  • Data: 2005-06-05 13:28:58
    Temat: Re: [mBank] Elektroniczne wyciagi
    Od: Marcin Piotrkiewicz <p...@1...acn.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 05.06.2005 witek <w...@g...pl.spam.invalid> napisał/a:
    > A możesz wyjasnić sens szyfrowania przy udostępnieniu klucza symetrycznego?

    To chyba zależy komu go udostępniasz?
    Możesz udostępnić przez szyfrowany system tranzakcyjny klientowi,
    który się zautentykował hasłem statycznym i podał hasło jednorazowe,
    klucz indywidualnie dla tego klieta przygotowany.

    Problem dystrybucji klucza (kluczy) jest tutaj nomen omen kluczowy.
    Bo powiedzmy, że korzystasz z szyfrowania asymetrycznego. Wtedy pojawić
    się mogą dwie sytuacje:
    - klient daje ci swój klucz publiczny. Musi się zautentykować i przesłać
    klucz (przy kluczy symetrycznym musiał się zautentykować i pobrać
    klucz :). Kanał bezpieczny jest zestawiony już na potrzeby
    autentykacji, więc odpada argument, że nie potrzebujesz zestawiać go
    do przesyłania klucza.
    - klient nie ma swojego klucza publicznego. Powinieneś więc mu
    udostępnić możliwość wygenerowania takowego oraz klucza prywatnego.
    Klucz prywatny musi trafić do klienta bezpiecznym kanałem. Jaka jest w
    tym wypadku różnica w porownaniu z rozwiązaniem korzystającym z klucza
    symetrycznego?

    Pozdrawiam,
    Pieta