  • Data: 2020-06-22 14:36:22
    Temat: Re: mBank - zablokowany dostęp
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:rcq6ru$eav$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2020-06-20 o 15:10, Krzysztof Halasa pisze:

    >Może nie powinienem mówić algebra tylko jakoś inaczej. Chodziło o to,
    >że opis reguł działania jest czysto matematyczny. Nie ma tam żadnego
    >udziału elementów nie opisanych matematycznie (jak S-Boxy w DES-ie).
    >Jak jakiś problem jest prosto zapisany matematycznie to łatwiej
    >podejrzewać, że znajdzie się jakieś matematyczne rozwiązanie, niż gdy
    >pewne fragmenty działania opierają się na losowych danych (lub
    >przynajmniej udających losowe). Nie umiem ogarnąć tego matematycznie,
    >ale z tego, że do S-Boxów

    losowosc w kwestii S-Boxow to przesada.
    Nietrywialne funkcje matematyczne.

    >wprowadzono jakieś poprawki, które jak się po latach okazało
    >zapobiegły złamaniu DESa metodami, które były wtedy jeszcze nie znane
    >kryptografii cywilnej by wynikało, że nawet takie 'losowe' wstawki
    >dają się ogarniać matematycznie. A może to dotyczyło jakichś
    >innych -boxów.
    >Po prostu zbyt prosty opis algorytmu uznali, za jego potencjalną
    >słabość.

    Taki RSA wezmy - opis prosty, na razie sie trzyma, ale jak sie
    znajdzie jakis genialny matematyk ... :-)

    >To co piszesz dalej, że być może jakiś plugin oznacza, że trochę
    >inaczej rozumiemy swoje wypowiedzi. Dla mnie 'jakby ktoś wklepywał na
    >klawiaturze' oznacza, że komputer nie potrafi (poza ustaleniem
    >jakiegoś identyfikatora) rozróżnić źródła podrzucającego mu hasło od
    >klawiatury marki "standardowa klawiatura USB".

    I jak najbardziej ten kluczyk USB moze udawac klawiature i haslo
    wpisywac niby klawiszami.

    No chyba, ze ktos sobie zapisze na kartce szyfrem - np od tylu :-)

    >Dlatego jak notatnik wyśle to hasło tak jakby to była klawiatura to
    >ja przesłane tak dane nazwałem jawne bo dla każdego obserwującego ten
    >strumień stają się one jawne.

    I tu jest raczej kwestia konstrukcji systemu operacyjnego - na ile on
    umozliwia takie przechwycenie.
    Skoro ma byc uniwersalny, to pewnie pozwala :-(

    >Wydaje mi się, że przeglądarka może chodzić na niebezpiecznym
    >komputerze pod warunkiem, że mamy jakiś mały bezpieczny komputerek :)

    Moglaby, pod warunkiem, ze dopelnimy zabezpieczen.
    Czyli np serwer bankowy przekaze do tego komputerka komplet
    informacji,
    komputerek wyswietli "przelew na konto zdefiniowane nr xxxx kwota
    yyy".
    A ty sprawdzisz przed przepisaniem/zatwierdzeniem.

    Co sie laczy z transmisja danych do tego komputerka.
    I tu jest kolejny problem - niezaleznym kanalem przez GSM, przez USB,
    moze QR-codem, albo np jakimis modemowymi dzwiekami z glosnika.
    Czy miganiem ekranu. Kazde ma swoje wady.

    Bo jak hacker moze zhackowac przegladarke czy komputer, to w nic co
    widac na ekranie wierzyc nie mozesz.

    No a podlaczenie do USB czesto naraza ten maly komputerek, bo otwiera
    nowe mozliwosci.

    J.