  • Data: 2020-06-08 15:20:02
    Temat: Re: mBank - zablokowany dostęp
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie zadbał. SSL (obecnie TLS)

    Dla mnie TLS od zawsze oznaczało "Trzy Literowe Skróty". Głównie w
    kontekście zauważenia, jakie one się zrobiły popularne.

    > I co dalej? Wystarczyłoby uzyskać ten hash (np. z jakiegoś serwera),
    > i następnie używać go zamiast hasła.
    > Przecież nie trzeba liczyć hasha,
    > można użyć znanego - to się dzieje pod kontrolą atakującego, na jego
    > własnym komputerze.

    Ale ten hash jest dobry tylko dla tego jednego serwera. Skoro ten serwer
    został tak zaatakowany, że ktoś wydobył te hashe to ten serwer już i tak
    jest stracony.
    Mi chodzi o to, żeby zaatakowanie jednego serwera nie dawało nic w
    stosunku do innych.
    Przy takiej organizacji według mnie nie powinno być żadnych
    przeciwwskazań aby użytkownik posługiwał się jednym hasłem do wielu
    serwerów.
    Znaczy jakieś by się znalazły, ale potencjalny wyciek danych z serwera
    nie byłby takim przeciwwskazaniem.

    > Niestety tak się nie da dobrze zrobić. Jeśli idziemy w tym kierunku, to
    > racjonalne jest użycie kryptografii asymetrycznej,

    Żałuję, że za słabo 'czuję' asymetryczna, aby wdawać się w dyskusje.
    P.G.