  • Data: 2002-02-02 14:38:06
    Temat: Re: mbank na swojej stronce
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "fotech" <u...@f...onet.pl> writes:

    > Gdzie dostaniesz Vise Gold (nawet debtowa ) za saldo 4000 zl i oplate 250 ?

    VISA Gold debetowa to w ogole jest jakies dziwactwo. Ale mnie naprawde
    nie interesuje nazwa czy np. kolor karty (podobnie jak nie interesuje
    mnie sklad chemiczny tworzywa sztucznego, z ktorego jest wykonana), a:
    - ile taka karta kosztuje
    - czy jest kredytowa, charge, czy tez debit
    - jakie ma limity i na co
    - czy bank chce jeszcze jakas prowizje od wyplat/zakupow, i kiedy/jaka
    - jak jest z odpowiedzialnoscia za transakcje w przypadku zgubienia
    karty itp.

    Zestawienie:
    - karta kosztuje 250 zl
    - jest debit
    samo w sobie jest juz bez sensu. Jesli chce wyplacic wieksza ilosc
    gotowki, to i tak ide do banku, bo bankomat i tak mi tyle nie da
    na raz, nie chce ryzykowac jakiegos problemu, a to, ze zaplace pare zl
    prowizji w kasie nie ma znaczenia.

    Oplata za karte - zwlaszcza rzedu kilkuset zlotych rocznie - moze
    w moim rozumieniu wynikac _tylko_i_wylacznie_ z oplaty za jakas
    forme "bezplatnego" kredytu, ktory jest z karta zwiazany.

    Dla mnie karta VG z mBanku nijak nie wytrzymuje porownania z jakakolwiek
    karta kredytowa VISA. Mozna ja porownac do zwyklych kart VE, albo
    debit VC, roznice sa takie:
    - wiele VE i innych niz mBankowa VC ma wiekszy limit zakupow lub w ogole
    nie ma limitu - ale przy takich sumach to i tak operuje sie raczej
    przelewami, wiec to bez wiekszego znaczenia.
    - karta z mBanku jak i inne debit VC nie wymagaja kazdorazowej autoryzacji
    oraz pozwalaja na transakcje off-line, w przeciwienstwie do VE.
    - niektore karty (ale nie mBankowa) pozwalaja na samodzielne ustalenie
    limitow.
    - karta z mBanku jest wielokrotnie drozsza.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator