoly umowy/dostepny limit" jest poprawnie
    wyliczony (tutaj tez nie wiem czemu nie licza tej oplaty za wydanie karty,
    no ale trudno :) ), natomiast w pozycji: "szczegoly karty / do
    wykorzystania" dostepny limit zawyzony jest o kwote , ktora nie jest nijak
    charakterystyczna (84.98)

    w sumie by mi to nie przeszkadzalo, ale lubie miec jasnosc i wiedziec ktory
    limit obowiazuje
    niestety w Mbanku dopiero wyslali jakies zapytanie do swojego dzialu kart,
    nie umieli odpowiedziec od razu, przyznali ze te 2 pozycje powinny sie
    zgadzac

    czy ktos z Was spotkal sie moze z podobnym problemem ??

    pozdrawiam
    Cyprian Prochot
    Krakow

  • 2. Data: 2003-07-31 14:01:05
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>

    > niestety w Mbanku dopiero wyslali jakies zapytanie do swojego dzialu kart,
    > nie umieli odpowiedziec od razu, przyznali ze te 2 pozycje powinny sie
    > zgadzac

    To głupoty przyznali - w szczegółach karty:
    http://demo.mbank.pl/kart_s1.html
    masz limity dzienny i miesięczny i są to limity wyliczane tak:
    kwota limitu miesięcznego/dziennego minus suma kwot autoryzacji od
    początku miesiąca (kalendarzowego) lub dnia
    Limitu tego nie odnawia spłata, odnawia go koniec miesiąca kalendarzowego
    (zajrzyj tam jutro). Limit ten możesz sobie zmienić również sam, nawet na
    wysokość większą niż przyznany limit kredytowy (przydatne gdy zapłacisz coś
    na większą kwotę i spłacisz - limit sam się nie odnowi do końca miesiąca,
    ale mozesz go podwyższyć).
    Limit w szczególach umowy
    http://demo.mbank.pl/kart2.html
    jest "rzeczywistym" limitem i uwzględnia m.in.:
    - transakcje rozliczone
    - blokady
    - spłaty
    Różnice między limitem miesięcznym a tym ze szczegółów umowy biorą się z
    tego że miesięczny uwzględnia tylko autoryzacje, a więc różnice powstaną
    gdy:
    - transakcja nie będzie autoryzowana
    - autoryzacja będzie na inną kwotę niż rozliczenie
    - transakcja zostanie autoryzowana a nie rozliczona
    - dokonasz spłaty karty

    Moja rada - aby nie blokować sobie karty z powodu obniżenia limitu
    miesięcznego i jego pozostawania na niskim poziomie po spłacie karty, ustaw
    go sobie na jakąś większą kwotę, np. 2x prznyznany limit, a sprawdzając ile
    masz jeszcze na karcie bierz pod uwagę limit ze szczegółów umowy,
    pomniejszając go o kwotę transakcji które poszły bez autoryzacji, a jeszcze
    nie są rozliczone.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 3. Data: 2003-07-31 14:12:46
    Od: "Cyprian Prochot" <c...@N...pl>

    "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl> wrote in message

    wielkie dzieki za info :)

    pozdrawiam
    Cyprian Prochot
    Krakow, Escort 1.8 TD '98 bialy (oklejony)
    ...Ten od dymiacego niegdys escorta i klucza francuskiego ...

  • 4. Data: 2003-07-31 14:36:57
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bgb7bo$jpt$...@n...onet.pl,
> [...]

    > miesięcznego i jego pozostawania na niskim poziomie po spłacie karty,
    > ustaw go sobie na jakąś większą kwotę, np. 2x prznyznany limit, a

    A jakie jest ograniczenia gorne dla miesiecznego limitu autoryzacyjnego?
    Bezwzgledne? Wielokrotnosc max. zadluzenia? Ile ono wynosi?

    --
    Robert

  • 5. Data: 2003-07-31 15:00:47
    Od: "Cyprian Prochot" <c...@N...pl>

    "Robert" <s...@o...pl> wrote in message
    > bgb7bo$jpt$...@n...onet.pl,

    > A jakie jest ograniczenia gorne dla miesiecznego limitu autoryzacyjnego?
    > Bezwzgledne? Wielokrotnosc max. zadluzenia? Ile ono wynosi?

    to jest na liscie rodzajow transakcji (bezgotowkowe/bankomatowe/oddzialy
    bankow) dla szczegolow karty
    np dla Visy Classic limity wynosza 10000

  • 6. Data: 2003-07-31 18:04:57
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bgbau0$1ip6$...@n...ipartners.pl,
    Cyprian Prochot <c...@N...pl>:

    > to jest na liscie rodzajow transakcji
    > (bezgotowkowe/bankomatowe/oddzialy bankow) dla szczegolow karty
    > np dla Visy Classic limity wynosza 10000

    Wierze, ale ja nie mam jak zobaczyc, bo karty nie dostalem - dzieki za info.

    --
    Robert